Gå til innhold

Seroquel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte med seroquel for 5 dager siden og synes jeg begynner å få effekt allerede. Er mer våken og har mer tiltakslyst. Er det mulig at det virker så raskt? Tar nå 300 mg på kvelden. Hadde også veldig raskt effekt av lamictal da jeg begynte med det. Innbiller jeg meg ting?

Får veldig til hjertebank 1-2 timer etter inntak. Veldig ubehagelig, varer rundt 15-20 min. Er det farlig?

Omtrent hvor mange går opp i vekt på denne? Finnes det noe prosenttall?

Anonymous poster hash: 19dc0...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det trenger ikke være noe du innbiller deg. Det er stor variasjon i når effekt inntrer.

Nei, hjertebank er ikke farlig. Det kan bli langt bedre om du ber om Seroquel depot.

I studier har det blitt vanlig å definere vektoppgang som >7% økning av vekten. I en studie av schizofrene, hvor dosene vanligvis er 6-800 mg, var det ca 15% som hadde en slik vektoppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose?

NHD: Er ikke seroquel best i tablettform for angst, fordi man får god effekt på søvn? Anbefaler du evt tablett kveld + depot morgen for bedre total effekt?

Anonymous poster hash: 6f28a...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tenker at hjertebanken faller sammen med toppkonsentrasjonen. Med depot får en en flatere og jevnere konsentrasjonskurve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 300 seroquel depot. Jeg fikk litt hjertebank de første ukene, så gav det seg.

Syns den hjelper for søvnen i tillegg til angst og katastrofe tanker. Vil anbefale deg depot slik NHD gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Glemte å si at jeg gikk opp i vekt på zyprexa. men har ikke gått opp i vekt på seroquel. Tror det er mindre sjangse for å gå opp i vekt på seroquel. Har hørt om andre som har samme erfaring. Men det gjelder jo selvklart ikke alle. Men håper vekten din holder seg stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps. Glemte å si at jeg gikk opp i vekt på zyprexa. men har ikke gått opp i vekt på seroquel. Tror det er mindre sjangse for å gå opp i vekt på seroquel. Har hørt om andre som har samme erfaring. Men det gjelder jo selvklart ikke alle. Men håper vekten din holder seg stabil.

Godt å høre! Så langt har jeg hatt redusert appetitt.

Anonymous poster hash: 19dc0...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...