Gå til innhold

Herpes genitalis


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei!!

Fikk vite av min partner at han hadde hatt samleie med ei jente som hadde Herpes genitalis, han vet ikke hvor mye angrepet hun var eller hvilken type hun har!! Han hadde samleie med henne for snart 1 år siden!! Han har ikke hatt noen symtomer på dette!!

Vi hadde samleie, men brukte ikke kondom fordi jeg tåler ikke dette!! Jeg går bare å bekymrer meg for om jeg kan få smitten selvom han aldri har hatt symtomer???

Jeg har en kronisk lymfesjukdom (lymfangioma sirkumskriptum) jeg har plagene i underlivet, og har svakt imunnforsvar...hvor lenge etter samleie kan en teste seg om en har denne kjønnssykdommen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Herpesinfeksjoner, også genital herpes er meget utbrett. De fleste vet ikke om det fordi de ikke har symptomer. Noen har \"førstegangs\" symptomer, men ikke symptomer senere. MEN (med store bokstaver!) alle som en gang har hatt herpes bærer viruset for resten av livet. De kan, noen oftere, andre nesten aldri, få nytt utbrudd. Man kan produsere virus også uten symptomer, men faren for overføring er veldig liten uten symptomer.

Så, hvis din partner aldri har hatt symptomer er det lite sannsynlig at han er smittefarlig, selv om det er umulig å gi en 100% garanti. Mitt råd er at dere kan glemme det hele og se bort i fra det. Du kan ikke gå rundt resten av livet og være redd for å bli smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...