Gå til innhold

Sensitive opplysninger på nett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at en lege har lagt ut en skjermdump av journal der pasientens navn og personnummer samt navn på sykehus vises på nettet, offentlig tilgjengelig.

Er dette lov?

Hvor alvorlig er det evnt?

Anonymous poster hash: 5e0b9...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg ikke noe om, men han har lagt det ut sammen med private bilder av familien....

Anonymous poster hash: 5e0b9...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han ikke er oppmerksom på at det ligger offentlig, men likevel....

Anonymous poster hash: 5e0b9...8d2

Hva med å sende han en PM og gjøre han klar over at det ligger offentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ikke noe om, men han har lagt det ut sammen med private bilder av familien....

Anonymous poster hash: 5e0b9...8d2

 

Sin egen familie?

Anonymous poster hash: 11de3...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mailet linken til sykehuset, jeg.

Kjenner han ikke, men ville ikke likt om det var mitt navn som ble lagt ut slik....

Anonymous poster hash: 5e0b9...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette skal ikke forekomme.

Jeg vil tro at det er alvorlig, og at det kan regnes som brudd på taushetsplikten.

undrer meg dog over at du ser på bilder av denne legen og familien hans når du ikke kjenner vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på google+ sammen med div bilder av familien...

Anonymous poster hash: 5e0b9...8d2

 

Hvorfor henge ut sin egen familie slike? 

Anonymous poster hash: 11de3...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke lov, og det er veldig alvorlig. Man kan bare håpe at legen har gjort det ved en glipp. Du bør si ifra om det til legen med én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skal ikke forekomme.

Jeg vil tro at det er alvorlig, og at det kan regnes som brudd på taushetsplikten.

undrer meg dog over at du ser på bilder av denne legen og familien hans når du ikke kjenner vedkommende.

Jeg vet ikke om jeg liker deg eller hersketeknikkene jeg ser du utviser her på forumet.

Får litt frysninger av sånne som deg, jeg.

Nei, jeg kjenner ikke legen, men kom over bildene fordi vi har felles kontakter.

Anonymous poster hash: 22279...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke lov, og det er veldig alvorlig. Man kan bare håpe at legen har gjort det ved en glipp. Du bør si ifra om det til legen med én gang.

Ja, jeg mailet link og skjermdump til datatilsynet også

Anonymous poster hash: 22279...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er utrolig mye en kan få ut av en slik sak om en ønsker det.

 

Det mest nærliggende må da være  varsle mannen selv, slik at han kan rette opp tabben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg liker deg eller hersketeknikkene jeg ser du utviser her på forumet.

Får litt frysninger av sånne som deg, jeg.

Nei, jeg kjenner ikke legen, men kom over bildene fordi vi har felles kontakter.

Anonymous poster hash: 22279...dd1

 

 

Hva er det du har så i mot tårnsvale? På hvilken måte bruker hun hersketeknikk ovenfor deg (eller andre), jeg finner nemlig ikke noe annet enn gode svar.

 

Er det ikke på tide du går videre i livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har så i mot tårnsvale? På hvilken måte bruker hun hersketeknikk ovenfor deg (eller andre), jeg finner nemlig ikke noe annet enn gode svar.

 

Er det ikke på tide du går videre i livet ditt?

Det der skjønte jeg ingenting av

Anonymous poster hash: 22279...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med NHD, bildene kan ha havnet der ved en glipp.

Datatilsynet takket hvertfall for infoen, så jeg tenker jeg gjorde rett. Det er greit at det er en glipp, men det gjelder jo navn of personnummer på pasienter og det var endel annen info der også.

Anonymous poster hash: 22279...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...