Gå til innhold

Deling og motivasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste i dag en artikkel om at det kan være positivt å dele vektnedgangen i sosiale medier:

 

http://www.vektklubb.no/artikkel/motivasjon/deler-vektnedgangen-i-sosiale-medier-23294353

 

Jeg tror aldri jeg ville klart det, har ikke engang snakket med noen av mine nærmeste om at jeg er veldig overvektig og nå vil gå ned i vekt, og komme i bedre form. Jeg synes imidlertid de som klarer å dele vanskelighetene er svært modige.

 

Det blir kanskje ikke samme effekt av å dele anonymt på denne typen sider, men jeg opplever at det er positivt å "fortelle det" til noen og skrive det ned, selv om det er anonymt, og til ukjente mennesker.

 

Så jeg lover herved meg selv, og alle som leser dette, at jeg nå skal kjempe for å komme i bedre form. Jeg skal jobbe med å spise sunnere og være mer i fysisk aktivitet. Jeg skal arbeide for å gjøre helsen bedre enn den er i dag. 

Jeg skal ikke gi opp selv om jeg sliter i perioder. Jeg skal ikke gi opp selv om jeg blir stresset. Jeg skal ikke gi opp hvis jeg sprekker.

 

Andre som har gått ned i vekt eller som forsøker; forteller dere dette til noen og i så fall hvem?



Anonymous poster hash: cea72...218
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg leste i dag en artikkel om at det kan være positivt å dele vektnedgangen i sosiale medier:

 

http://www.vektklubb.no/artikkel/motivasjon/deler-vektnedgangen-i-sosiale-medier-23294353

 

Jeg tror aldri jeg ville klart det, har ikke engang snakket med noen av mine nærmeste om at jeg er veldig overvektig og nå vil gå ned i vekt, og komme i bedre form. Jeg synes imidlertid de som klarer å dele vanskelighetene er svært modige.

 

Det blir kanskje ikke samme effekt av å dele anonymt på denne typen sider, men jeg opplever at det er positivt å "fortelle det" til noen og skrive det ned, selv om det er anonymt, og til ukjente mennesker.

 

Så jeg lover herved meg selv, og alle som leser dette, at jeg nå skal kjempe for å komme i bedre form. Jeg skal jobbe med å spise sunnere og være mer i fysisk aktivitet. Jeg skal arbeide for å gjøre helsen bedre enn den er i dag. 

Jeg skal ikke gi opp selv om jeg sliter i perioder. Jeg skal ikke gi opp selv om jeg blir stresset. Jeg skal ikke gi opp hvis jeg sprekker.

 

Andre som har gått ned i vekt eller som forsøker; forteller dere dette til noen og i så fall hvem?

 

Nei, men veier meg fast én gang i uken og skriver ned vekten i Excel og lager en fin graf. Det gjør det lettere å ikke la det skli ut.

Anonymous poster hash: 8a19a...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, men veier meg fast én gang i uken og skriver ned vekten i Excel og lager en fin graf. Det gjør det lettere å ikke la det skli ut.

 

Høres lurt ut det, da ser du fremgang og når du har sklidd ut. Kanskje jeg skal lære meg det, er ikke så flink med excel og lage graf, er det vanskelig?

Anonymous poster hash: cea72...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller til gud og hvermann, ikke noe problem etter at jeg har kommet i gang, men det var flaut å være så tjukk som jeg var, da ville jeg ikke snakke om vekt. Ikke alle er like interessert. De fleste i min bekjentskapskrets bryr seg tilsynelatende lite om min vekt, om den går opp eller ned.Men jeg er også aktiv i et par nettfora i tillegg til dette. 

 

Ikke rart jeg føler meg rar i dag... gikk på vekta og den påstår at jeg har hatt en nedgang på 20,3 kilo  :unsure: og blitt kvitt 25% av min vekt da den var på det høyeste. Nå er jeg midt i normalen på BMI-skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller til gud og hvermann, ikke noe problem etter at jeg har kommet i gang, men det var flaut å være så tjukk som jeg var, da ville jeg ikke snakke om vekt. Ikke alle er like interessert. De fleste i min bekjentskapskrets bryr seg tilsynelatende lite om min vekt, om den går opp eller ned.Men jeg er også aktiv i et par nettfora i tillegg til dette. 

 

Ikke rart jeg føler meg rar i dag... gikk på vekta og den påstår at jeg har hatt en nedgang på 20,3 kilo  :unsure: og blitt kvitt 25% av min vekt da den var på det høyeste. Nå er jeg midt i normalen på BMI-skalaen.

 

Wow, det var imponerende!! Gratulerer så mye :)

 

Jeg er så stor at jeg ikke vil snakke om vekt til noen. I går var det en venninne som sa jeg så godt ut, jeg synes det var vanskelig å forholde seg til henne når hun sa det, jeg vet jo at det ikke er sant. Jeg er veldig stor.

 

Jeg gikk hjem da i dårlig humør og spiste en hel pose med saltstenger, og fikk vondt i magen. Jeg synes det er rart at jeg ble opprørt over å møte venninnen min. Jeg har fortsatt å spise bra mat i dag da, har ikke gjort som før og gitt meg når jeg har gått på en smell. 

Anonymous poster hash: cea72...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også stor men har prøvd å spise sunnere og rører meg mere. Har gått ned 10 kilo på 9 mnd. Ikke mye men går rett vei

Men rundt meg tar den ene etter den andre slankeoperasjon. Men det tørr ikke jeg. Virker så drastisk

Anonymous poster hash: b6e48...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...