Gå til innhold

Blod i endetarmen


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei ! Jeg er ei dame på 51 år. For ca. 1 uke siden ble jeg syk og måtte måle feberen med vanlig febermåler i endetarmen. Jeg oppdaget da at det kunne være problemer med å sette inn måleren. Dessutan kom det mye frisk blod på måleren. Når jeg satte meg på do etterpå kom det også en del blod både i toalettskålen og på papiret. Jeg forsøkte i går å kjenne etter med en finger om jeg kunne ha en kul eller lignende i endetarmen. Det jeg kjenner er noe som blåser seg veldig opp og er ganske stort når jeg trykker litt som om jeg skulle ha avføring.Jeg fikk også igjenn friskt blod på fingeren. Jeg har ikkje oppdaget blod i avføringen. Jeg har også en del smerter i høyre side i navlenivå og under og dette kommer gjerne etter at jeg har spist. Jeg har også mye trykk på blære. Jeg gruer for å gå til legen med dette ... Kva tenker du det kan være ? Jeg er litt bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

De plagene du nevner med kul og blødning fra endetarmen kan mest sannsynlig være en hemorroide. Mitt råd er følgende, ta kontakt med fastlegen ettersom jeg på ingen måte kan være helt sikker på hva dette er. Husk at du ikke må bekymre deg for oss leger selv om området du beskriver er noe ubehagelig for deg, men hverdagslig for oss og en enkel undersøkelse hos legen gir svaret og du trenger ikke å bekymre deg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...