Gå til innhold

NAV WORKSHOP ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er arbeidssøker og har blitt kalt inn til "workshop" uten at det står noe mer om hva det er, noen som har vært på det hva er det for noe? Håper det ikke er sånn "gruppe hallelujah stemning" det synes jeg er ekstremt kleint, må man snakke foran de andre om sine "problemer" /med å fnne jobb ?



Anonymous poster hash: d9bfd...6f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Er arbeidssøker og har blitt kalt inn til "workshop" uten at det står noe mer om hva det er, noen som har vært på det hva er det for noe? Håper det ikke er sånn "gruppe hallelujah stemning" det synes jeg er ekstremt kleint, må man snakke foran de andre om sine "problemer" /med å fnne jobb ?

Anonymous poster hash: d9bfd...6f3

 

 

Det er slike kurs som skal hjelpe deg med jobbsøkingen. F.eks hjelp til CV skriving/presentasjoner -muntlige og skriftlige, hjelp til selve søkingen, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er arbeidssøker og har blitt kalt inn til "workshop" uten at det står noe mer om hva det er, noen som har vært på det hva er det for noe? Håper det ikke er sånn "gruppe hallelujah stemning" det synes jeg er ekstremt kleint, må man snakke foran de andre om sine "problemer" /med å fnne jobb ?

Anonymous poster hash: d9bfd...6f3

Nei, du må ikke snakke med de andre om dine problemer med å finne jobb. Det er ikke gruppeterapi du skal på.

Anonymous poster hash: 885e9...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er arbeidssøker og har blitt kalt inn til "workshop" uten at det står noe mer om hva det er, noen som har vært på det hva er det for noe? Håper det ikke er sånn "gruppe hallelujah stemning" det synes jeg er ekstremt kleint, må man snakke foran de andre om sine "problemer" /med å fnne jobb ?

Anonymous poster hash: d9bfd...6f3

Det blir heller ikke noen klein hallelujastemning

Anonymous poster hash: 885e9...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dere skal lære "Touch-metoden" LOL...  :lol:

I så fall ender nok jeg opp med å lære opp instruktøren ;)

 

Det er bare å glede seg. Detta er blit liddli gøy.

Får nå se på det :P Skal si ifra etterpå hva det EGENTLIG skjedde på kurset

 

Nei, du må ikke snakke med de andre om dine problemer med å finne jobb. Det er ikke gruppeterapi du skal på.

Anonymous poster hash: 885e9...81a

Så på den andre tråden at det var sånn kurs hvor man måtte "samarbeide" med andre "problembarn" og fortelle om sine "problemer" og blablabla men forhåpentligvis var det en annen type "kurs"

 

http://tv.nrk.no/serie/puls <- Min verste frykt å være med på noe slikt

 

 

Anonymous poster hash: d9bfd...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert noe i retning av "jobbklubb" som jeg ble sendt på i sin tid, man skulle lære å skrive CV og jobbe med nettverket sitt, grusomt og fornedrende, men sammenbruddet mitt førte jo til at jeg etterhvert fikk behandlig og utredning.  -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert noe i retning av "jobbklubb" som jeg ble sendt på i sin tid, man skulle lære å skrive CV og jobbe med nettverket sitt, grusomt og fornedrende, men sammenbruddet mitt førte jo til at jeg etterhvert fikk behandlig og utredning.  -_-

 

Great, da har jeg noe å se frem til =)))

Anonymous poster hash: d9bfd...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Great, da har jeg noe å se frem til =))) Anonymous poster hash: d9bfd...6f3

Er du ikke syk fra før blir du det garantert etter å ha havnet i kafkasystemet til nav.

Anonymous poster hash: 782af...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Great, da har jeg noe å se frem til =)))

Anonymous poster hash: d9bfd...6f3

 

Jeg var full av angst og udignostisert Asperger, da, det kan godt hende du får bra utbytte! Jeg får bare omtrent flashback hver gang jeg leser/hører noe som gir meg assosiasjoner til disse opplevelsene jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var full av angst og udignostisert Asperger, da, det kan godt hende du får bra utbytte! Jeg får bare omtrent flashback hver gang jeg leser/hører noe som gir meg assosiasjoner til disse opplevelsene jeg hadde.

Beklager å høre det, jeg kan garantere deg at jeg ikke vil få noe bra utbytte, men forhåpentligvis kommer jeg igjennom det med helsen i god behold, jeg er vant til å lukke ørene og drømme meg bort og få tiden til å gå, jeg skal nok klare meg fint, tror jeg

Anonymous poster hash: d9bfd...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var full av angst og udignostisert Asperger, da, det kan godt hende du får bra utbytte! Jeg får bare omtrent flashback hver gang jeg leser/hører noe som gir meg assosiasjoner til disse opplevelsene jeg hadde.

Tok de hensyn etter du fikk diagnosen?

Anonymous poster hash: f5925...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok de hensyn etter du fikk diagnosen?

Anonymous poster hash: f5925...ddc

 

Ja :)  Da var det full VIP-behandling. Jeg tuller ikke. Jeg ble tatt på alvor, for første gang, men til gangs. Først 10 mnd med hyggelig arbeidsutprøving på attføring - jobb som lignet på det jeg hadde hatt tidligere - rapport, og så uføretrygd med ung ufør.

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da har jeg vært på første møte. For dette stedet er NAV WORKSHOP 1 time 1 gang i uken. Man må snakke litt i grupper noen ganger men ikke fremføre/snakke foran hele klassen virker det som. Og man må ikke snakke om sine "problemer". Klientellet var veldig annerledes enn jeg hadde trodd, det var veldig "normale" folk, virket ikke som om noen var deprimert eller syk/psyk eller slikt og de fleste kledde seg som oppegående folk og virket som at de hadde "driv". Opplegget går mest ut på foredrag og opplæring i skriving av cv/søknad og en liten øvelse i jobbintervju til slutt i opplegget (8. uke sikkert). Dersom man ikke hadde jobb etter 8 uker ville man bli sendt til et nytt tiltak som de ikke sa noe om hva var, kanskje er det mer tradisjonell "jobbklubb" mer intensivt kanskje, usikker



Anonymous poster hash: d9bfd...6f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...