Gå til innhold

Nå SKAL jeg slutte!


Bookworm

Anbefalte innlegg

Mandag 18. august er det SLUTT! Nå har jeg røkt i 23 år, og sitter å ser flere mennesker i min nærhet bli sykere og sykere av kols. Jeg har tidligere forsøkt å trappe ned litt etter litt, men det ender bestandig med at jeg er oppe i tidligere forbruk uten at jeg merker økningen før det er for sent.

 

Nå har jeg satt en dato (18.08) som det er helt slutt. Denne datoen har jeg visst om siden starten på sommerferien, og fram til den tid har jeg ikke tenkt på noe nedtrapping eller noe. Jeg er litt spent på hvordan jeg kommer til å reagere på å slutte brått etter så mange år, men innser at det nok er mest psykisk så jeg får bare jobbe meg gjennom det.

 

Noen andre som har klart det på denne måten, og kan komme med noen oppmuntrende ord og tips om hvordan komme seg gjennom det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet planlagt 1. nyttårsdag for 20 år siden, det tror jeg at jeg har skrevet om før. Var ingen storrøyker, men litt tøft var det jo selvfølgelig likevel. Har ikke røyket siden. Tror jeg har skrevet om dette til deg før ;).

Lykke til! Dette klarer du - om du virkelig vil.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 18. august er det SLUTT! Nå har jeg røkt i 23 år, og sitter å ser flere mennesker i min nærhet bli sykere og sykere av kols. Jeg har tidligere forsøkt å trappe ned litt etter litt, men det ender bestandig med at jeg er oppe i tidligere forbruk uten at jeg merker økningen før det er for sent.

 

Nå har jeg satt en dato (18.08) som det er helt slutt. Denne datoen har jeg visst om siden starten på sommerferien, og fram til den tid har jeg ikke tenkt på noe nedtrapping eller noe. Jeg er litt spent på hvordan jeg kommer til å reagere på å slutte brått etter så mange år, men innser at det nok er mest psykisk så jeg får bare jobbe meg gjennom det.

 

Noen andre som har klart det på denne måten, og kan komme med noen oppmuntrende ord og tips om hvordan komme seg gjennom det?

Jeg røyket i første halvdel av 20-årene. En typisk fest-, cafe- og studentrøyker. Jeg var avhengig, men røyket aldri med familie, så kunne la være i mange timer av gangen. Men husker fortsatt hvor digg det var med en røyk i diverse sammenhenger!

Da jeg sluttet, så hadde jeg alltid røyk i skapet og tok meg vel noen ved fest - aldri ellers.

Det som fungerte for meg var rett og slett å si når suget kom: "Dette velger jeg selv. Jeg kan røyke når som helst, men jeg velger å ikke røyke! "

Det var også greit å minne seg selv på at det suget man hadde "overlevd" , må oppleves på nytt ved sprekk.

Det er bare å holde ut, så lover jeg at det vil gi seg. (Sier jeg som ikke greier å slutte m godteri og cola light....)

Masse lykke til - dette greier du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet planlagt 16. august i 2001, og husker at kongen sluttet samtidig. Han sa at det å slutte å røyke var "skuffende enkelt" og akkurat sånn opplevde jeg det også. Å bestemme seg på ordentlig er over halve jobben. Lykke til - dette greier du fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet planlagt 16. august i 2001, og husker at kongen sluttet samtidig. Han sa at det å slutte å røyke var "skuffende enkelt" og akkurat sånn opplevde jeg det også. Å bestemme seg på ordentlig er over halve jobben. Lykke til - dette greier du fint! :)

Ja, det er det jeg også tror, tidligere har det bare vært halvhjertede forsøk med nedtrapping... 

 

Takk for tillykkeønskninger, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde røkt i 22-23 år som deg , og prøvd flere ganger å slutte. Den 10 mars 2012 tok jeg min siste røyk, og har ikke savnet det et sekund siden. Det var faktisk overraskende lett å slutte synes jeg. Lykke til, dette klarer du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet planlagt 16. august i 2001, og husker at kongen sluttet samtidig. 

 

Kongen sluttet i 2004. Kanskje du mener krompen?

Anonymous poster hash: 562a7...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen sluttet i 2004. Kanskje du mener krompen?

Kongen har sluttet flere ganger. Det er åpenbart ikke så enkelt for han som han skulle ha det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 18. august er det SLUTT! Nå har jeg røkt i 23 år, og sitter å ser flere mennesker i min nærhet bli sykere og sykere av kols. Jeg har tidligere forsøkt å trappe ned litt etter litt, men det ender bestandig med at jeg er oppe i tidligere forbruk uten at jeg merker økningen før det er for sent.

 

Nå har jeg satt en dato (18.08) som det er helt slutt. Denne datoen har jeg visst om siden starten på sommerferien, og fram til den tid har jeg ikke tenkt på noe nedtrapping eller noe. Jeg er litt spent på hvordan jeg kommer til å reagere på å slutte brått etter så mange år, men innser at det nok er mest psykisk så jeg får bare jobbe meg gjennom det.

 

Noen andre som har klart det på denne måten, og kan komme med noen oppmuntrende ord og tips om hvordan komme seg gjennom det?

Jeg leste "endelig ikke-røyker". Funka det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste "endelig ikke-røyker". Funka det!

Lykke til!

Den leste jeg også, for noen år tilbake - funka ikke, med andre ord  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til:-) Jeg tror som flere andre har påpekt, at det viktigste er å ha tatt et selvstendig valg og så holde steinhardt fast ved det. Har ikke røkt selv, har erfaring med andre livsstilsomlegginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen har sluttet flere ganger. Det er åpenbart ikke så enkelt for han som han skulle ha det til...

 

Nei, Kongen har bare sluttet én gang, i 2004.

Anonymous poster hash: 562a7...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den leste jeg også, for noen år tilbake - funka ikke, med andre ord :P

Les den en gang til, kanskje du er treg i oppfattelsen. Tihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les den en gang til, kanskje du er treg i oppfattelsen. Tihi!

Jeg har ei sperre for såkalte  selvhjelpsbøker generelt, så det er nok der det sitter. Vil jeg nok, så vil jeg uansett om jeg leser den boken, eller ikke  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei sperre for såkalte  selvhjelpsbøker generelt, så det er nok der det sitter. Vil jeg nok, så vil jeg uansett om jeg leser den boken, eller ikke  :)

Ja, du kommer nok til å greie det uansett. ;)

(Selv har jeg utrolig mange selvhjelpsbøker hjemme, men det er bare den ikke-røyker boka som jeg har lest. Jeg kjøper dem, men så blir de bare liggende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du!
 

Jeg har sluttet flere ganger, denne gangen har det gått lekende lett. Har fire gamle røyk liggende i en pakke et eller annet sted, har ikke noe behov for de.

 

Rapporter inn. Husk at du må fortelle oss om du sprekker, slik at vi kan få deg tilbake på rett kjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...