Gå til innhold

Ukas vekt - uke 39


påskelilje

Anbefalte innlegg

I sommer: ca 75,5
Uke 35: 73,6
Uke 36: 73,6
Uke 37: 73,1

Uke 38: 74,3

Uke 39: 74,2 kilo (i dag, fikk ikke veid meg på fredag)

 

Skal ha noen dager høstferie denne uka, så jeg håper på noen raske turer i skogen og på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veier nå 127,4. Sprakk skikkelig i går, spiste alt jeg kom over bl.a. to poser med sørlandschips, en pose bridgeblanding, en rullekake, to pakker med popkorn, en hel stor flaske cola og en stor ferdigpizza. Jeg er så pinlig berørt, og har veldige smerter i magen også i dag. Jeg gjør så mye feil, men jeg har så lyst til å klare å kvitte meg med disse matorgiene. Jeg blir bare lei av det :-(

 

 

 

 



Anonymous poster hash: f5818...954
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veier nå 127,4. Sprakk skikkelig i går, spiste alt jeg kom over bl.a. to poser med sørlandschips, en pose bridgeblanding, en rullekake, to pakker med popkorn, en hel stor flaske cola og en stor ferdigpizza. Jeg er så pinlig berørt, og har veldige smerter i magen også i dag. Jeg gjør så mye feil, men jeg har så lyst til å klare å kvitte meg med disse matorgiene. Jeg blir bare lei av det :-(

 

Første bud er ikke å ha sånt i huset. :) Jeg antar du har sett litt på hvorfor dette skjer? Prøv å finne en eller flere strategier for hva du skal gjøre når du kjenner at dette er i ferd med å skje.

 

Ën sprekk er en sprekk - legg den bak deg og gå videre! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er ikke å ha sånt i huset. :) Jeg antar du har sett litt på hvorfor dette skjer? Prøv å finne en eller flere strategier for hva du skal gjøre når du kjenner at dette er i ferd med å skje.

 

Ën sprekk er en sprekk - legg den bak deg og gå videre! :) Lykke til!

 

Jeg hadde det ikke i huset, jeg gikk ut for å kjøpe det på en bensinstasjon :-( At jeg ikke bare klarer å skjerpe meg, det får være grenser for hvor dum jeg kan være. I går ville jeg bare ha vondt, jeg ville ikke tenke, ikke være tilstede. Det er en måte å komme bort på. 

 

Jeg får prøve å finne noen strategier for hva jeg kan gjøre når jeg overveldes slik som i går. Jeg skal prøve å legge det bak meg. Takk for lykkeønskning :-)

Anonymous poster hash: f5818...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg hadde det ikke i huset, jeg gikk ut for å kjøpe det på en bensinstasjon :-( At jeg ikke bare klarer å skjerpe meg, det får være grenser for hvor dum jeg kan være. I går ville jeg bare ha vondt, jeg ville ikke tenke, ikke være tilstede. Det er en måte å komme bort på. 

 

Jeg får prøve å finne noen strategier for hva jeg kan gjøre når jeg overveldes slik som i går. Jeg skal prøve å legge det bak meg. Takk for lykkeønskning :-)

Anonymous poster hash: f5818...954

 

Det er ikke alltid så lett å finne disse strategiene på egenhånd, kanskje du trenger litt hjelp for å finne dem? Begynn med fastlegen og be om en henvisning til noen du kan snakke med, om du føler du trenger det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veier nå 127,4. Sprakk skikkelig i går, spiste alt jeg kom over bl.a. to poser med sørlandschips, en pose bridgeblanding, en rullekake, to pakker med popkorn, en hel stor flaske cola og en stor ferdigpizza. Jeg er så pinlig berørt, og har veldige smerter i magen også i dag. Jeg gjør så mye feil, men jeg har så lyst til å klare å kvitte meg med disse matorgiene. Jeg blir bare lei av det :-(

 

Anonymous poster hash: f5818...954

 

Kan en strategi være å tillate deg selv å spise halvparten av det du egentlig har lyst på akkurat der og da? Altså  1 pose chips, en bolle/ett stykke kake, 1 pose popcorn, en liten flaske cola i stedet for stor, og en liten pizza. Selvsagt hadde vært topp om du ikke hadde slukt alt dette på en dag, men det er likevel veldig mye bedre enn dobbelt så mye :-)

 

Husker da jeg var gravid og var konstant sulten som en ulv. Jeg satt og pratet i telefonen med ei venninne og sa at jeg var ursulten og skulle ut på kjøkkenet og lage meg fire diiiiigre ostesmørbrød med stekt egg til. Hun foreslo da at jeg heller skulle lage to, og nyte dem mens jeg spiste saktere enn jeg pleide. Jeg gjorde det, i alle fall den gangen - og tenker av og til på dette når jeg har sabla lyst på noe usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en strategi være å tillate deg selv å spise halvparten av det du egentlig har lyst på akkurat der og da? Altså  1 pose chips, en bolle/ett stykke kake, 1 pose popcorn, en liten flaske cola i stedet for stor, og en liten pizza. Selvsagt hadde vært topp om du ikke hadde slukt alt dette på en dag, men det er likevel veldig mye bedre enn dobbelt så mye :-)

 

Husker da jeg var gravid og var konstant sulten som en ulv. Jeg satt og pratet i telefonen med ei venninne og sa at jeg var ursulten og skulle ut på kjøkkenet og lage meg fire diiiiigre ostesmørbrød med stekt egg til. Hun foreslo da at jeg heller skulle lage to, og nyte dem mens jeg spiste saktere enn jeg pleide. Jeg gjorde det, i alle fall den gangen - og tenker av og til på dette når jeg har sabla lyst på noe usunt.

 

Jeg har tenkt mye på dette. Jeg tenker lite, mens jeg stapper i meg mat, men så får jeg ekstremt dårlig samvittighet etterpå. Jeg må kanskje forsøke å tenke mer de gangene jeg stapper i meg, fordi da klarer jeg kanskje å beherske meg noe. Jeg har egentlig aldri tenkt på kalorier, men som du skriver har det jo faktisk stor betydning hvor mye jeg stapper i meg. En sprekk kan være så mangt. Tusen takk 

Anonymous poster hash: f5818...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...