Gå til innhold

NHD/andre..Bør jeg gi gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått MANGE år i terapi. Til uka er min siste terapitime.. Terapeuten har stilt opp MASSE for meg.

 

Bør jeg gi en avslutningsgave?? Har gitt julegaver flere ganger, men føler det litt kleint å gi en gave nå..

 

Hva mener dere? Er dette noe jeg "burde gjøre"......?


Anonymous poster hash: e0908...43e



Anonymous poster hash: e0908...43e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En symbolsk gave er sikkert fint, men jeg tror mer at noen ord om hva terapeuten har gjort for deg på et kort og positiv verbal tilbakemelding er mer betydningsfullt i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En symbolsk gave er sikkert fint, men jeg tror mer at noen ord om hva terapeuten har gjort for deg på et kort og positiv verbal tilbakemelding er mer betydningsfullt i en slik situasjon.

Ikke så lett å finne på noe å kjøpe.. Har du forslag til en symbolsk gave? Ja jeg har og skal selvfølgelig uttrykke verbalt hva behandlingen har betydd for meg..

Anonymous poster hash: e0908...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har gått MANGE år i terapi. Til uka er min siste terapitime.. Terapeuten har stilt opp MASSE for meg.

 

Bør jeg gi en avslutningsgave?? Har gitt julegaver flere ganger, men føler det litt kleint å gi en gave nå..

 

Hva mener dere? Er dette noe jeg "burde gjøre"......?

Anonymous poster hash: e0908...43e

Anonymous poster hash: e0908...43e

 

 

Nei, det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Hvis du føler for det :)

Anonymous poster hash: a9a3d...c6f

 

Vet ikke helt hva jeg føler om det.. På den ene sia føles jeg vel at det hadde vært passende med en liten gave, men så føler jeg vel også at det kommer til å føles kleint..

Anonymous poster hash: e0908...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Vet ikke helt hva jeg føler om det.. På den ene sia føles jeg vel at det hadde vært passende med en liten gave, men så føler jeg vel også at det kommer til å føles kleint..

Anonymous poster hash: e0908...43e

 

 

Syntes du det er naturlig å gi en gave til tannlegen etter en vellykket rotfylling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har gått MANGE år i terapi. Til uka er min siste terapitime.. Terapeuten har stilt opp MASSE for meg.

 

Bør jeg gi en avslutningsgave?? Har gitt julegaver flere ganger, men føler det litt kleint å gi en gave nå..

 

Hva mener dere? Er dette noe jeg "burde gjøre"......?

Anonymous poster hash: e0908...43e

Anonymous poster hash: e0908...43e

 

Siden du synes det vil bli litt kleint å gi gave nå, så synes jeg du skal la det være. Tror ikke det betyr noe for behandleren. Det som er viktig er at du møter opp og forsøker å få til en god avslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syntes du det er naturlig å gi en gave til tannlegen etter en vellykket rotfylling?

Kan ikke akkurat sammenlignes med en behandler som jeg har gått ukentlig i MANGE og støttet og hjulpet meg i tykt og tynt.. 

Anonymous poster hash: e0908...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syntes du det er naturlig å gi en gave til tannlegen etter en vellykket rotfylling?

 

Dårlig sammenligning.

Anonymous poster hash: e0908...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Ikke så lett å finne på noe å kjøpe.. Har du forslag til en symbolsk gave? Ja jeg har og skal selvfølgelig uttrykke verbalt hva behandlingen har betydd for meg..

Anonymous poster hash: e0908...43e

 

En liten engel? Hvis du føler hun har vært til hjelp for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Vet ikke helt hva jeg føler om det.. På den ene sia føles jeg vel at det hadde vært passende med en liten gave, men så føler jeg vel også at det kommer til å føles kleint..

Anonymous poster hash: e0908...43e

 

Om du ikke føler mer enn "passende" kan du la det være synes jeg da. Du bør føle at dette har jeg virkelig lyst til å gjøre :)

Anonymous poster hash: a9a3d...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har gått MANGE år i terapi. Til uka er min siste terapitime.. Terapeuten har stilt opp MASSE for meg.

 

Bør jeg gi en avslutningsgave?? Har gitt julegaver flere ganger, men føler det litt kleint å gi en gave nå..

 

Hva mener dere? Er dette noe jeg "burde gjøre"......?

Anonymous poster hash: e0908...43e

Anonymous poster hash: e0908...43e

 

Jeg gikk i mange år til en psykolog jeg har sluttet hos.  For meg ville det vært helt unaturlig å gi gave når jeg sluttet, men naturlig å vise takknemlighet for støtte og hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du ikke føler et sterkt behov for å gi en gave, skal du ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns trådstarter bør få lov å gi gave. Er idiotisk å sammenligne det med å rotfylle en tann.

Man får et slags forhold til en behandler man har hatt i flere år. Klart man kan få følelse for å gi en avslutnings gave da. Det har jeg gjort til min tidligere behandler, og jeg husker psykologen min ble rørt da.

Gi behandleren din noe du tror vedkommende vil bli glad for. og gi noe du vil bli glad for å gi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns trådstarter bør få lov å gi gave. Er idiotisk å sammenligne det med å rotfylle en tann.

Man får et slags forhold til en behandler man har hatt i flere år. Klart man kan få følelse for å gi en avslutnings gave da. Det har jeg gjort til min tidligere behandler, og jeg husker psykologen min ble rørt da.

Gi behandleren din noe du tror vedkommende vil bli glad for. og gi noe du vil bli glad for å gi. :)

Det er ingen som nekter henne å gi gave.  Men slik jeg forstår trådstarter så føler hun ikke så veldig for det men lurer på om hun bør gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns trådstarter bør få lov å gi gave. Er idiotisk å sammenligne det med å rotfylle en tann.

 

 

 

For noe tull. Du går til en profesjonell som får betalt og da trenger man selvfølgelig ikke gi gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Du går til en profesjonell som får betalt og da trenger man selvfølgelig ikke gi gave.

Selv om du syns det er noe tull, så er det ikke sikkert noen andre syns det er noe tull.

Man trenger ingenting, men man kan gjøre det hvis man vil. Vil man ikke så er det jo ikke noe problem vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...