Gå til innhold

Gjenglemt tampong :S


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette er utrolig pinlig å spørre om, men jeg har klart å gjøre det helt store, nemlig glemme igjen en tampong inne i skjeden!! Dette må ha skjedd etter en fuktig kveld på byen, så tampongen må ha vært i skjeden min rundt 4 dager. Grunnen til at jeg ikke har merket den før er at jeg må ha klart å presse den langt inn i skjeden, har til og med brukt tamponger utenfor denne igjen.

De siste dagene har jeg hatt en svært sjenerende lukt fra underlivet og magesmerter og dere kan tro sjokket var stort da jeg fant ut at det skyldes en gjenglemt tampong :S Det har vært ganske så trangt i skjeden min de siste dagene og vært vanskelig å få inn en tampong, men det hovner vel litt opp av slike ting. I tillegg svir det en god del :S Er dette noe jeg bør ta opp med fastlegen på mandagen? Jeg har svært liten lyst til akkurat det, men vil jo ikke at det skal sette seg noen infeksjon.

Anonymous poster hash: d61c7...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Dette er utrolig pinlig å spørre om, men jeg har klart å gjøre det helt store, nemlig glemme igjen en tampong inne i skjeden!! Dette må ha skjedd etter en fuktig kveld på byen, så tampongen må ha vært i skjeden min rundt 4 dager. Grunnen til at jeg ikke har merket den før er at jeg må ha klart å presse den langt inn i skjeden, har til og med brukt tamponger utenfor denne igjen.

De siste dagene har jeg hatt en svært sjenerende lukt fra underlivet og magesmerter og dere kan tro sjokket var stort da jeg fant ut at det skyldes en gjenglemt tampong :S Det har vært ganske så trangt i skjeden min de siste dagene og vært vanskelig å få inn en tampong, men det hovner vel litt opp av slike ting. I tillegg svir det en god del :S Er dette noe jeg bør ta opp med fastlegen på mandagen? Jeg har svært liten lyst til akkurat det, men vil jo ikke at det skal sette seg noen infeksjon.

Anonymous poster hash: d61c7...2f7

Magesmerter er jo ikke noe bra tegn etter dette. Ikke vond lukt heller. Oppsøk legevakt om det dukker opp feber. Om ikke og du fortsatt kjenner lukt og smerter, oppsøk legen din.

Anonymous poster hash: d8e67...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har gjort det samme som deg, oppdaget det da det plutselig hang to tråder ut da den skulle ut.

Men det var kun noen timer.

 

4 dager høres ikke bra ut, huff.

Dersom magesmertene fortsetter bør du komme deg til lege.



Anonymous poster hash: 932bf...ffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg er TS, takk for svar! Jeg har ikke fått feber heldigvis :-)

Jeg har fortsatt vondt i magen, så tenkte kanskje å oppsøke helsestasjonen i morgen. Da slipper jeg å ta det opp med fastlegen :-)

Jeg setter virkelig stor pris på at dere svarte meg og ikke var spydige! :-)

Anonymous poster hash: d61c7...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Mette Moen, Gynekolog

Dette med å glemme en tampong skjer nok for de fleste. (Også for travle kvinnelige leger !)

 

Når man ser bort fra den økte risiko for å få tilstanden 'toksisk sjokk syndrom' som heldigvis er en sjelden type blodforgiftning hvor kvinnen kan bli svært syk, så gir en glemt tampong ingen permanent skade.Det lukter helt forferdelig når den fjernes, som råttent kjøtt og det kan være sårt etterpå. Det kunne ha vært lurt å bruke antibiotisk skjedekrem i form av Clindamycin, men det fås bare på resept. Skjeden vil i de fleste tilfeller snart være i orden igjen med normale bakterier. Det er ikke vist at tilførte melkesyrebakterier bedrer bakterieforholdene i skjeden, men det er lov å prøve.

 

Vennlig hilsen Mette H Moen

 

PS hvis du fortsatt har smerter på mandag, kan du søke lege, men det er meget uvanlig at det kan utløse en 'underlivsbetennelse'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...