Gå til innhold

Mine kone ødelegger forholdet


Mannen4321

Anbefalte innlegg

Hei!

 

må bare få ut litt frustrasjon, samtidig som dette blir et slags spørsmål til hva jeg skal gjøre....

 

Jeg og min kone har et sterkt og godt forhold, i utgangspunktet. Dvs, vi går godt overens, vi har nogenlunde samme humor, samme visjoner for fremtiden osv...

Samtidig har en datter på 4 år som vi er stolte av og glade i begge to,..

 

Utfordringen er nærhet og sex,.

 

Jeg er en person som trenger mye nærhet og hudkontakt, samtidig som jeg er veldig glad i eksperimentell/kinky sex,..hun visste om dette da vi ble sammen for 8 år siden, og den gangen ytret hun at dette var spennende men at hun trengte tid..., jeg var totalt forelsket og aksepterte det i håp om at hun en dag skulle tø opp og finne sine indre drifter

 

Nå, 8 år senere er vi der at vi svært sjelden har sex, og vi har kjedelig sex når det skjer. Hun tar absolutt 0 initiativ til kos og nærhet og om jeg ikke tar initiativ så kan det går flere dager mellom hvert kyss. Å få høre at hun elsker meg, eller gi meg noen sånne typer komplementer er bare å glemme...

 

Hun presterer å komme med utrykk som

- Du er syk som vil ha sex hele tiden

- Du får skaffe deg en elskerinne om du er så desperat

- Jeg har ingen sexlyst og derfor skal ikke vi ha sex

 

osv,...

 

Problemet er at jeg føler at hun nesten mener det. Det at jeg har sexdrift og trenger nærhet/sex/utløsning er liksom "sykt" 

 

Dette er i ferd med å skape avstand mellom oss. Jeg merker at jeg nå begynner å bry meg mindre. jeg giddder ikke, er ikke like interessert som før...

For meg er det slik at mangel på nærhet og sex nå er i ferd med å ødelegge forholdet

 

Jeg vet jo at en mellomting på alt er det normale. Kanskje er jeg for kinky og har for stort behov for nærhet, men jeg mener at man i et forhold minst må ha en slags basis av kos og sex for at forholdet skal vare....

 

 

Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

PS! Må bare si at jeg fortsatt er glad i henne, og det er lite som skal til før gnisten tennes i meg igjen, jeg elsker henne egentlig høyt, men jeg er bare i en periode nå der jeg er lei hele greiene...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke dy meg, vil si at det var veldig behagelig å lese om kjærligheten din til kona. Det er noe dyrebart som en må holde fast i. Og så mener jeg at et forhold er noe som begge to er ansvarlige for. Derfor er det litt uretferdig å si at en ødelegger forholdet. Også stumpet jeg på disse orene "aksepterte det i håp om at hun en dag skulle tø opp og finne sine indre drifter". Det minner meg om det evige ønsket til å forandre den andre eller håpet at den kommer til å forandre seg selv. Der synes jeg skjer ikke aksept helt og holdent. Hvor mer kunne den uaksepten være merkbar? Kanskje dette føler hun og ubevisst prøver å kjempe mot dette.

I de uttrykkene hennes sier to første at hun ikke har en god kontakt med seg selv, kanskje sint, irritert. Derfor betyr ikke ordet "syk" det å være syk. :) Det tredje uttrykket om at hun ikke hadde sexlyst, ser sant ut. Men jeg vil si at dette sa hun "der og da" er noe som forandrer seg hele tida. Det er ikke noe som henger på henne som en plakat. Og hvis jeg spør deg hva gjør henne til å være glad i deg, til å få sexlyst på plass, kan du helt garantert mye om det! :)

Jeg forstår at du føler deg trist og lei. Det er hovedproblemmet her. Hva kan du selv gjøre for at du ikke føler deg slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften din sier vel egentlig alt: Du anser deg selv for helt uten ansvar her.

Problemet her er jo at hun ikke har lyst, ikke at du ikke får sex.

Jobber du med å finne årsaken til at hun ikke har lyst, tror jeg dette absolutt vil kunne bedre situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som trenger mye nærhet og hudkontakt, samtidig som jeg er veldig glad i eksperimentell/kinky sex,..hun visste om dette da vi ble sammen for 8 år siden, og den gangen ytret hun at dette var spennende men at hun trengte tid..., jeg var totalt forelsket og aksepterte det i håp om at hun en dag skulle tø opp og finne sine indre drifter

 

Kommunikasjonen mellom dere må komme på rett vei før sexlivet blir normalt. Den måten hun svarte deg på var utrolig uforskammet. Likevel må du bare la det passere. Du får nok "mer motvind" før det er mulig å bli ferdig med å reparere forholdet mellom dere. Så hold kjeft, hvis du skal klare det. Ikke trekk deg for langt unna, for det blir tatt som generell avvisning.

 

Behov for fysisk nærhet er sunt og normalt. Det er ikke normalt ha lite behov for det. Du må være oppmerksom på at hvis du forventer en form for kinky sex som hun ikke kan tenke seg, skaper du mye avstand mellom dere. Det kan faktisk rive ekteskapet deres i filler.

 

Det første du kan gjøre er å forsøke å få kommunikasjonen mellom dere på rett vei. Da må du være tolmodig og ikke forvente forandring raskt. Det kan ta veldig lang tid. Bruk anerkjennende ord, skryt og oppmuntring. Da kan du endre litt på mentaliteten hennes over tid. Men ikke forvent noe til gjengjeld de første månedene.

 

Anonymous poster hash: 08785...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nesten ikke å si dette, men jeg kjenner meg igjen i din kone. Ikke på den måten at jeg noen gang har ment at det å ha sexlyst er sykt, men på det totale fraværet av sexlyst. For meg løsnet det da jeg steriliserte meg og dermed slapp enhver form for hormon-prevensjon, dessverre var dette for sent til å redde forholdet for oss, men i det forholdet jeg er i nå har det aldri vært et problem.

 

Nå er det selvfølgelig ikke noen løsning å be din kone sterilisere seg, men om hun går på en eller annen form for hormon-prevensjon så kan det hemme sexlysten for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har noen tanker forslag som du kan overveie:

-Hun skjønner nok at du er frustrert, men skjønner kanskje ikke hvor ille det er for deg å bli avvist hele tiden. Kanskje du har en tilsvarende blind flekk, og ikke helt tar inn over deg hva som er stort og viktig for henne?

-Ta en lang pause hvor du er hyggelig og grei, men ikke gjør fysiske tilnærmelser eller andre sjekketriks. Noen dager holder ikke. Tenk heller en måned eller mer.

-Hva du enn vanligvis gjør for å få henne til sengs: stopp med det og gjør noe helt annet du ikke har gjort før. Det er kanskje ren ryggmargsrefleks for henne å avvise de vanlige tilnærmingene.

-sett av tid til sex litt tid i forveien, ellers blir det alltid utsatt.

-Hvis alt slår feil kan du si tydelig ifra at du virkelig er misfornøyd med forholdet og At det er uaktuelt å leve et liv uten å få nærheten (eller i det minste respekt). Det kan hende hun tar deg for gitt siden du hele tiden viser at du vil ha henne (som en litt irriterende, men trofast puddel). Kanskje er det derfor hun tillater seg å tråkke på deg verbalt og nedprioritere forholdet. Det er selvsagt en risiko for at hun er genuint lei av deg og vil ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg tør nesten ikke å si dette, men jeg kjenner meg igjen i din kone. Ikke på den måten at jeg noen gang har ment at det å ha sexlyst er sykt, men på det totale fraværet av sexlyst. For meg løsnet det da jeg steriliserte meg og dermed slapp enhver form for hormon-prevensjon, dessverre var dette for sent til å redde forholdet for oss, men i det forholdet jeg er i nå har det aldri vært et problem.

 

Nå er det selvfølgelig ikke noen løsning å be din kone sterilisere seg, men om hun går på en eller annen form for hormon-prevensjon så kan det hemme sexlysten for mange.

Vi har hatt samme erfaring. Hun gikk fra p-piller til hormonspiral som har mye mindre hormoner. Det utgjorde en stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt samme erfaring. Hun gikk fra p-piller til hormonspiral som har mye mindre hormoner. Det utgjorde en stor forskjell.

Det gjorde det hos meg også, men den største forskjellen kom da jeg steriliserte meg og fjernet hormonspiralen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man overhodet ikke har lyst, er mas og bebreidelser det aller verste. Det blir ikke mer lyst av det. Heller ikke av det uuttalte ønsket/kravet som "ligger i lufta." Kanskje NHD har noen råd om hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan anbefale psykolog Eva Tryti i Oslo. Hun er ikke redd for å snakke i motsetning til andre psykologer som ser tankefult på deg og sier hm ... og mmm og ikke noe særlig mer. I tillegg er hun ikke redd for å snakke om sex tror jeg, vi snakket i alle fall litt om det når vi gikk dit. Hun har skrevet boken Evig din om sex og ett eller annet. 

 

I allefall dersom dere finner en flink terapaut kan det være at dere finner ut om forholdet er verdt å redde. 

 

Mas er det verste som finnes når man ikke har lyst.  En kåt partner kan også mase uten å si noe ved å bare tenke på sex ved hver romantisk handling han gjør. Jeg er selv kjedelig i senga, kanskje noen av oss blir det med årene:)

 

Les om manglende lyst på nettet. 



Anonymous poster hash: 315e3...10e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hun sier at du kan ta deg en elskerinne, finn noen du kan være kinky med så vinner alle. Kanskje hun blir varmere når hun slipper maset også.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert en grunn til at hun ikke har sexlyst. Noen mennesker har heller ikke behov for nærhet uten at det er noe feil med det. Jeg f.eks  stivner fullstendig om samboeren tar på meg på en måte som jeg tolker som sexuell. Men vi har snakket om det, jeg har forklart hvordan jeg er og han får da velge. Et forhold uten sex eller et forhold med noen andre enn meg. Deres situasjon vil aldri bli bra om dere ikke snakker sammen om det som plager dere.

Det er et par ting du skriver som jeg reagerer litt på og som får meg til å tenke at du kanskje er litt trangsynt. Først tittelen. Du har allerede bestemt at det er hun som ødelegger forholdet. Du tenker ikke på at kanskje du har gjort noe som har ført til at hun har mistet lysten. Så skriver du at hun visste hvordan du var og hva du likte. Vel, du visste også hvordan hun var, gjorde du ikke? Og har du enerett på "jeg var forelsket og trodde...." Hva om hun tenkte at hun var forelsket og trodde at du ville bli mer normal bare du ble litt eldre. Og så har dere en datter på 4 år. Trodde du fortsatt, etter 4 år sammen med kona di, at hun plutselig en dag ville bli kinky?

Det jeg tenker er at du er ekstremt opptatt av sex og at du kanskje gir et uttrykk for at det er det viktigste i et forhold. Det vil jo ikke få din kone til å føle seg bra nok, fordi hun vet hun ikke kan strekke til uten å ofre for mye selv. Om du hver gang hun tar på deg utstråler "kan vi ha sex, kan vi, kan vi!!!!" så er det ikke rart hun ikke tar på deg. Og hjemme, bidrar du like mye som hun gjør, eller gjør hun mest? Om du ikke gir noe av deg selv som hun faktisk setter pris på så kan du heller ikke regne med å få noe tilbake.

 

Prat med kona di du, istedefor å sitte og spekulere på egenhånd. Og tenk litt igjennom hvordan du selv er og hva du utstråler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...