Gå til innhold

Barn eller ikke barn?


leahli

Anbefalte innlegg

Ser broren min har to unger, å de er ganske veloppdragne, men alikevell, gud for et mas. Jeg er over 30 kjenner klokken tikker...men er så usikker, har det så fint med mannen min, redd graviditet å unger kan ødelegge allt. Jeg hører så mye rart som kan skje når man går gravid. Har mista noenganger før, å er livredd for å gå gravid. Har noen små psykiske plager også,, hva skal jeg gjøre? Er unger bare mas? Blir forhold ødelagt? Å når er jeg for gammel? Hvor slitsomt er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er både slitsom og helt fantastisk. :) Jeg tror ikke det nytter å forklare hvordan det er rett og slett. Noen ganger har man bare lyst til å kyle ungen ut av vinduet uten å åpne det først, men stort sett er det koselig og fint da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VELDIG slitsomt med baby og småbarn, de aller fleste synes det er langt mer slitsomt enn de trodde var mulig på forhånd.

Likevel er oppsiden større. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes det er dypt meningsfylt å ha barn. Jeg er glad vi hadde noen barnløse år først, men det ville ikke vært like stas med festing, reising og annen selvrealisering etter passerte 40. Det forandrer livet, men mest positivt. Om forholdet til kona skulle gå i dass har jeg fortsatt et nært forhold til barna. De vil alltid være mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dypt meningsfylt å ha barn. Jeg er glad vi hadde noen barnløse år først, men det ville ikke vært like stas med festing, reising og annen selvrealisering etter passerte 40. Det forandrer livet, men mest positivt. Om forholdet til kona skulle gå i dass har jeg fortsatt et nært forhold til barna. De vil alltid være mine barn.

Så fint skrevet. Jeg føler livet er meningsløst for tiden uten barn. Festing gir meg ingenting lenger, det mangle noe i livet mitt. Men har passet så mange barn og ble så sliten etter å ha passet 3 små en helg.. sov i ett døgn etterpå. Redd det skal bli for slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint skrevet. Jeg føler livet er meningsløst for tiden uten barn. Festing gir meg ingenting lenger, det mangle noe i livet mitt. Men har passet så mange barn og ble så sliten etter å ha passet 3 små en helg.. sov i ett døgn etterpå. Redd det skal bli for slitsomt.

Det er noe helt annet med sine egne barn enn å passe andres. Kan ikke sammenlignes overhodet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye jobb med å ha barn, det er sant. De opptar det meste av deg resten av livet.... Samtidig er det en enorm berikelse i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Du må bare kjenne etter hva som er riktig for DEG. Hvorfor vil du ha barn? Er det noe du oppriktig ønsker deg, noe du savner, eller er det noe du føler er forventet? Er det et logisk neste skritt i livet ditt, eller noe som du virkelig føler mangler i livet ditt?

 

Vi har valgt å ikke få barn. Vi angrer ikke i det hele tatt, for oss er det riktig. Vi har bedre tid til hverandre, krangler ikke, har mer overskudd og har tid/penger til å gjøre ting som gjør oss glade. Vi kan sove om natta, til og med sove lenge i helgene. Vi kan ta en impulstur på kino osv uten planlegging, bare hive oss i bilen og dra. Jeg er overbevist om at forholdet vårt er bedre og vil vare lengre enn det ville gjort om vi fikk barn.

 

Men jeg har venninner som alltid har visst at de vil ha barn. For dem er barna det viktigste av alt, barna kommer først og de ofrer seg selv med glede. Selv om det betyr søvnmangel, trangere økonomi, bekymringer og mye planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...