Gå til innhold

Lene Marlin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Deprimert og selvmordsforsøk og nå tilsynelatende bra.

Hvordan klare å komme dit? Hvor finnes den beste hjelpen?

Anonymous poster hash: 034bb...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    22

  • Health Freak

    14

  • stjernestøv

    9

  • FGT

    5

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater

 Hvor finnes den beste hjelpen?

Anonymous poster hash: 034bb...74b

I deg selv :-)

 

Den nest beste er en meget kompetent psykiater.

 

Sammen vil dere klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I deg selv :-)

 

Den nest beste er en meget kompetent psykiater.

 

Sammen vil dere klare det.

Tror du hun har klart det alene? Og hvor finnes de gode psykiaterne? Hvordan komme seg til en virkelig god?

Anonymous poster hash: 034bb...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I deg selv :-)

 

Selvfølgelig. Blir man ikke bra kan man bare skylde på seg selv. Du er jaggu flink til å tråkke folk ned i søla. 

Anonymous poster hash: d9086...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selvfølgelig. Blir man ikke bra kan man bare skylde på seg selv. Du er jaggu flink til å tråkke folk ned i søla. 

Anonymous poster hash: d9086...69b

 

 

Jøss, snakk om å tolke et svar i verste mening, a!  :huh:

 

Jeg tolker svaret hans som en genuin tro på at alle mennesker sitter inne med en kraft som gjør at man kan bli frisk, selv når man sliter som mest. Det er ingen som har påstått at det er lett, men vi mennesker er nå engang skrudd sammen slik at verden går videre uansett hvor mye det føles som at den raser sammen.

 

Jeg lærte mye av ei venninne av meg som mistet sin ektefelle for noen år tilbake. Hun sa at for henne hadde det vært nærmest et mantra å huske på at uansett hvor vondt det føltes, og uansett hvor mye hun befant seg i et vakuum, gjentok hun tanken på at mennesker i hele verden hver eneste dag opplever å miste sine nærmeste, men verden stopper ikke opp av den grunn. Vi mennesker overlever det alltid. Jeg tenker at det er litt slik med psykisk sykdom også. Man klorer seg fast i håp om at verden blir bedre, og så gjør den som regel det - før eller seinere. Det er jo akkurat dette Lene Marlin forsøker å formidle. Når NHD sier at en finner den beste hjelpen til å bli frisk i en selv, er nok dette mer en måte å si at ingen andre kan gjøre jobben for en. Tenker jeg, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, snakk om å tolke et svar i verste mening, a!  :huh:

 

Jeg tolker svaret hans som en genuin tro på at alle mennesker sitter inne med en kraft som gjør at man kan bli frisk

 

Selvfølgelig. Blir man ikke bra kan man bare skyld epå seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig. Blir man ikke bra kan man bare skyld epå seg selv.

Føler jeg aldri blir helt bra jeg, og det kan jeg takke meg selv for? Har ikke bedt om dette...eller kanskje jeg har det. Man får jo det man tiltrekker seg.

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg aldri blir helt bra jeg, og det kan jeg takke meg selv for? Har ikke bedt om dette...eller kanskje jeg har det. Man får jo det man tiltrekker seg.

"Hvor finnes den beste hjelpen" spurte trådstarter, men plutselig handlet tråden om noe annet. Alle kan ikke bli helt bra, hverken når lidelsen er psykisk eller fysisk. Man kan likevel jobbe for å bli så bra som man kan - og der syns jeg NHD og flyflys svar er svært gode. Om man ikke har forventninger om å bli helt bra eller å skulle greie seg helt uten medikamenter er det svært mye en kan gjøre for å bli så stabil som en kan, og da er ens egne motivasjon avgjørende. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor finnes den beste hjelpen" spurte trådstarter, men plutselig handlet tråden om noe annet. Alle kan ikke bli helt bra, hverken når lidelsen er psykisk eller fysisk. Man kan likevel jobbe for å bli så bra som man kan - og der syns jeg NHD og flyflys svar er svært gode. Om man ikke har forventninger om å bli helt bra eller å skulle greie seg helt uten medikamenter er det svært mye en kan gjøre for å bli så stabil som en kan, og da er ens egne motivasjon avgjørende. 

Det er sant det, vi må gjøre vårt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg aldri blir helt bra jeg, og det kan jeg takke meg selv for? Har ikke bedt om dette...eller kanskje jeg har det. Man får jo det man tiltrekker seg.

Gud kommuniserte med meg en gang og fortalte at jeg faktisk har bedt om dette selv. Fordi jeg lekte sykehus med dukker da jeg var liten. Dvs jeg har ønsket å bli syk :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud kommuniserte med meg en gang og fortalte at jeg faktisk har bedt om dette selv. Fordi jeg lekte sykehus med dukker da jeg var liten. Dvs jeg har ønsket å bli syk :S

Tror nok jeg kan takke meg selv jeg også, har jo skapt dette livet selv. Stupid me :( Blanke ark med fargestifter til og se hva jeg skaper? Må jo være stein hakke tullat...som far min kaldte meg da jeg var barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får jo det man tiltrekker seg.

Nei, det gjør man virkelig ikke.  Gjelder det fysisk sykdom også?  At man "tiltrekker seg" reumatisme, kreft eller migrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Gud kommuniserte med meg en gang og fortalte at jeg faktisk har bedt om dette selv. Fordi jeg lekte sykehus med dukker da jeg var liten. Dvs jeg har ønsket å bli syk :S

Psykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør man virkelig ikke.  Gjelder det fysisk sykdom også?  At man "tiltrekker seg" reumatisme, kreft eller migrene?

Gjelder alt det, men kan ikke si jeg forstår det helt. Er sterke krefter vi styrer da, har lest om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder alt det, men kan ikke si jeg forstår det helt. Er sterke krefter vi styrer da, har lest om det.

Ikke prøv å "forstå" at vi enkeltindivider styrer krefter som rår over helse, sykdom, liv og død.

 

Den derre "tenk deg til et lykkelig liv i rikdom"-greia er direkte skadelig, spesielt når den "slår motsatt vei": Er du syk eller fattig eller ulykkelig eller alt på én gang, er det fordi du ikke har vært flink nok i tankegangen eller utstrålingen eller auraen eller noe sånt. 

 

Det var nesten enklere den gangen prøvelser og plager ble sendt av en gud, enten som straff for synder eller som en mer randomisert test av troen.  Da slapp man i det minste å smile og tenke seg ut av problemene, men kunne rope fortvilet på høyere makter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøv å "forstå" at vi enkeltindivider styrer krefter som rår over helse, sykdom, liv og død.

 

Den derre "tenk deg til et lykkelig liv i rikdom"-greia er direkte skadelig, spesielt når den "slår motsatt vei": Er du syk eller fattig eller ulykkelig eller alt på én gang, er det fordi du ikke har vært flink nok i tankegangen eller utstrålingen eller auraen eller noe sånt. 

 

Det var nesten enklere den gangen prøvelser og plager ble sendt av en gud, enten som straff for synder eller som en mer randomisert test av troen.  Da slapp man i det minste å smile og tenke seg ut av problemene, men kunne rope fortvilet på høyere makter.

Ok. Men jeg husker jeg leste "The secret" en gang og da var jeg frisk i to år, men har liksom mistet fiffen nå til å lese slike bøker. Hvorfor skapte jeg et Helvete i sommer? Og nå får jeg svi for det? Nei, ikke lett å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg husker jeg leste "The secret" en gang og da var jeg frisk i to år, men har liksom mistet fiffen nå til å lese slike bøker.

"The Secret"-tankegangen har sikkert noe for seg når det gjelder f.eks. å ikke la bagateller forstyrre det at man holder fokus på mål man har satt seg, å være såpass "selvopptatt" at man ikke lar andres meninger og synsing forstyrre eget liv for mye, o.l.  Men det er å gå for langt når dette dras inn i bekjempelse av alvorlig sykdom eller hendelser.

 

Jeg husker det var en gjøk som skrev "Har du lest 'the secret'?" på bloggen til Regine Stokke da hun var klart inne i siste stadium av kreftsykdommen.  Da ble jeg forbanna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...