Gå til innhold

Vil ikke evakuere!


Lillemus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjesteleser

Jeg kan skjønne han som ikke bare vil forlate 200 sauer + andre dyr på gården, men han andre er nok mest bare sta :-) Lita grend, gamle folk som bare er hjemmefra for å dra på butikken. Han mener vel de overdriver, det har rast fra Mannen  i årevis og det har alltid gått bra ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør få sitte der han er til det har rast ferdig selv om han skulle ombestemme seg. Redningsarbeiderne kan ikke risikere liv og helse for å hente ham ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne han som ikke bare vil forlate 200 sauer + andre dyr på gården, men han andre er nok mest bare sta :-) Lita grend, gamle folk som bare er hjemmefra for å dra på butikken. Han mener vel de overdriver, det har rast fra Mannen  i årevis og det har alltid gått bra ;-)

I Dagbladet sto det at det var bare en gubbe, men ikke noe om sauer? Jeg kan skjønne at de ikke vil dra fra bestningen, men om det bare er for at han mener myndighetene og geologene tar feil så... Med den farten utglidingene har hatt er det nok ikke lenge før det smeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det noe anderledes enn med ekstremsportutøvere? Eller har de forsikring?

Jeg mener det samme om disse. :) Enten bør de ha en solid ulykkesforsikring eller så må de betale dyre redningsaksjoner selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det samme om disse. :) Enten bør de ha en solid ulykkesforsikring eller så må de betale dyre redningsaksjoner selv.

 

Finnes det ulykkesforsikring som dekker ekstremsportutøvelse?

 

Er enig i det du sier. Men det er jo på en måte litt problematisk og, som prinsipp. For tar man det et skritt videre så gjelder det all annen risikoaktivitet som røyking, drikking, coladrikking... til og med bare det å ha en kontorjobb er jo risikosport. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ulykkesforsikring som dekker ekstremsportutøvelse?

 

Er enig i det du sier. Men det er jo på en måte litt problematisk og, som prinsipp. For tar man det et skritt videre så gjelder det all annen risikoaktivitet som røyking, drikking, coladrikking... til og med bare det å ha en kontorjobb er jo risikosport. :P

Joda, det er jo sant, men jeg tror min ulykkesforsikring har diverse forbehold ja. Ingen fare for meg, jeg driver ikke annen sport enn jogging og lett turlangrenn og det kan vel ikke akkurat kalles ekstremsport. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er jo sant, men jeg tror min ulykkesforsikring har diverse forbehold ja. Ingen fare for meg, jeg driver ikke annen sport enn jogging og lett turlangrenn og det kan vel ikke akkurat kalles ekstremsport. :)

 

Kommer vel an på din fysikk; er man "skjør" kan man fint brekke ryggen ned en bakke, og det gjør sinnsykt vondt og helikopter må til... :P

 

Eller kanskje ikke ryggen, men lårhalsen... eller.no.sånt

 

Tilvarende så tror jeg jo det er ekstremsportutøvere som har såpass god kontroll at det i praksis ikke er mer farlig enn bilkjøring, men det vet en jo selvsagt ikke på forhånd.

 

Kanskje denne "stagubben" har kjempegod peiling på fjellet, og har bedre kompetanse på akkurat dette fjellet enn geologene... it could be so...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stedet er omtrent som et kjempehull i landskapet, sikkert over 1000 meter opp til kanten. Og der vil de bo, uten forsikring som dekker evakuering av egen familie (bo på hotell eller lignende) og husdyrene. Kjempesteiner ligger over alt i dalbunnen. En helt utrolig fortrengning av risiko.



Anonymous poster hash: a60be...270
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det stedet er omtrent som et kjempehull i landskapet, sikkert over 1000 meter opp til kanten. Og der vil de bo, uten forsikring som dekker evakuering av egen familie (bo på hotell eller lignende) og husdyrene. Kjempesteiner ligger over alt i dalbunnen. En helt utrolig fortrengning av risiko.

Anonymous poster hash: a60be...270

 

Jeg hadde ikke tort å bosette meg på et slikt sted, denne rasfaren har jo folk visst om i lange, lange tider. De som bor der nå får jo ikke solgt, jeg skjønner jo at de som har gårder på odel ikke bare kunne flytte, men å flytte dit med vitende og vilje? Nei, det hadde jeg aldri gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tort å bosette meg på et slikt sted, denne rasfaren har jo folk visst om i lange, lange tider. De som bor der nå får jo ikke solgt, jeg skjønner jo at de som har gårder på odel ikke bare kunne flytte, men å flytte dit med vitende og vilje? Nei, det hadde jeg aldri gjort.

 

Folk har bodd der i 100 vis av år, og det har alltid godt bra tidligere. Livet har uansett bare en utgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud. "Mannen-raset". Årets storsak.

Ebola? IS? Hva som helst?

Irriterende at disse "samfunnsengasjerte" som ser ned på meg som ikke er helt oppdatert sitter og følger med på det tullet der!

For jeg er jo et barn.

De kan dra til helvete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud. "Mannen-raset". Årets storsak.

Ebola? IS? Hva som helst?

Irriterende at disse "samfunnsengasjerte" som ser ned på meg som ikke er helt oppdatert sitter og følger med på det tullet der!

For jeg er jo et barn.

De kan dra til helvete!

 

Jeg følger ikke med. Har ikke sett på tv eller lest aviser på årevis. Har raset gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...