Gå til innhold

Har jeg plikt til å varsle om trygdesvindel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått vite at jeg er blitt rundlurt av en person jeg prøvde å hjelpe tilbake til arbeidslivet ved å tilrettelegge så arbeidspraksis ble mulig, og ved å skrive praksisvurderinger som hjalp dette mennesket jeg trodde led av sterk sosialt hemmende sykdom til å få et ekstra år på AAP.

 

Vedkommende var mye borte og det viser seg nå at det ikke var på grunn av sykdom, men på grunn av oppstart av eget firma (med mye kundekontakt) som denne sosialt hemmede personen altså drev mens jeg var en nyttig idiot, tilrettela og dekket over og  trodde jeg hjalp en misforstått sjel som ble presset til umulige oppgaver.

 

Jeg var en idiot og skjønner at jeg er blitt rundlurt. Jeg er så sint og skuffa at jeg ikke ønsker å se vedkommende mer, men har jeg plikt til å varsle at  jeg har oppdaget trygdesvindel selv om NAV selv stoppet alle utbetalinger på dagen da firmaet ble kjent? Jeg regner med at de etterforsker saken, men jeg vet ikke om de vet hva personen drev med under fraværsperiodene. Kan jeg få problemer på noen måte hvis det kommer fram at jeg vet det jeg vet uten å melde fra?

 


Anonymous poster hash: ff42d...dc8



Anonymous poster hash: ff42d...dc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har nettopp fått vite at jeg er blitt rundlurt av en person jeg prøvde å hjelpe tilbake til arbeidslivet ved å tilrettelegge så arbeidspraksis ble mulig, og ved å skrive praksisvurderinger som hjalp dette mennesket jeg trodde led av sterk sosialt hemmende sykdom til å få et ekstra år på AAP.

 

Vedkommende var mye borte og det viser seg nå at det ikke var på grunn av sykdom, men på grunn av oppstart av eget firma (med mye kundekontakt) som denne sosialt hemmede personen altså drev mens jeg var en nyttig idiot, tilrettela og dekket over og  trodde jeg hjalp en misforstått sjel som ble presset til umulige oppgaver.

 

Jeg var en idiot og skjønner at jeg er blitt rundlurt. Jeg er så sint og skuffa at jeg ikke ønsker å se vedkommende mer, men har jeg plikt til å varsle at  jeg har oppdaget trygdesvindel selv om NAV selv stoppet alle utbetalinger på dagen da firmaet ble kjent? Jeg regner med at de etterforsker saken, men jeg vet ikke om de vet hva personen drev med under fraværsperiodene. Kan jeg få problemer på noen måte hvis det kommer fram at jeg vet det jeg vet uten å melde fra?

 

Det tror jeg ikke. Men meld gjerne fra for det.

Anonymous poster hash: 2dd42...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Meld fra. Det er ikke utenkelig at NAV vil kunne se på deg som medvirkende til svindel, de tenker ganske sort/hvitt avogtil. Legg frem alt uten filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...