Gå til innhold

Spørsmål om antisosial personlighetsforstyrrelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    32

  • Health Freak

    16

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    6

  • Madelenemie

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

 

vet ikke. den kan forveksles med bipolar hos barn for det ble den hos meg. :)

Anonymous poster hash: 0c0ea...e50

 

 

Håper NHD kan svare.

Anonymous poster hash: 35440...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, hvis du leser diagnosekriteriene så er de i alle fall helt ulike.

Endret av Health Freak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det kan de - av legfolk. De kan også forveksles med borderline pf, narsissistisk pf og tvangslidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Asperger vet jeg ikke:-(

Asperger har jo så mange for tiden.

Autisme for de høytfungerende tror jeg kan forveksles av de med dårlig kompetanse

Fordi vi som har autisme med gode evner men ellers ikke tenker på at visse hensyn bør ta mest for vår egne del:-( tror jeg mye kan misforståes , men egentlig ikke ev gode psykiatere.

De tror jeg fort ser og skjønner forskjellen.

ABB har mer enn autisme, men at hans startproblem er autisme det tror jeg er dumt å fornekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan de. De kan også forveksles med borderline pf, narsissistisk pf og tvangslidelse.

 

Ble litt nysgjerrig på denne forvekslingen med tvangslidelse. Kommer det av tvangstanker med aggressivt innhold, hvor behandler ikke greier å identifisere at tankene ifm tvangslidelse er egodystone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ble litt nysgjerrig på denne forvekslingen med tvangslidelse. Kommer det av tvangstanker med aggressivt innhold, hvor behandler ikke greier å identifisere at tankene ifm tvangslidelse er egodystone?

Ikke av behandlere, men av legfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan de. De kan også forveksles med borderline pf, narsissistisk pf og tvangslidelse.

Hei!

Enig på sett og vis

Men for psykiatere med GOD faglig innsikt og kompetanse tror jeg ikke noen tvil!

Vi med autisme har såpass store vansker og lille interesse i vår barndom med å engasjere oss i mennesker, det kan lett forveksles med psykopati, sett veldig overfladisk og kunnskapsløst.

Feks er jeg er klassisk eks.

Jeg henvendte meg ikke til andre.

Jeg tok ikke hensyn til andre følelser, ( men enkel liten innsikt ville. Vise at fordi jeg bryr meg mye)

Jeg spiste opp alt pålegg uten å bry meg ( hvordan visste jeg at andre stod der og baksnakket?:-(

Osv

Veldig lite manipulativt og paykopatisl, men for de enfoldige kan boken føre på avveier.

Jeg er ikke empatisk, men jeg kan dø, for å redde selv min fiende i krigen. Også den dumme nhd jeg bryr meg ikke om hans enfoldige meninger, redde han og andre vil jeg av mine egen prinsipper alltid gjøre, jeg grafiker ikke mine egne!!! ( han er mye dum, ikke alltid så nyanser fins)

Jeg er styrt av prinsipper og ikke hva andre mener, jeg trenger ikke en disippel og det er min autistiske styrke.

Samtidig viser det avstaneden til psykopati:-)

Anonymous poster hash: 70feb...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det var meg som svarte, vet ikke hvorfor kom som Anonym!

Det ble en feil der med jeg grafiker ikke, det skulle være jeg fraviker ikke!!!!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker helt tilfeldig hvilken diagnose man ender opp med. Helt avhengig av utreder. Tenker på hvor stor unighet detvar blant "fagfolk" under abb rettsaken.

Anonymous poster hash: 35440...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan de - av legfolk. De kan også forveksles med borderline pf, narsissistisk pf og tvangslidelse.

 

Hva er det med psykopati som gjør at det kan minne om tvangslidelse??? 

Anonymous poster hash: 271b3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det er langt fra tilfeldig. Kompetent utreder som bruker anerkjent diagnoseverktøy minimaliserer tilfeldighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker helt tilfeldig hvilken diagnose man ender opp med. Helt avhengig av utreder. Tenker på hvor stor unighet detvar blant "fagfolk" under abb rettsaken. Anonymous poster hash: 35440...826

Hei!

Det er en sørgelig og tragisk realitet :-(

At de ikke tar barndom mer i betraktning!!

For ABBs del ligger alt der, samme barnepsykiater som meg, samme ord, så ja absolutt jeg tror han som grunnlidelse har en Utviklingsforstyrrelse, jeg tror videregående er svært intelligent og kompenserer.

Derfor har jeg mye felles med ABB, det som er ulikt er bare at han klarer drepe uten å føle sorg og ikke få sove:-(

Jeg får ikke sove bare jeg lurer på om sannheten kom frem.

Anonymous poster hash: 70feb...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeger enig.

For tiden havner de fleste som nevner det og fastholder det opp med asperger:-(

Har de autisme?

Hadde de vansker som barn?

Begge spørsmål, ofte , nei

For flertallet.

:-)

Derfor er jeg glad for at nå skal autisme hete autisme.

Jeg syns alle som har autisme burde avdiagnsotiseres hvis ikke de kan vise til vansker fra tidlig barndom.

Jeg tror uten det. Annen problematikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg syns alle som har autisme burde avdiagnsotiseres hvis ikke de kan vise til vansker fra tidlig barndom.

Jeg tror uten det. Annen problematikk

Meget enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeger enig.

For tiden havner de fleste som nevner det og fastholder det opp med asperger:-(

Har de autisme?

Hadde de vansker som barn?

Begge spørsmål, ofte , nei

For flertallet.

:-)

Derfor er jeg glad for at nå skal autisme hete autisme.

Jeg syns alle som har autisme burde avdiagnsotiseres hvis ikke de kan vise til vansker fra tidlig barndom.

Jeg tror uten det. Annen problematikk

Problemer har man uansett om du kaller ditt eller datt.

Anonymous poster hash: 35440...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Problemer har man uansett om du kaller ditt eller datt.

Anonymous poster hash: 35440...826

Det er korrekt. Men det er langt lettere å løse problemene om diagnosen er korrekt :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget enig.[/quot

He

Hei!

Takk

For at du er enig i det.

Min psykiater mener det, og veldig mange andre på voksenhabiliteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt. Men det er langt lettere å løse problemene om diagnosen er korrekt :-)

Jeg lurer forsatt på om man kan stole på noenpsykiske diagnoser. Det virker helt tilfeldig hva man ender opp med.

Anonymous poster hash: 35440...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...