Gå til innhold

Graviditetssymptomer, uteblitt mens, men negativ test?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei.

Jeg sluttet på p-pillene mine den 4 September og fikk da den \"vanlige\" blødningen den 8 Sept. Denne varte som vanlig 4 dager. Siden dette var siste brett med piller, så regnet jeg med at neste mens kunne komme noe over tiden, men nå snakker vi 2 uker imorgen..?! Det var noe uvanlig lenge synes jeg. Har også fått mange rare symptomer, som småkvalm, konstant svimmel (mer eller mindre), oppblåst, treg mage, uvel i kroppen, verk i nedre mageregion, stikking/verk i brystene. Tok en test på Onsdag, da ca en uke over tiden, denne var negativ. Tenkte da å vente og se over helgen hva som skjedde, men synes symptomene har tiltatt i styrke, og fremdeles ingen antydning til mens. Tok en test igjen idag, ca to uker over tiden, fremdeles negativ. Kan ikke skjønne hva som skjer med meg om jeg ikke er gravid, kan dette være tegn på annen sykdom? Usikker på hva mer du trenger å vite, har gått på p-piller (Loette) siden Januar i år. Hadde noenlunde regelmessige blødninger før dette, +1-3 dager maks. Det som plager meg mest er svimmelheten. Føles som lavt blodsukker jevnt over, mens plutselig får jeg en skikkelig \"susebølge\". Her om dagen la jeg meg slik, og ble da liggende å suse i flere timer før jeg fikk sove. Prøver å spise så \"riktig\" som mulig, men det går aldri helt bort. Burde jeg vente noen dager til og ta ny test, eller kan dette tyde på noe annet? Har jo hørt at noen av disse selvtestene kan være upresise, og om jeg er sen med å produsere hormon, så kan den vise feil?

Håper du har noen lure råd :) Kvinne 31år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har ulike mulige forklaringer på dine symptomer. Som du selv er inne på, kan første syklus være forsinket med sen eggløsning og deretter PMS (premenstruelle symptomer) som kan ha symptomer som du beskriver.

Det kan være en tidlig graviditet, men da skulle testen ha vært positiv eller symptomene skulle forsvinne om det var en graviditet som ikke utviklet seg.

Så kan det være noe helt annet på gang som ikke har sammenheng med at du har sluttet med p-piller. Uansett, så synes jeg at du skal søke lege hvis du har hatt symptomene i mer enn tre uker uten blødning eller positiv graviditetstest.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...