Gå til innhold

NHD: De som er for legalisering av narkotiske stoffer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg lei på de som taler for legalisering. Jeg blir ikke helt overbevist selv om de er såkalt oppegående personer og om de så har Mensa-iq. Har jeg gått glipp av noe, er det ikke så farlig å ruse seg litt eller mye likevel? Eller taler de bare for sin egen sak og drar fram forsking som støtter deres syn? Jeg skulle gjerne hatt et svar fra en fagperson!

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    13

  • Health Freak

    12

  • DexterMorgan

    10

  • Madelenemie

    5

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater

Eller taler de bare for sin egen sak og drar fram forsking som støtter deres syn?

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Ja.

Det er ingen seriøse fagfolk eller helsemyndigheter som støtter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er personlig IKKE for 100% fri legalisering. Imidlertid stiller jeg meg liberal til bruk av canabis til rent medisinske formål. Stoffet har vist seg effektivt mot både kvalme (vanlig bivirkning av cellegift) og smerter. Toleranseutvikling skjer ikke, i motsetning til opiater. Begge deler er narkotiske stoffer. Hvorfor skulle det ene være verre enn det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri "brukt" noe ulovlig stoff, men syns det er synd med all den kriminaliteten som følger med.

Én ting er hva som skjer i Norge.

En annen ting er hva som skjer i produksjonsland. Det er utrolig mye dritt som oppstår pga. dette. Produsentene er jo rene krigsmaktene.

Tenk over alle de pengene og ressursene som går til håndhevning av forbudet - i alle nivåer, fra produksjon til gate-salg til bruker.

Alt dette fordi en ønsker å beskytte folket fra å bli junkier... fordi "staten" tar ansvaret fra den enkelte borger.

Vel, funker det? Er det ingen junkier i Norge?

Jeg tror det er på tide å tenke nytt. Jeg mener staten burde produsere stoffer og selge de på resept. Alt fra cannabis til heroin.

Jeg tror ikke det ville vært noen flere brukere. Jeg tror helsen til brukere ville steget betydelig, lettere å få hjelp. Jeg tror kriminaliteten hadde gått ned.

Samtidig som vi ikke hadde bidratt til å støtte mafia med tusenvis av milliarder årlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er en av de oppegåede personene med mensa IQ, men personlig så er jeg for legalisering av cannabis, selvfølgelig er cannabis skadelig for kroppen men man må jo sette grensen et sted for hvor mye man kan skade seg selv og andre og jeg mener cannabis bør være innenfor, spessielt siden alkohol er innenfor som jo er mye farligere "narkotika". Så gjelder det med cannabis som med mcdonalds som med alkohol, de som er i faresoner og dermed har større risikoer knyttet til bruk være seg sykdom eller fedme eller annent får holde seg unna

 

De fleste av de andre narkotiske stoffene skader deg selv og andre så mye at det bør være greit å forby dem selv om det gir litt gryn til no mafian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er en av de oppegåede personene med mensa IQ

En har altså 3 kategorier:

1. Oppegående personer

2. Personer med Mensa-IQ

3. Narkomane

Her må det forskes frem korrelasjoner!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om jeg er en av de oppegåede personene med mensa IQ, men personlig så er jeg for legalisering av cannabis, selvfølgelig er cannabis skadelig for kroppen men man må jo sette grensen et sted for hvor mye man kan skade seg selv og andre og jeg mener cannabis bør være innenfor, spessielt siden alkohol er innenfor som jo er mye farligere "narkotika". Så gjelder det med cannabis som med mcdonalds som med alkohol, de som er i faresoner og dermed har større risikoer knyttet til bruk være seg sykdom eller fedme eller annent får holde seg unna

De fleste av de andre narkotiske stoffene skader deg selv og andre så mye at det bør være greit å forby dem selv om det gir litt gryn til no mafian

Høres rart ut å skrive "no mafian". Hva mener du med "no"?

Anonymous poster hash: 9be72...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er en av de oppegåede personene med mensa IQ, men personlig så er jeg for legalisering av cannabis, selvfølgelig er cannabis skadelig for kroppen men man må jo sette grensen et sted for hvor mye man kan skade seg selv og andre og jeg mener cannabis bør være innenfor, spessielt siden alkohol er innenfor som jo er mye farligere "narkotika". Så gjelder det med cannabis som med mcdonalds som med alkohol, de som er i faresoner og dermed har større risikoer knyttet til bruk være seg sykdom eller fedme eller annent får holde seg unna

De fleste av de andre narkotiske stoffene skader deg selv og andre så mye at det bør være greit å forby dem selv om det gir litt gryn til no mafian

Det er bl.a slike argumenter jeg begynner å bli grundig lei av.

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bl.a slike argumenter jeg begynner å bli grundig lei av.

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Er det noe i argumnentene du er uenig i, i så fall hva? Og er du enig i at alkohol er legalt i Norge, det ødelegger EKSTREMT mange liv hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut å skrive "no mafian". Hva mener du med "no"?

Anonymous poster hash: 9be72...5c1

oja, nei var en trykkfeil, ingen dypere mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe i argumnentene du er uenig i, i så fall hva? Og er du enig i at alkohol er legalt i Norge, det ødelegger EKSTREMT mange liv hvert år.

Jeg vet mye om hvor ødeleggende alkohol er.

NHD sitt svar til meg kan du jo ta og lese for deg selv noen ganger.

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet mye om hvor ødeleggende alkohol er.

NHD sitt svar til meg kan du jo ta og lese for deg selv noen ganger.

Anonymous poster hash: 12811...9a8

 

Har full forståelse for de som mener at alkohol OG narkotika bør være forbudt, de eneste jeg er uenig med er de som mener alkohol skal være lov og cannabis forbudt for det er det ingen logikk i. Er alltid vanskelig å bestemme hvor man skal sette grensen for personlig frihet mot sin egen og andres helse og er ingen fasit der desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full forståelse for de som mener at alkohol OG narkotika bør være forbudt, de eneste jeg er uenig med er de som mener alkohol skal være lov og cannabis forbudt for det er det ingen logikk i. Er alltid vanskelig å bestemme hvor man skal sette grensen for personlig frihet mot sin egen og andres helse og er ingen fasit der desverre.

Fint med svar fra fagpersoner som har erfaring med dette. :)

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint med svar fra fagpersoner som har erfaring med dette. :)

Anonymous poster hash: 12811...9a8

 

Kan ikke se at NHD er uenig med det jeg selv har skrevet, men mulig jeg leser/tolker ting feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at NHD er uenig med det jeg selv har skrevet, men mulig jeg leser/tolker ting feil?

Ja, kanskje du gjør det du?

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje du gjør det du?

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Ja kanskje, eller kanskje du leser det du vil lese, på samme måte som "forkjemperne" leser det de vil lese. Eller er du et supermenneske som ikke faller i de fellene kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje, eller kanskje du leser det du vil lese, på samme måte som "forkjemperne" leser det de vil lese. Eller er du et supermenneske som ikke faller i de fellene kanskje?

Jeg er intet supermenneske. Og hvem tror du har mest troverdighet - du eller NHD?

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er intet supermenneske. Og hvem tror du har mest troverdighet - du eller NHD?

Anonymous poster hash: 12811...9a8

 

?

 

Kan vel heller spørre hvem har mest troverdighet, Dexter eller random anonym person. Og det ligger nok på 50%-50% der altså, men du kan godt få lov til å føle at det er 99%-1% i din favør hvis du vil det, helt greit for meg. Men uansett vi kommer nok ikke noe lenger du og jeg men lykke til videre i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din argumentasjon begynner å bli latterlig og jeg gidder ikke diskutere mer med deg. Ha en fin og dopfri dag. :)

Anonymous poster hash: 12811...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din argumentasjon begynner å bli latterlig ... Ha en fin og dopfri dag. :)

Anonymous poster hash: 12811...9a8

 

Takk du oxå, jeg har forøvrig ikke brukt rusmidler (inkl alkohol) på 8 år så kommer nok til å holde meg unna i dag også, snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...