Gå til innhold

Nesespray som ikke forstyrrer søvnen?


FriskLuft

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tett nese om natta. Legen sa at den ene slimhinna var tett. Har prøvd Flutide. Den løste opp nesa, men den gjorde også at jeg sov langt mindre enn vanlig.

 

Har tidligere prøvd å ta Nasonex på kveldstid, men den ødela også søvnen.

 

Jeg har prøvd saltvannspray og det å skylle nese med neseskyllekanne, men ingen av de tingene har noe særlig effekt på nesetettheten om morgenen.

 

Hvilken nesespray (både reseptfrie og de på resept) kan løse opp nesa samtidig som de ikke ødelgger søvnen?

 

Takk for svar Happy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg har tett nese om natta. Legen sa at den ene slimhinna var tett. Har prøvd Flutide. Den løste opp nesa, men den gjorde også at jeg sov langt mindre enn vanlig.

 

Har tidligere prøvd å ta Nasonex på kveldstid, men den ødela også søvnen.

 

Jeg har prøvd saltvannspray og det å skylle nese med neseskyllekanne, men ingen av de tingene har noe særlig effekt på nesetettheten om morgenen.

 

Hvilken nesespray (både reseptfrie og de på resept) kan løse opp nesa samtidig som de ikke ødelgger søvnen?

 

Takk for svar Happy.gif

Otrivin menthol bruker jeg, det løser opp og forstyrrer ikke søvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otrivin menthol bruker jeg, det løser opp og forstyrrer ikke søvnen.

En bør ikke bruke Otrivin mer enn fem dager sammenhengende. Det er veldig fort å bli avhengig (slimhinnene i nesen påvirkes slik at man alltid føler seg tett) - har vært i nærheten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør ikke bruke Otrivin mer enn fem dager sammenhengende. Det er veldig fort å bli avhengig (slimhinnene i nesen påvirkes slik at man alltid føler seg tett) - har vært i nærheten selv.

Vet , har brukt det i mange år og er ødelagt- Blir aldri kvitt den sprayen jeg, men trådstarter kan jo bruke den litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet , har brukt det i mange år og er ødelagt- Blir aldri kvitt den sprayen jeg, men trådstarter kan jo bruke den litt.

Fikk inntrykk av at trådstarters problem hadde vart en stund, og da bør man nettopp _ikke_ bruke Otrivin, hvilket også du er et godt eksempel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inntrykk av at trådstarters problem hadde vart en stund, og da bør man nettopp _ikke_ bruke Otrivin, hvilket også du er et godt eksempel på.

Ok, ja er vel noe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...