Gå til innhold

Til NHD (din powerpoint)


Madelenemie

Anbefalte innlegg

 

Min psykiater syns veldig god illustrasjon. Du kan bruke på din powerpoint,

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyden ble delvis borte mens de gikk mot heisen, og bildet ble uklart. Kan autister tidvis miste noe sanseinntrykk?

Hei!

 

Jeg vet ikke? Jeg hører for mye, og blir forferdelig sliten, konstant, ute i verden, av lyder, og lys, menneskers stemmer vrenges på en måte og er ikke sånn de høres ut inne når rolig, og bare et menneske. Derfor vet jeg at alt blir for mye, der ute, og selv om jeg kun syns det er ubehagelig nå og ikke blir så redd mer, fordi min psykiater sier at det er mitt annerledes sansesystem, så blir jeg jo sliten.

 

Jeg holder meg sjelden for ørene, men jeg vil gjøre det, men min mann har sagt jeg IKKE skal gjøre det.

 

Jeg holdt meg for ørene før, men da tenker jo alle man er syk også maser de, og da blir det verre.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i.

Hei!

 

:)

 

Hva syns du om den i kantinen? Den kjenner jeg meg igjen i, derfor setter jeg meg for meg selv, men sammen med andre når de roper på meg. Sitter man med andre prøver man jo, i vertfall jeg å delta sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyden ble delvis borte mens de gikk mot heisen, og bildet ble uklart. Kan autister tidvis miste noe sanseinntrykk?

Hei!

 

Jo nå vet jeg, det kan vi..

 

Når jeg hører blir hører veldig stor,

 

når jeg ser kan se bli veldig stor,

 

kanskje sansene virker litt hver for seg og slår inn på ulike tider, som å slå av og på brytere, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for videoen. :) Da skjønner jeg at jeg ikke har autisme.

Hei!

 

Ja man er egentlig heldig om man ikke har autisme.

(min psykiater sier alle som ikke har autisme skal være glad for det)

 

det fins ingen medisiner, og blir litt som å være blind eller døv, men sanseforstyrrelsene våre er ikke så åpenbare og tydelige, og ikke enda så godt beskrevet, 

 

Noen ting kan hjelpe oss, ørepropper, filterbriller, servicehund, assistent, skjerming og annen tilrettelegging, men mye av hjelpen er lite koordinert og ofte tilfeldig hvem som får.

Man er avhengig av å finne ut selv, eller ha en veldig engasjert assistent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja man er egentlig heldig om man ikke har autisme.

(min psykiater sier alle som ikke har autisme skal være glad for det)

det fins ingen medisiner, og blir litt som å være blind eller døv, men sanseforstyrrelsene våre er ikke så åpenbare og tydelige, og ikke enda så godt beskrevet,

Noen ting kan hjelpe oss, ørepropper, filterbriller, servicehund, assistent, skjerming og annen tilrettelegging, men mye av hjelpen er lite koordinert og ofte tilfeldig hvem som får.

Man er avhengig av å finne ut selv, eller ha en veldig engasjert assistent.

Ja det er jeg så glad for atte.

Stay trygda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Og hva med bussen kjenner du deg også igjen i det slitet?

Nei, så ille er det heldisvis ikke. Sliter mer med det sosiale. Hvis jeg bare får sitte i fred på bussen går det greit. Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så ille er det heldisvis ikke. Sliter mer med det sosiale. Hvis jeg bare får sitte i fred på bussen går det greit.

:) Heldiggrisen

 

Jeg har fått røde autistbriller i dag :o jeg sa "å nei", mannen sa, nå ser du jo kul ut, men jeg har aldri sett sånne briller før, mannen sa sånne bruker da mange, og var forundret over at jeg ikke hadde sett dette før. Men i dag har jeg sett, og jeg har ikke sett noen med røde filterbriller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...