Gå til innhold

Høst - suppetid!


Bella Dotte

Anbefalte innlegg

Endelig er høsten her igjen og jeg vil nok en gang slå et slag for suppen! I kveld har jeg laget ertesuppe, vel, det ble kanskje like mye en persillesuppe. Men godt ble det! Jeg hadde to poser erter i fryseren som ikke egnet seg som tilbehør (for lite søte), det meste av en slapp kvast bladpersille og litt hvtløk. Anskaffet en pakke baconterninger og en løk, rørte alt dette sammen med litt buljongpulver og salt og pepper og olje og stavmikser, og det ble en himmelsk middag! 

 

Kalorifattig også, så nå er det dessert, Ben & Jerry's Peanut Butter Cup  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bella Dotte

    20

  • skrevet

    16

  • slabbedask

    13

  • startet av

    9

Hadde faktisk ertesuppe i dag jeg også, men min het Toro. Flink du.  Ertesuppe og pannekaker er supergodt :)



Anonymous poster hash: 144ee...910
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lyst på suppe nå en stund, så det var kjærkomment  :)

 

Det blir veldig enkelt med modulbasert matlaging ("man tager hva man haver")  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er høsten her igjen og jeg vil nok en gang slå et slag for suppen! I kveld har jeg laget ertesuppe, vel, det ble kanskje like mye en persillesuppe. Men godt ble det! Jeg hadde to poser erter i fryseren som ikke egnet seg som tilbehør (for lite søte), det meste av en slapp kvast bladpersille og litt hvtløk. Anskaffet en pakke baconterninger og en løk, rørte alt dette sammen med litt buljongpulver og salt og pepper og olje og stavmikser, og det ble en himmelsk middag! 

 

Kalorifattig også, så nå er det dessert, Ben & Jerry's Peanut Butter Cup  :D

 

Jeg er litt ambivalent til supper. Det er liksom bare varm drikke? Med mindre det er endel tyggemotstand i suppen, innhold altså. Jeg er mer fan av gryter, lapskaus osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne spise hjemmelaget suppe, men jeg vil også gjerne ha en kokk til å lage suppen;-)  Hadde perfekt lunch for noen dager siden, en kollega hadde med seg alt for mye fersk kjøttsuppe (som moren hennes hadde laget) og en annen hadde hjemmebakt brød. Lunchsnylting kan gi gode smaksopplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker suppe! :) Det er jo så lettvindt! Blomkålsuppe f.eks. - kok blomkålen (i buketter) i melk eller fløte + buljong/kraft og kanskje en løk, når blomkålen er mør så kjører du hele greia i foodprosessor eller blender (ta evt. av noen buketter og ha dem i suppen etterpå) og smaker til med salt og pepper. Server gjerne med sprøstekt bacon og/eller rundstykker. :) NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også suppe i dag. Jeg kokte ei svineknoke på søndag og lagde suppelapskaus på krafta. Det blei en middag i fryseren og en til i dag. Kjempegod høstmat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også suppe i dag. Jeg kokte ei svineknoke på søndag og lagde suppelapskaus på krafta. Det blei en middag i fryseren og en til i dag. Kjempegod høstmat! :)

For mange år siden fikk jeg en oppskrift på DOL (tror jeg), og jeg tror det var fra deg. Det var enkjempegod rød suppe (ikke din tomatsuppe, den oppskriften har jeg og), men det var mye forskjellug oppi, bla aubergine eller squash. Husker du den? Jeg skrev den ut på blått papir og hadde den lenge, men skrev den ikke inn i kokeboka mi.

Vil så gjerne lage den igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg var på nippet til å kjøpe svineknoke og lage gul ertesuppe, og så glemte jeg det av. Jeg bør ha en ny suppe hver uke, ihvertfall hele høsten, for å komme igjennom alt jeg har lyst på  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg lager mye supper selv, lett for barna å varme opp eter skolen før middag.

 

Nå står de årlige gresskarsuppene for tur, de skal jeg lage denne uken, de smaker utrolig godt:-)

 

Vi krydrer ganske godt og bruker kokosmelk i.

 

Jeg fryser også ned en del fordi fire store gresskar blir mye god suppe :)

 

Min BPA sier jeg lager utrolig gode supper, så hun har fått oppskriftene, jeg lagde jo suppene for vår restaurant før, og jeg har laget oppskriftene selv. Jeg gir bort mange oppskrifter på sauser, dressinger  osv... jeg tenker jo ikke alltid på mengdeforhold, når man gjør noe ofte, ser og kjenner man det, men jeg måtte lage oppskrifter fordi andre ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mange år siden fikk jeg en oppskrift på DOL (tror jeg), og jeg tror det var fra deg. Det var enkjempegod rød suppe (ikke din tomatsuppe, den oppskriften har jeg og), men det var mye forskjellug oppi, bla aubergine eller squash. Husker du den? Jeg skrev den ut på blått papir og hadde den lenge, men skrev den ikke inn i kokeboka mi.

Vil så gjerne lage den igjen :-)

 

Det var ikke meg! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden fikk jeg en oppskrift på DOL (tror jeg), og jeg tror det var fra deg. Det var enkjempegod rød suppe (ikke din tomatsuppe, den oppskriften har jeg og), men det var mye forskjellug oppi, bla aubergine eller squash. Husker du den? Jeg skrev den ut på blått papir og hadde den lenge, men skrev den ikke inn i kokeboka mi.

Vil så gjerne lage den igjen :-)

Hei!

 

Det var ikke meg heller, men jeg har en god oppskrift på tomatsuppe med kokosmelk og mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med suppe! Men blir ikke så mett av det. Bedre med gryte. Ev. brød ved siden.

 

Man blir mett vhis man har noe oppi suppa, og brød vedsia av.

Anonymous poster hash: 69647...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man blir mett vhis man har noe oppi suppa, og brød vedsia av.

Anonymous poster hash: 69647...bc0

 

Hei!

 

Enig, for moste supper bruker vi derfor foccacia til. etc

 

Men vi bruker mye supper som etter-skolen-mat, barna kan bare varme opp, eller til kvelds.

 

Selv om vi spiser ganske sent middag, er det godt med en suppe varm kl 21/22

 

Vi har også supper som en liten forrett, jeg laget feks suppe av krepsehaleklør og annet skall av sjømat, med krydder og smakt til blir dette gode forretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på fiskesuppe. First Price fryst torsk er kjempebillig. Også kan man kjøpe et beger med reker i lake, det er også godt, selv om man vet de svømmer i rester av sin egen avføring. Bon appétit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg lager mye supper selv, lett for barna å varme opp eter skolen før middag.

 

Nå står de årlige gresskarsuppene for tur, de skal jeg lage denne uken, de smaker utrolig godt:-)

 

Vi krydrer ganske godt og bruker kokosmelk i.

 

Jeg fryser også ned en del fordi fire store gresskar blir mye god suppe :)

 

Min BPA sier jeg lager utrolig gode supper, så hun har fått oppskriftene, jeg lagde jo suppene for vår restaurant før,

 

 

Har dere egen restaurant også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på fiskesuppe. First Price fryst torsk er kjempebillig. Også kan man kjøpe et beger med reker i lake, det er også godt, selv om man vet de svømmer i rester av sin egen avføring. 

 

Toros Lofen fiskesuppe er ganske god. Særlig hvis du har oppi noen laksebiter, eller noen reker.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...