Gå til innhold

beroligende..


semineces

Anbefalte innlegg

Hei:)

Lurer på om noen vet om noen beroligende medisiner man får kjøpt reseptfritt og uten å være over 18 år?

Sliter med depresjon, angst, stress og søvnproblemer, så jeg trenger noe for å roe meg ned for dette sliter hvitkelig på meg oh har angst for å spørre noen..

så hjelp plis.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres så alvorlig ut at du ikke må begynne å medisinere deg selv! Du vet ikke hva du får om du bestiller noe på nettet og du kan risikere at du begår lovbrudd og blir straffet. Om du er 16 år (?) eller eldre har ikke legen lov til å si noe til foreldrene dine så begynn hos fastlegen du, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depridix kan kanskje være verdt et forsøk. Selges på helsekost vil jeg tro. Men jeg vil virkelig anbefale deg å ta en prat med noen om dette. Å streve med alt du beskriver alene er ikke bra. Håper du tar mot til deg og snakker med noen om hvordan du har det. 



Anonymous poster hash: 9dd68...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Depridix kan kanskje være verdt et forsøk. Selges på helsekost vil jeg tro. 

 

Det er billigere med drops, som er minst like effektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til psykolog når det gjelder problemene mine, men jeg later som om jeg blir bedre fordi jeg hater og snakke om det. Og er under 16 så det blir et problem..

Gikk på sovemedisin en stund da jeg bodde på instutisjon i bodø, men de tok meg av den fordi den funket ikke på meg, og så orkwt de ikke la meg prøve noe annet.

Hva med naturmedisin som er reseptfritt? Har jeg lov å kjøpe det på apotek? Bor på en liten plass så er litt vanskelig å finne steder å kjøpe noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du later som du blir bedre vil du heller ikke kunne få god nok hjelp. Det er bedre å få god terapi, noe som dessverre vil si at du vil måtte tåle en del ubehag enn å medisinere det bort helt vilkårlig og på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet.. psykologen min er sykemeldt nå i en måned og jeg takket nei til en annen i mellomtiden, så når hun kommer tilbake må jeg nok fortelle henne noen ting..

ting ble spessielt ille da jeg nesten ble voldtatt av noen gutter så jeg tror det er på tide å si det til henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det kan være vanskelig å være åpen ovenfor foreldre eller andre omsorgspersoner nettopp fordi de er så nærme deg, men jeg er temmelig sikker på at de vil bli glade om du åpner opp og forteller hvordan du har det og at du har behov for en time hos fastlegen. De vil deg ditt beste.

Har du snakket med psykologen om dine tanker om behov for medisinering? Medisiner, enten det er beroligende, antidepressiva eller sovemedisiner, vil ikke hjelpe deg på sikt. Det vil hjelpe deg med problemet der og da, men ikke løse årsaken. Det er årsaken til angsten, depresjonen, stresset og søvnproblemene du må komme til bunns i. Om du ikke er 100% ærlig mot psykologen, kan du like gjerne takke og bukke og si farvel, for det vil uansett ikke hjelpe deg fremover. Det er vanskelig og tøft å snakke om problemene sine, men om man vil få det bedre med seg selv, må man være ærlig mot seg selv og sine hjelpere og gå igjennom det som smerter. "Motgang gjør sterk", er det noe som heter, og når du har gått igjennom all motgangen, det du helst ikke vil snakke om, kommer du ut av terapien styrket. Du har fått styrke nok til å stå på egne bein.

Anbefaler deg å ta en titt på forumet: traumeverden.net som bl.a. har en del artikler om tips mot søvnproblemer på informasjonsforumet på forsiden.

Jeg håper du tør å åpne deg for psykologen. Det er den riktige veien å gå hvis du vil få det bedre. Om det er tøft å snakke, kan du skrive ned det du vil si og gi dette til psykologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...