Gå til innhold

Blødning utenom mens


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg er en kvinne på snart 32 år. Jeg har to barn på 3 og 5,5 år, og vi prøver å få barn nr 3. Vi har prøvd i ca 4 mnd nå, og i den sammenheng harjeg sett litt nærmere på min mens syklus. Den er ganske kort ( mellom 21 og 25 dager), men det kommer en liten blødning dag 19 i syklusen (regelmessig) som varer et par dager, før mens kommer etter et par dager uten noen blødning. Er dette normalt? Jeg sluttet med p piller for 5 mnd siden. På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spotblødninger (som jeg kaller denne typen blødninger) er i alle fall vanlige for meg. :) Ikke ved hver eneste mens, men ganske ofte. Må innrømme at jeg ikke har vært hos legen for dette, men har hatt det i flere år, har ingen andre symptomer på noe som helst og alle celleprøvene (3. hvert år) har vært helt fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Mrs Ann Naureen

Hei! Kan noen hjelpe meg å finne ut om jeg har festeblødninger? Jeg har aldri hatt det sånn fôr at jeg blør en uke fôr mensen, men det skjedde denne måndten det starter med veldig lyse rosa blod I et helt døgn og dertter rødt, ble til brundt, varte I 3 dager. Jeg pleier å blø a hver mnd på dag nr 6 og Andre ganger nr 10 dato. Som jeg. Kan huske riktig så skulle jeg ha fått mensen nr 6 denne datoen men har enda ikke kommet noe. Tester negativ hva gjør jeg? Hilsen en frustrert frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Syklus på 21 til 25 dager er noe kort. Regner du fra første dag til første dag i syklus? Noen har slike mellomblødninger, men i og med at de kommer med et regelmessig mønster, er det ikke bekymringsfullt. Få en sjekk av livmorhalsen ved anledning med celleprøve. Husk at de fruktbare periode er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som er ca to uker  før neste menstruasjon. Lykke til med forsøket.

 

Vennlig hilsen Mette H Moen

 

PS til spørsmål om 'festeblødning' så er det ikke noe egentlig medisinsk begrep, men et populært begrep. Hvis graviditetstesten er negativ, så er vel menstruasjonen bare litt forsinket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...