Gå til innhold

Definisjon på ensomhet


Stormwind

Anbefalte innlegg

Ensomhet er når man ikke har noen å fortelle vitsene sine til,

ikke noen som skjønner samme humoren som en selv.

Flere definisjoner?

( vet ikke om dette hører til under psykiatri kanskje men.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ensomhet er når man ikke har noen å fortelle vitsene sine til,

ikke noen som skjønner samme humoren som en selv.

Flere definisjoner?

( vet ikke om dette hører til under psykiatri kanskje men.)

 

Ensomhet er en følelse av savn etter nær sosial kontakt. Et menneske som har valgt å være for seg selv er ikke ensomt. En ensom person er en som ønsker å ha et forhold til andre, men som mangler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensomhet er en følelse av savn etter nær sosial kontakt. Et menneske som har valgt å være for seg selv er ikke ensomt. En ensom person er en som ønsker å ha et forhold til andre, men som mangler det.

Hei!

 

Min psykiater sier at alle hennes asperger pasienter er ensomme.

 

På dokumentaren spør en dame om hennes mann er glad hun er der, han svarer at hun oppfyller det minste behov han har for sosial kontakt.

 

Det syns jeg var riktig sagt, for meg er det jo det ekteskap mye er, for min mann er det mye mer, han liker småsnakk og kos, men jeg tror jeg trenger oxytocin intravinøst for å egentlig forstå det sånn....

 

Jeg ville gladelig fått intravinøst oxytocin hvis jeg kunne blitt på det bølgeplanet.

 

Skal prøve tenke ut en løsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På dokumentaren spør en dame om hennes mann er glad hun er der, han svarer at hun oppfyller det minste behov han har for sosial kontakt".

For meg så virker denne mannen en smule kjølig, men det kan hende at det er slik for mange.

Endret av Stormwind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På dokumentaren spør en dame om hennes mann er glad hun er der, han svarer at hun oppfyller det minste behov han har for sosial kontakt".

For meg så virker denne mannen en smule kjølig, men det kan hende at det er slik for mange.

Hei!

 

Det er ikke kjølig men ærlig.

 

en partner oppfyller i beste fall nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På dokumentaren spør en dame om hennes mann er glad hun er der, han svarer at hun oppfyller det minste behov han har for sosial kontakt".

For meg så virker denne mannen en smule kjølig, men det kan hende at det er slik for mange.

 

Han virket som en typisk Aspie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han virket som en typisk Aspie.

Hei!

 

:-( på deg ja!

 

På meg virket han kun normal.

 

Å være ærlig kan oppfattes kjølig, men er ikke kjølig ment av den som sier ordene, de er kun ærlig ment, dvs ord uten svindel juks og bedrag, det er videre ord man kan bygge videre på, ord basert på følelser, ramler/faller så fort følelsene er borte:-(

 

Mine prinsipper basert på nøyaktig erkjennelse vil feks vare for min psykiater inn i evigheten, jeg har feks ikke tenkt å slutte å sende gaver og kort, da jeg har forpliktet meg som et evig vedvarende x ant årlig plikt. Jeg syns noen plikter har man enten de er ut i fra ønske eller plikt, mitt ønske er å glede min psykiater x ant gansger pr år, når jeg ikke har ønsket lenger fortsetter jeg av systemgrunnlag, omtrent som jeg gjør med å beplante avdøde familimedlemmers graver, jeg gjør det av plikt og ære.

 

Ære kom jeg på nå, syns virket som et passende ord, men vet ikke hav det brtyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

:-( på deg ja!

 

På meg virket han kun normal.

 

Han virket forsåvidt "normal" på meg også. Faktisk er jeg vel sånn selv. Tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

:-( på deg ja!

 

På meg virket han kun normal.

 

Å være ærlig kan oppfattes kjølig, men er ikke kjølig ment av den som sier ordene, de er kun ærlig ment, dvs ord uten svindel juks og bedrag, det er videre ord man kan bygge videre på, ord basert på følelser, ramler/faller så fort følelsene er borte:-(

 

Mine prinsipper basert på nøyaktig erkjennelse vil feks vare for min psykiater inn i evigheten, jeg har feks ikke tenkt å slutte å sende gaver og kort, da jeg har forpliktet meg som et evig vedvarende x ant årlig plikt. Jeg syns noen plikter har man enten de er ut i fra ønske eller plikt, mitt ønske er å glede min psykiater x ant gansger pr år, når jeg ikke har ønsket lenger fortsetter jeg av systemgrunnlag, omtrent som jeg gjør med å beplante avdøde familimedlemmers graver, jeg gjør det av plikt og ære.

 

Ære kom jeg på nå, syns virket som et passende ord, men vet ikke hav det brtyr.

Så en kunstig relasjon, som en terapirelasjon faktisk er, den fortjener ære livet ut, men en relasjon til en partner, som faktisk er ekte, den han får høre din oppriktige mening, basert på en nesten tatt for gitt at vedkommende er der- følelse.

Er det ikke en grense for hvordan man skal pris-sette systemet egentlig?

Jeg er enig i at en terapi-relasjon føles godt, men han eller hun får faktisk betalt for å sitte å snakke med klientene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen på ensomhet er at du føler deg ensom :ph34r:

Mange kan være ensome selv om det er masse folk rundt seg

Ensomhet sammen med andre må være det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen på ensomhet er at du føler deg ensom :ph34r:

 

Mange kan være ensome selv om det er masse folk rundt seg

Den var presis.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...