Gå til innhold

Kan eupf symtomer være helt borte i et halvt år?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke EUPF men kjenner meg igjen i enkelte symtomer i perioder. Ikke på utagering, men på de indre følelsene. Men jeg var helt fri det i et halvt år etter at jeg begynte med lithium, før det innimellom begynte å komme litt tilbake igjen. Jeg er bra nå. Men jeg lurer alltid på hva som skjer med meg. Om det skyldes BP, personligheten min eller trekk fra EUPF. Jeg har kanskje spurt om tilsvarende før, men føler meg ennå usikker. Jeg ønsker å forstå hva som skjer med meg. Kanskje enklere å gjøre noe med det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    12

  • frosken

    8

stjernestøv

Jeg har ikke EUPF men kjenner meg igjen i enkelte symtomer i perioder. Ikke på utagering, men på de indre følelsene. Men jeg var helt fri det i et halvt år etter at jeg begynte med lithium, før det innimellom begynte å komme litt tilbake igjen. Jeg er bra nå. Men jeg lurer alltid på hva som skjer med meg. Om det skyldes BP, personligheten min eller trekk fra EUPF. Jeg har kanskje spurt om tilsvarende før, men føler meg ennå usikker. Jeg ønsker å forstå hva som skjer med meg. Kanskje enklere å gjøre noe med det da.

Jeg hadde den diagnosen som ung, forsvant med alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den diagnosen som ung, forsvant med alderen.

Jeg har aldri hatt diagnosen, og har alltid blitt oppfattet som rolig og stabil, men slik jeg i perioder kan ha det inni meg gjenkjenner jeg mye hos de med eupf. Hos meg har det ingenting å si med alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den diagnosen som ung, forsvant med alderen.

Jeg har aldri hatt diagnosen, og har alltid blitt oppfattet som rolig og stabil, men slik jeg i perioder kan ha det inni meg gjenkjenner jeg mye hos de med eupf. Hos meg har det ingenting å si med alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har aldri hatt diagnosen, og har alltid blitt oppfattet som rolig og stabil, men slik jeg i perioder kan ha det inni meg gjenkjenner jeg mye hos de med eupf. Hos meg har det ingenting å si med alderen.

Det er nok sikkert din bipolare diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sikkert din bipolare diagnose.

Det er det jeg stadig blir usikker på. Spesielt når tema eupf kommer opp på dol. Det er jo to forskjellige lidelser som behandles på forskjellige måter slik som jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Stjernestøv. Det er nok en del fellestrekk mellom de to diagnosene, spesielt hvis man har blandede episoder eller "rapid cycling". Men med EUPF svinger det enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er det jeg stadig blir usikker på. Spesielt når tema eupf kommer opp på dol. Det er jo to forskjellige lidelser som behandles på forskjellige måter slik som jeg har forstått.

Du har det bare i perioder, de som har eupf har det hele tiden. Du har visst nok å slite med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Stjernestøv. Det er nok en del fellestrekk mellom de to diagnosene, spesielt hvis man har blandede episoder eller "rapid cycling". Men med EUPF svinger det enda mer.

Det er kanskje det. Jeg har lest boken om bipolare lidelser. Håpet å finne svaret der. Men fikk ikke svar på alt jeg ønsket, men det var noe jeg hadde vanskelig for å forstå. Får lese den en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det bare i perioder, de som har eupf har det hele tiden. Du har visst nok å slite med.

Jeg har det bra nå i forhold til hvordan jeg hadde det før jeg begynte med lithium. Men vi kan hvis få lette tilbakefall selv om vi er optimalt medisinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner en med bipolar hvor medisinene ikke virker i det hele tatt,svinger mye.

Jeg har hatt veldig god effekt. Jeg har ett liv før rett medisinering og et helt annet etter. Så jeg har ikke lov å klage. Likevel gjør jeg det når jeg er midt oppi disse tilbakefallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra de har effekt. Håper det går bra med deg :-)

Takk for det. Det går bra nå :) Men jeg har veldig behov for å forstå hva som skjer med meg, og hvorfor, når jeg får disse tilbakefallende som jeg ikke helt vet hva er. Kanskje det da ville vært enklere å forebygge.

Hvis noen kjenner til steder på internett hvor jeg kan finne noe, så er jeg glad for linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Takk for det. Det går bra nå :) Men jeg har veldig behov for å forstå hva som skjer med meg, og hvorfor, når jeg får disse tilbakefallende som jeg ikke helt vet hva er. Kanskje det da ville vært enklere å forebygge.

Hvis noen kjenner til steder på internett hvor jeg kan finne noe, så er jeg glad for linker.

Det er bra :) Forstår veldig at du har behov for å forstå dette, og vite hva det er. De har jo et forum for bioplare, er du med der? Kanskje noen der kan dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra :) Forstår veldig at du har behov for å forstå dette, og vite hva det er. De har jo et forum for bioplare, er du med der? Kanskje noen der kan dele erfaringer?

Jeg har vært på forumet deres, men har helst holdt meg her. Vanskelig å finne noen som er som meg. Det var et sted på nettet jeg fant en med BP som beskrev mye av symtomene som jeg kjente meg igjen i, men jeg vet ikke hvor det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har vært på forumet deres, men har helst holdt meg her. Vanskelig å finne noen som er som meg. Det var et sted på nettet jeg fant en med BP som beskrev mye av symtomene som jeg kjente meg igjen i, men jeg vet ikke hvor det var.

Har helst holdt meg her jeg og, da er det vanskelig å finne like folk. Men har også vært litt på et schizofreni forum, der er det mange med like opplevelser. Det syns jeg er godt, og blir ikke sett på som gal der. Var på bipolar forum også litt, da jeg trodde jeg hadde schizoaffektiv, da og traff jeg folk med like opplevelser. Forstår at du vil finne folk med felles trekk/opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helst holdt meg her jeg og, da er det vanskelig å finne like folk. Men har også vært litt på et schizofreni forum, der er det mange med like opplevelser. Det syns jeg er godt, og blir ikke sett på som gal der. Var på bipolar forum også litt, da jeg trodde jeg hadde schizoaffektiv, da og traff jeg folk med like opplevelser. Forstår at du vil finne folk med felles trekk/opplevelser.

Vi er nok alle forskjellige individer selv om vi har samme diagnose. Men jeg synes det er godt å finne likhetstegn. Jeg er av de som stadig blir usikker om jeg har rett diagnose, og da blir jeg også mer trygg på at det er det. Men det viktigste for meg er å forebygge hvis jeg har mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Vi er nok alle forskjellige individer selv om vi har samme diagnose. Men jeg synes det er godt å finne likhetstegn. Jeg er av de som stadig blir usikker om jeg har rett diagnose, og da blir jeg også mer trygg på at det er det. Men det viktigste for meg er å forebygge hvis jeg har mulighet til det.

Ja det er godt å finne likhetstrekk, enig i det. Tviler på min diagnose og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt å finne likhetstrekk, enig i det. Tviler på min diagnose og.

Egentlig tror jeg diagnosen er rett, men blir fort usikker når jeg kjenner meg igjen hvordan de med eupf har det inni seg, og når jeg kommer over ting jeg ikke kjenner meg igjen blant de med BP.

Men med de forskjellige svarene jeg har fått på det jeg spurte om i overskriften, så vet jeg ikke helt om jeg kan tolke det som at det jeg fremdeles i perioder sliter med kan helt utelukkes å være trekk fra EUPF når symtomene var helt borte et halvt år.

Hadde håpet på et grundig svar fra NHD på dette siden spørsmålet stadig kommer tilbake hos meg, men vi kan ikke få svar på alt. Og det er vel mye som egentlig er viktigere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...