Gå til innhold

Aldri vært forelsket. Aldri vært i et forhold.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Hva slags diagnose har man da?

Anonymous poster hash: 35070...fdd

 

Trenger ikke ha noen diagnose. Det kan være du ikke har truffet den rette, eller at du trives i ditt eget selskap. Eller kanskje du er aseksuell?

 

Men klart psykiske problemer kan jo også være en årsak til at du ikke takler å sjekke opp noen, eller at du sliter med depresjoner, dårlig selvtillit osv.

Anonymous poster hash: 709c3...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trenger ikke ha noen diagnose. Det kan være du ikke har truffet den rette, eller at du trives i ditt eget selskap. Eller kanskje du er aseksuell?

 

Men klart psykiske problemer kan jo også være en årsak til at du ikke takler å sjekke opp noen, eller at du sliter med depresjoner, dårlig selvtillit osv.

 

Har aldri hatt ordinær jobb heller. Da er jeg vel syk i følge NHD?

Anonymous poster hash: 35070...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen kan stille en diagnose etter bare to linjer med tekst.

Men er årsaken rett og slett at du ikke er interessert? Føler du ikke at du trenger venner heller? Synes du det er vanskelig eller umulig å omgås folk? Trives du best alene? Lever du livet i stor grad "oppi hodet ditt" fremfor å fokusere på det som skjer i verden rundt deg?

Hvis du svarer ja på mange av disse, kan forklaringen muligens være en type personlighetsforstyrrelse. Hvis du derimot gjerne vil finne noen, har interesse av andre mennesker, osv.. så kan forklaringen være noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tilfeldigheter.

Anonymous poster hash: 5e3ac...52f

 

 

Det tror jeg ikke. Dette er i høyeste grad unormalt.

Anonymous poster hash: 35070...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke noen kan stille en diagnose etter bare to linjer med tekst.

Men er årsaken rett og slett at du ikke er interessert? Føler du ikke at du trenger venner heller? Synes du det er vanskelig eller umulig å omgås folk? Trives du best alene? Lever du livet i stor grad "oppi hodet ditt" fremfor å fokusere på det som skjer i verden rundt deg?

Hvis du svarer ja på mange av disse,

 

Kan svare JA på alle disse spørsmålene.

Anonymous poster hash: 35070...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare JA på alle disse spørsmålene. Anonymous poster hash: 35070...fdd

Da ville jeg muligens tenkt på schizoid personlighetsforstyrrelse. Men igjen, jeg er ikke helsepersonell og jeg kan ikke stille diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er dyktig!

Anonymous poster hash: 35070...fdd

 

 

Takk for hyggelige ord.

 

Jeg ville anbefale deg å snakke med helsepersonell for å få en diagnose og eventuelt behandling, forutsatt at du ønsker det selv da, selvfølgelig. Det er jo mange som er tilfredse med tilværelsen slik den er, og det er helt greit. Men hvis du ønsker behandling (gitt at det er denne personlighetsforstyrrelsen du har) så finnes det. Det kan imidlertid kreve en del tid og innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke eier interesser for det som skjer rundt en sosialt sett, så skulle en ikke tro man var så motivert for å fungere bedre ift. det.

 

Hvis du "innerst inne" ønsker forandring, så kanskje du skulle prøve psykoterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi skjønt på hvordan du er, men hvordan ønsker du selv å være da ? det er vel det som er viktig å få klarhet i, og da først og fremst for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi skjønt på hvordan du er, men hvordan ønsker du selv å være da ? det er vel det som er viktig å få klarhet i, og da først og fremst for deg selv.

 

Nei, 

Anonymous poster hash: 35070...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi skjønt på hvordan du er, men hvordan ønsker du selv å være da ? det er vel det som er viktig å få klarhet i, og da først og fremst for deg selv.

 

Nei, det er lite morsomt å ha det slik. Det er direkte deprimerende. Men når man nærmer seg 50 og alltid har vært slik tror jeg toget har gått. Dessverre...

Anonymous poster hash: 35070...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. du ønsker å bli forelska og være i et forhold. Hvorfor du ikke har vært forelska noen gang, høres litt merkelig ut, men det har jo noe kjemien i hjernen å gjøre også. Men hva har du prøvd for å få et forhold da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det tror jeg ikke. Dette er i høyeste grad unormalt.

Anonymous poster hash: 35070...fdd

 

Jeg er godt voksen, helt normal, men aldri forelsket:-) Savner det heller ikke.

Anonymous poster hash: 5e3ac...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt voksen, helt normal, men aldri forelsket:-) Savner det heller ikke. Anonymous poster hash: 5e3ac...52f

Du kan ikke savne noe du ikke har opplevd, ergo vet du ikke om du ville savnet det eller ikke før du faktisk vet hva forelskelse er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...