Gå til innhold

Ble FB venn med en muslim.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Men så stod det så mye...hater israel, india og usa, og var bilder av blodige folk på siden hans. Stod mye jeg ikke forstod, bilde av mann med våpen, og Allah hjelp musliene i isreael. Så jeg slettet han igjen, tror han kopierte bilde av meg. Er det skummelt?

 

Hva som egentlig foregår i Gaza? Er det muslimer mot kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    27

  • DexterMorgan

    11

  • Madelenemie

    10

  • AnonymBruker

    6

stjernestøv

Burde jeg legge han til igjen?

 

Han begynner vel å lure når jeg først aksepterte han, og så slettet han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som egentlig foregår i Gaza? Er det muslimer mot kristne?

 

Hvordan i all verden, som et voksent menneske, kan du være uviten om hva som foregår i Gaza?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvordan i all verden, som et voksent menneske, kan du være uviten om hva som foregår i Gaza?

Har ikke fulgt med på det. Vet at det er myeuroligheter men ikke noe mer, vet ikke hva de holder på med. Er ikke alt jeg innvillverer meg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt med på det. Vet at det er myeuroligheter men ikke noe mer, vet ikke hva de holder på med. Er ikke alt jeg innvillverer meg i.

 

Konflikten i Israel må da ha pågått hele ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og så?

 

Fra mitt ståsted er det en selvfølge at man forstår en del av verden rundt seg og ikke kun sin egen navle, spesielt når noe har blitt dekket av alle store og små aviser i mange, mange år (altså at man har lett tilgang til informasjonen).

 

Kort oppsummert:

 

Israel er verdens eneste jødiske stat. Palestinerene, arabere som originalt kommer fra det samme området, kaller Israel Palestinia. En stor andel av disse er muslimer. De ønsker å etablere en stat ved det navnet på hele eller deler av området som kalles Israel. Begge folkegruppene mener at de har over to tusen års historie fra området og har dermed rettmessig krav på staten.

 

Dagens konflikt stammer i hovedsak fra tidlig 1900-tallet, når jøder som rømte fra Europa ønsket å etablere seg i Israel.

 

Mye har skjedd fra da til nå, men dette er hva grunnbunnen i konflikten er. Israel har penger og mest internasjonal støtte, palestinerene har ofte ikke tilgang på grunnleggende menneskelige behov og har langt mindre tilgang på krigsvåpen.

 

Håper det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Fra mitt ståsted er det en selvfølge at man forstår en del av verden rundt seg og ikke kun sin egen navle, spesielt når noe har blitt dekket av alle store og små aviser i mange, mange år (altså at man har lett tilgang til informasjonen).

 

Kort oppsummert:

 

Israel er verdens eneste jødiske stat. Palestinerene, arabere som originalt kommer fra det samme området, kaller Israel Palestinia. En stor andel av disse er muslimer. De ønsker å etablere en stat ved det navnet på hele eller deler av området som kalles Israel. Begge folkegruppene mener at de har over to tusen års historie fra området og har dermed rettmessig krav på staten.

 

Dagens konflikt stammer i hovedsak fra tidlig 1900-tallet, når jøder som rømte fra Europa ønsket å etablere seg i Israel.

 

Mye har skjedd fra da til nå, men dette er hva grunnbunnen i konflikten er. Israel har penger og mest internasjonal støtte, palestinerene har ofte ikke tilgang på grunnleggende menneskelige behov og har langt mindre tilgang på krigsvåpen.

 

Håper det hjelper :)

Jo det hjalp det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt med på det. Vet at det er myeuroligheter men ikke noe mer, vet ikke hva de holder på med. Er ikke alt jeg innvillverer meg i.

Sakset fra Store Norske Leksikon:

 

Israel som land og folk har en historie tilbake til oldtiden. Den moderne staten Israel ble opprettet i 1948, med en forhistorie knyttet til den organiserte jødiske (sionistiske) innvandring fra Europa fra 1880-årene. Da Israel ble opprettet i deler av det tidligere mandatområdet Palestina førte dette til en vedvarende konflikt mellom den nye staten og den fordrevne arabiske (palestinske) befolkningen og de arabiske nabolandene: Midtøsten-konflikten. Israel er verdens eneste jødiske stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jo takk lillemus :)

 

Men burde jeg adde denne fyren igjen? Han bor i Pakistan, fikk dårlig samvittighet når jeg slettet han igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk lillemus :)

 

Men burde jeg adde denne fyren igjen? Han bor i Pakistan, fikk dårlig samvittighet når jeg slettet han igjen.

 

Nei, det ville jeg ikke gjort. Hat og vold er ikke noe jeg inviterer inn i mitt liv, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei, det ville jeg ikke gjort. Hat og vold er ikke noe jeg inviterer inn i mitt liv, i alle fall.

Takk, da gjør jeg ikke det. Var så rart han kopierte bildet mitt, tenkte han hadde kontakter som skulle drepe meg....nå i disse terror tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Men så stod det så mye...hater israel, india og usa, og var bilder av blodige folk på siden hans. Stod mye jeg ikke forstod, bilde av mann med våpen, og Allah hjelp musliene i isreael. Så jeg slettet han igjen, tror han kopierte bilde av meg. Er det skummelt?

 

Hva som egentlig foregår i Gaza? Er det muslimer mot kristne?

 

Vel, det er slik en stor andel av muslimer er. De skylder på USA/Jøder/vesten/rasisme/etc, for sin egen elendighet. Å ta ansvar for seg selv og sine, og ta gode valg det er ikke så kult. Det er en grunn til at alle (eller de aller fleste) muslimske land fortsatt er i steinalderen kulturmessigt, og de kommer alltid til å være der pga at den hellige boken er guds ord og kan ikke moderniseres. Gleder meg til flere muslimske land får atomvåpen da er det slutt på kloden så får håpe vi har fått befolkning på Mars innen da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Vel, det er slik en stor andel av muslimer er. De skylder på USA/Jøder/vesten/rasisme/etc, for sin egen elendighet. Å ta ansvar for seg selv og sine, og ta gode valg det er ikke så kult. Det er en grunn til at alle (eller de aller fleste) muslimske land fortsatt er i steinalderen kulturmessigt, og de kommer alltid til å være der pga at den hellige boken er guds ord og kan ikke moderniseres. Gleder meg til flere muslimske land får atomvåpen da er det slutt på kloden så får håpe vi har fått befolkning på Mars innen da.

 

Uff! Fredelige folk burde blitt flyttet til en an planet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk lillemus :)

 

Men burde jeg adde denne fyren igjen? Han bor i Pakistan, fikk dårlig samvittighet når jeg slettet han igjen.

Hvorfor i all verden skal du det??? Hvorfor addet du ham i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Uff! Fredelige folk burde blitt flyttet til en an planet.

 

På MARS bør det være forbudt å presse sin "religion" på andre, inkludert sine barn. Må du presse/tvinge/true en religion på andre så sier det seg selv da er det søppel du sprer og skader folk for livet med og det MÅ jo være ulovlig. Jeg tror dog at på Mars vil vi gjøre akkuratt de samme feilene vi gjorde på Jorden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvorfor i all verden skal du det??? Hvorfor addet du ham i utgangspunktet?

Det var han som addet meg, så godtok jeg venneforespørselen. Så angret jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

På MARS bør det være forbudt å presse sin "religion" på andre, inkludert sine barn. Må du presse/tvinge/true en religion på andre så sier det seg selv da er det søppel du sprer og skader folk for livet med og det MÅ jo være ulovlig. Jeg tror dog at på Mars vil vi gjøre akkuratt de samme feilene vi gjorde på Jorden

Relgion burde ikke eksistere på mars og alle er like mye verdt, og tar vare på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var han som addet meg, 

 

Kjenner du han? Vet du hvem han er?

Anonymous poster hash: 8a616...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Kjenner du han? Vet du hvem han er?

Anonymous poster hash: 8a616...8c9

 

Nei har ingen aning hvem det er. Og han bor i Pakistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...