Gå til innhold

Hvor fort ble dere gravide etter å ha sluttet på P-pillen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt p-piller i ca 2 år nå. Det siste halve året har menstruasjonen vært litt uregelmessig. Jeg kan starte å blø litt uken før og ikke blø noe i uken den skulle ha kommet. Blør veldig lite. Eggløsningen tror jeg at jeg merker/ser når den er. Har mye slim/utflod når jeg beregner den skal være,altså ca 14 dager etter at menstruasjonen "skulle" ha startet.

Så hvor fort ble dere gravide etter å ha sluttet på P-pillen?

Anonymous poster hash: 7f3da...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg gikk på p-piller i ca 3 år, sluttet på de i mai, hatt endel uregelmessig mensen siden da..men i august ble jeg gravid, altså rundt 3-4 måneder etter jeg sluttet på p-pillene :) 7+6 på vei nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Det har liten hensikt å stille det spørsmålet uten samtidig å få opplyst kvinnens alder. Hvis kvinnen er 25 år er det ca 35% sjanse per måned, er hun 30 år er sjansen ca 20% og ved 40 år er den 5 % per måned. Det forutsetter at hun har normale menstruasjoner og har samleie 2-3 ganger per uke.

Husk at de fruktbare dager er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er ca 14 dager før ventet menstruasjon.

Det er viktig å spise folat når man forsøker å bli gravid (400 mikrogram daglig)

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...