Gå til innhold

Trygd...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ung ufør med uførepensjon... får utbetalt cirka 16.000 per måned... uten å ha hatt noe arbeid i hele mitt liv...

 

De som jobber i f.eks. dagligvare får cirka det samme. 100% jobb.

 

Det er en stor skam... føler at jeg burde jo ta meg selv med bak låven en tur...

 

Det er det som er å si om den saken. Jeg har ikke fortjent det der. Hadde fortjent å få tilslengt en tier i skålen innimellom de hånlige blikkene fra de jeg tigget av...

 

Føler meg som en kjeltring! Jeg _er_ en kjeltring.



Anonymous poster hash: 7fd3e...01c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

 

Jeg er ung ufør med uførepensjon... får utbetalt cirka 16.000 per måned... uten å ha hatt noe arbeid i hele mitt liv...

 

De som jobber i f.eks. dagligvare får cirka det samme. 100% jobb.

 

Det er en stor skam... føler at jeg burde jo ta meg selv med bak låven en tur...

 

Det er det som er å si om den saken. Jeg har ikke fortjent det der. Hadde fortjent å få tilslengt en tier i skålen innimellom de hånlige blikkene fra de jeg tigget av...

 

Føler meg som en kjeltring! Jeg _er_ en kjeltring.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

 

Hvorfor er du en kjeltring hvis du er syk? Jeg får også ung ufør, hadde ikke noe annet valg og vi er heldige at det finnes slike ordninger. Hvem ville ikke heller hatt et normalt liv med jobb? Hadde noen drømmer da jeg varung med de falt i grus, drømte aldri om dette men det er vel jeg som har skapt det. Sykdom og elendighet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått ung uføre fordi du du trenger det, hvem som helst får ikke innvilget dette. Ta imot de pengene du får og gå med hevet hode, hva andre gjør er opp til dem og bør være mindre viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke så enkelt å gå med hevet hode... det blir jo snakket om...

 

Det som plager meg er egentlig ikke at de holder liv i meg, men at jeg får så mye... det er jo det samme som de med Downs Syndrom... er det da egentlig meningen at jeg skal være så dårlig fungerende som dem? For det, det er jeg jo ikke... fungerer mye bedre enn det...

 

Kanskje jeg skulle spørre om å få vanlig beregningsmåte... men på en annen side, hvem vil ikke ha penger?

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg ville fått uten ung ufør, jeg... 13.000 kanskje? Husker ikke helt hvor mye jeg fikk på AAP uten ung ufør... 10.000 kanskje. Men da betaler man jo endel mer i skatt.



Anonymous poster hash: 7fd3e...01c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Får du for mye er det jo bare å betale tilbake en del, eller donere det til gode formål :P

 

Edit: Så lenge du bruker pengene i Norge så går jo nesten alt tilbake til staten uansett, gjennom skatter og avgifter og at de som får de resterende pengene etter avgifter bruker de på å kjøpe ting med avgifter på samt at de får skatt på inntekten osv.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg er ung ufør med uførepensjon... får utbetalt cirka 16.000 per måned... uten å ha hatt noe arbeid i hele mitt liv...

 

De som jobber i f.eks. dagligvare får cirka det samme. 100% jobb.

 

Det er en stor skam... føler at jeg burde jo ta meg selv med bak låven en tur...

 

Det er det som er å si om den saken. Jeg har ikke fortjent det der. Hadde fortjent å få tilslengt en tier i skålen innimellom de hånlige blikkene fra de jeg tigget av...

 

Føler meg som en kjeltring! Jeg _er_ en kjeltring.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

 

Det var mye du får utbetalt uten å ha vært i jobb! Jeg er på AAP, men får utbetalt litt over 11000 i måneden og jeg har jobbet i flere år før jeg gikk over på attføring. En som jobbet på nav sa jeg ville få enda mindre hvis jeg skulle bli ufør, så dette var overraskende. Hvorfor kan du ikke jobbe da? Du har vel en sterk grunn til det?

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er ikke så enkelt å gå med hevet hode... det blir jo snakket om...

 

Det som plager meg er egentlig ikke at de holder liv i meg, men at jeg får så mye... det er jo det samme som de med Downs Syndrom... er det da egentlig meningen at jeg skal være så dårlig fungerende som dem? For det, det er jeg jo ikke... fungerer mye bedre enn det...

 

Kanskje jeg skulle spørre om å få vanlig beregningsmåte... men på en annen side, hvem vil ikke ha penger?

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg ville fått uten ung ufør, jeg... 13.000 kanskje? Husker ikke helt hvor mye jeg fikk på AAP uten ung ufør... 10.000 kanskje. Men da betaler man jo endel mer i skatt.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

 

Du trenger vel like mye å leve av du som de med down syndrom.  Ellers er jeg enig i at ikke alt er like rettferdig i trygdesystemet heller, men det er ikke noe du trenger å tenke på. Det må i så fall politikerne ordne opp i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg er ung ufør med uførepensjon... får utbetalt cirka 16.000 per måned... uten å ha hatt noe arbeid i hele mitt liv...

 

De som jobber i f.eks. dagligvare får cirka det samme. 100% jobb.

 

Det er en stor skam... føler at jeg burde jo ta meg selv med bak låven en tur...

 

Det er det som er å si om den saken. Jeg har ikke fortjent det der. Hadde fortjent å få tilslengt en tier i skålen innimellom de hånlige blikkene fra de jeg tigget av...

 

Føler meg som en kjeltring! Jeg _er_ en kjeltring.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

 

Ifølge reglene på nav skal man ha prøvd behandling og flere arbeidsrettede tiltak før man får innvilget ufør. Det står på nav sine sider. Så det at du ikke har jobbet tilsier vel at du har en alvorlig diagnose?

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var mye du får utbetalt uten å ha vært i jobb! Jeg er på AAP, men får utbetalt litt over 11000 i måneden og jeg har jobbet i flere år før jeg gikk over på attføring. En som jobbet på nav sa jeg ville få enda mindre hvis jeg skulle bli ufør, så dette var overraskende. Hvorfor kan du ikke jobbe da? Du har vel en sterk grunn til det?

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

 

Hvis du trenger uføretrygd er det best å få det mens du ennå kan får ung uføre, og ikke vente til rett etterpå. Her lurer jeg på hvor rettferdigheten kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det var mye du får utbetalt uten å ha vært i jobb! Jeg er på AAP, men får utbetalt litt over 11000 i måneden og jeg har jobbet i flere år før jeg gikk over på attføring. En som jobbet på nav sa jeg ville få enda mindre hvis jeg skulle bli ufør, så dette var overraskende. Hvorfor kan du ikke jobbe da? Du har vel en sterk grunn til det?

 

 

Da må du enten ha tjent veldig lite tidligere eller betaler veldig høy skatt. Og hvordan kan du få mindre som ufør når minstetrygden er 164.000 i året?

Anonymous poster hash: 25277...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du trenger uføretrygd er det best å få det mens du ennå kan får ung uføre, og ikke vente til rett etterpå. Her lurer jeg på hvor rettferdigheten kommer inn.

 

Ja, hvorfor skal man få ekstra fordi man hadde nedsatt arbeidsevne før 26 år? Hvis man blir alvorlig syk når man er 27, eller blir kvestet i en alvorlig ulykke, havner man på minstetrygd. Forstå det den som kan...

Anonymous poster hash: 25277...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg er ung ufør med uførepensjon... får utbetalt cirka 16.000 per måned... uten å ha hatt noe arbeid i hele mitt liv...

 

De som jobber i f.eks. dagligvare får cirka det samme. 100% jobb.

 

Det er en stor skam... føler at jeg burde jo ta meg selv med bak låven en tur...

 

Det er det som er å si om den saken. Jeg har ikke fortjent det der. Hadde fortjent å få tilslengt en tier i skålen innimellom de hånlige blikkene fra de jeg tigget av...

 

Føler meg som en kjeltring! Jeg _er_ en kjeltring.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

 

 

Tror nok de tjener bedre i dagligvaren.

Anonymous poster hash: 25277...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Da må du enten ha tjent veldig lite tidligere eller betaler veldig høy skatt. Og hvordan kan du få mindre som ufør når minstetrygden er 164.000 i året?

Anonymous poster hash: 25277...5f2

 

Det var det jeg fikk til svar av veilederen min på vilje viser vei - at jeg ville få mindre i ytelse. Fastlegen min sier omvendt at jeg vil får mer. Vet ikke hvem jeg skal tro på?

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Da må du enten ha tjent veldig lite tidligere eller betaler veldig høy skatt. Og hvordan kan du få mindre som ufør når minstetrygden er 164.000 i året?

Anonymous poster hash: 25277...5f2

 

36 % skatt er det mye?

 

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Med arbeid mente jeg inntektsgivende arbeid... jeg har selvsagt vært gjennom utprøvning...

 

- Jeg vet ikke om jeg har en sterk grunn til å få trygd. Egentlig så tviler jeg på det...

 

- Jeg tror ikke de tjener mer i dagligvaren om de jobber dagtid. Tariffen er cirka 140 kr timen. Så kan du jo regne ut.



Anonymous poster hash: 7fd3e...01c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det var det jeg fikk til svar av veilederen min på vilje viser vei - at jeg ville få mindre i ytelse. Fastlegen min sier omvendt at jeg vil får mer. Vet ikke hvem jeg skal tro på?

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

 

 

Her tror jeg veilederen tar feil.

Anonymous poster hash: 25277...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

36 % skatt er det mye?

 

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

 

 

Det kommer an på brutto inntekt, men umiddelbart høres det mye ut.

Anonymous poster hash: 25277...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg er ung ufør med uførepensjon... får utbetalt cirka 16.000 per måned... uten å ha hatt noe arbeid i hele mitt liv...

 

De som jobber i f.eks. dagligvare får cirka det samme. 100% jobb.

 

Det er en stor skam... føler at jeg burde jo ta meg selv med bak låven en tur...

 

Det er det som er å si om den saken. Jeg har ikke fortjent det der. Hadde fortjent å få tilslengt en tier i skålen innimellom de hånlige blikkene fra de jeg tigget av...

 

Føler meg som en kjeltring! Jeg _er_ en kjeltring.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

 

Ut fra hva som står på navs nettsider så er du enten født syk eller fått en alvorlig diagnoser tidlig i livet som gjør at du ikke kan forsørge deg selv. Dette stemmer vel med deg? Hvis du ikke er enig at du skal få disse pengene og kan forsørge deg selv på andre måter som å gå med avisen, vaske eller sitte i kassa i butikken så kan du jo bare si ifra til nav?

Anonymous poster hash: 5c7a9...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

- Med arbeid mente jeg inntektsgivende arbeid... jeg har selvsagt vært gjennom utprøvning...

 

- Jeg vet ikke om jeg har en sterk grunn til å få trygd. Egentlig så tviler jeg på det...

 

- Jeg tror ikke de tjener mer i dagligvaren om de jobber dagtid. Tariffen er cirka 140 kr timen. Så kan du jo regne ut.

Anonymous poster hash: 7fd3e...01c

 

 

Tror det blir noen 1000-lapper ekstra i måneden.

Anonymous poster hash: 25277...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Ifølge reglene på nav skal man ha prøvd behandling og flere arbeidsrettede tiltak før man får innvilget ufør. Det står på nav sine sider. 

 

Det som står på NAVs sider stemmer ikke alltid med praksis.-

Anonymous poster hash: 25277...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...