Gå til innhold

Når en blir syk og legene ikke finner ut hvorfor


en dag av gangen<3

Anbefalte innlegg

en dag av gangen<3

Hei

tviler på at noen kan hjelpe meg,men håper det er noen som har noen vinklinger evt noe gode råd.

jeg var tdiligere helt frisk, student,i jobb og trente. var aldri noe spesielt syk og var jeg syk dro jeg aldri til lege.

 

plutselig sa det pang en dag, følte meg ikke i form den dagen men var ute med venniner så ble jeg plutselig svimmel og skikkelig dårlig, blek og klarte såvidt stå på beina.

 

ble en tur på akuttmottaket da en lege sendte meg dit og hadde veldig høy puls og noe høyt blodtrykk men jeg sa jeg sikkert var overarbeidet og ble ssendt hjem etter noenenkle blodprøver.

alt rundt meg lyste på en måte opp, og jeg fikk skikkelig tørr hoste, fikk hjertebank, begynte å svette mye, følte meg elendig og fikk angst jeg ikke viste hvor kom fra. jeg ble sendt til psykriater etter en stund da jeg såvidt klarte å reise meg opp pa hjertet mitt hamret sånn. hypokonder og panikkangst sa psykriatern.

jeg ble såfrustrert, jeg var så dårlig, fikk ofte feber, hjerterytmen min var på 130, hadde og har hovne lymfer,sov hele tiden, skjeve smerter, venstre armen min var nummen, fikk brystsmerter sp jeg måtte lene meg ut av senga. tiden gikk det så pang i hodet mitt, det var så vondt og ubehagelig i hodet mitt så jeg lå og skrek, var så svimmel, lukta brent og vaskemiddel ut av det blå,fikk masse muskel rykninger i kroppen og i tunga. jeg klarte såvidt reise meg opp. prøvde ssri uten effekt, ble bare mer ubehagleig i hodet.

hjerterytmen min ble til anfall hvor det gikk så fort atjeg såvidt fikk puste og gikk i gulvet. har besvimt noen ganger.

 

var ofte hos legevakten, feber, febril,høy varieriende rask puls etc. ble sendt til sykehus og de fant betennelse i hjerteposen min, ikke alvorlig en det var der. de fant noe på en en sånn hode test hvor de tok påmeg masse proppen på hodetmen det var lite og usikkert. jeg raste ned i vekt, det var så vondt i hele kroppen, masse angst som jeg ikke vet hvorkommer fra, jeg svetter hele tiden som lukter så vondt.  legene fant ikke ut hva det var så jeg ble diagnosert med m.e, der psykiske diagnoser ble forvist, men angst slo jeg ut på. fant ut at jeg hadde høye streptokokk antistoff prøver etter hvert med flere måneders mellom og høyt på mycoplasma. f.legen sier det er gammelt men prøvene er veldig høye på antistoffer. 

 

har ikke blitt noe bedre, hjertet mitt er  litt bedre men hode symptomene mine blir verre, blir helt nervevrak ut av det blå, lyser opp forran øynene mine,brenner i kroppen og alt det jeg har nevnt. redd jeg holder på å bli gal. jeg vet ikke hvasom feiler meg, men føler det er for intenst for m.e. en lege nevnte p.a.n.d.a.s til meg og om jeg kan ha noe autoimmunt,men vet ikke hvordan jeg skal gå videre med dette.f.legen bryr seg ikke og legevakt har jeg vært så mye. aner ikke hva som feiler meg, eneste positive er at jeg ikke er positiv på borrelia. mensen er også helt uregelmessig.

 

men jeg skjønner ikke hvordan er psykriater kan si jeg er hypokonder og en stund etter på har jeg betennelse i hjertet?

 

er det noen i samme båt her? lurer på om jeg skal legge med meg inn på psykriaterisk men jeg vet at det er noe fysisk som gjør dette. 

 

mvh ann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen utdanning innen helse, men med så mye diffuse symtomer og betennelse i hjerte så ville jeg bedt fastlegen om å bli henvist for utredning på revmatismen hvis du ikke allerede har vært der. Jeg hadde ikke godtatt at alt dette var psykisk uten en grundig utredning først.<br /><br />En lege har allerede nevnt at det kunne være noe autoimmunologisk. Tok han ikke tak i å få utredet det?

Anonymous poster hash: b014d...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en dag av gangen<3

Jeg har ingen utdanning innen helse, men med så mye diffuse symtomer og betennelse i hjerte så ville jeg bedt fastlegen om å bli henvist for utredning på revmatismen hvis du ikke allerede har vært der. Jeg hadde ikke godtatt at alt dette var psykisk uten en grundig utredning først.<br /><br />En lege har allerede nevnt at det kunne være noe autoimmunologisk. Tok han ikke tak i å få utredet det?

Anonymous poster hash: b014d...51a

vel han psykriaternjeg gikk til innrømmet etterhvert at noe feilet meg men viste ikke hva. utredningene viser at jeg aldri har hatt noen dype psykiske problemer. angst har jeg men veit ikke hva det kommer av.kropp og sjel hører vel sammen.  han nevnte det, men ingen tørr ta tak i meg lengre, etter m.e utredningen er det sikkert m.en hele tiden. holder pååbli gal det gynger og napper til inni hodet mitt. nå skal ikke jeg være hypokonder men jeg venter på en autoimmunprøve iforhold til hjernen som jeg har måttet punge ut selv for. helt forferdelig, klarer såvidt reise meg opp, klarer ikke ligge i senga rolig, dt er så intents. 

 

men ja, kanskje det er noe revmtaisk. er nevnt revmatisk feber engang men alle sier det er så sjeldent.så tror ikke det er det.

det er liksom så intents og jeg blir ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en dag av gangen&lt;3, on 18 Dec 2014 - 22:23, said:

vel han psykriaternjeg gikk til innrømmet etterhvert at noe feilet meg men viste ikke hva. utredningene viser at jeg aldri har hatt noen dype psykiske problemer. angst har jeg men veit ikke hva det kommer av.kropp og sjel hører vel sammen. han nevnte det, men ingen tørr ta tak i meg lengre, etter m.e utredningen er det sikkert m.en hele tiden. holder pååbli gal det gynger og napper til inni hodet mitt. nå skal ikke jeg være hypokonder men jeg venter på en autoimmunprøve iforhold til hjernen som jeg har måttet punge ut selv for. helt forferdelig, klarer såvidt reise meg opp, klarer ikke ligge i senga rolig, dt er så intents.

men ja, kanskje det er noe revmtaisk. er nevnt revmatisk feber engang men alle sier det er så sjeldent.så tror ikke det er det.

det er liksom så intents og jeg blir ikke bedre.

Det finnes mange revmatiske diagnoser, og enkelte kan gi betennelse i hjerteposen. Derfor mener jeg det er på sin plass at du får en skikkelig utredning på revmatismen før du skal slå deg til ro med at det er psykisk. En enkel autoimmun prøve trenger ikke å gi deg svaret. Be legen henvise deg, så får heller en revmatolog vurdere om det er nødvendig. Det skal ikke være nødvendig å gå egne veger for å ta blodprøvene som er aktuelle. Anonymous poster hash: b014d...51a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

tviler på at noen kan hjelpe meg,men håper det er noen som har noen vinklinger evt noe gode råd.

jeg var tdiligere helt frisk, student,i jobb og trente. var aldri noe spesielt syk og var jeg syk dro jeg aldri til lege.

 

plutselig sa det pang en dag, følte meg ikke i form den dagen men var ute med venniner så ble jeg plutselig svimmel og skikkelig dårlig, blek og klarte såvidt stå på beina.

 

ble en tur på akuttmottaket da en lege sendte meg dit og hadde veldig høy puls og noe høyt blodtrykk men jeg sa jeg sikkert var overarbeidet og ble ssendt hjem etter noenenkle blodprøver.

alt rundt meg lyste på en måte opp, og jeg fikk skikkelig tørr hoste, fikk hjertebank, begynte å svette mye, følte meg elendig og fikk angst jeg ikke viste hvor kom fra. jeg ble sendt til psykriater etter en stund da jeg såvidt klarte å reise meg opp pa hjertet mitt hamret sånn. hypokonder og panikkangst sa psykriatern.

jeg ble såfrustrert, jeg var så dårlig, fikk ofte feber, hjerterytmen min var på 130, hadde og har hovne lymfer,sov hele tiden, skjeve smerter, venstre armen min var nummen, fikk brystsmerter sp jeg måtte lene meg ut av senga. tiden gikk det så pang i hodet mitt, det var så vondt og ubehagelig i hodet mitt så jeg lå og skrek, var så svimmel, lukta brent og vaskemiddel ut av det blå,fikk masse muskel rykninger i kroppen og i tunga. jeg klarte såvidt reise meg opp. prøvde ssri uten effekt, ble bare mer ubehagleig i hodet.

hjerterytmen min ble til anfall hvor det gikk så fort atjeg såvidt fikk puste og gikk i gulvet. har besvimt noen ganger.

 

var ofte hos legevakten, feber, febril,høy varieriende rask puls etc. ble sendt til sykehus og de fant betennelse i hjerteposen min, ikke alvorlig en det var der. de fant noe på en en sånn hode test hvor de tok påmeg masse proppen på hodetmen det var lite og usikkert. jeg raste ned i vekt, det var så vondt i hele kroppen, masse angst som jeg ikke vet hvorkommer fra, jeg svetter hele tiden som lukter så vondt.  legene fant ikke ut hva det var så jeg ble diagnosert med m.e, der psykiske diagnoser ble forvist, men angst slo jeg ut på. fant ut at jeg hadde høye streptokokk antistoff prøver etter hvert med flere måneders mellom og høyt på mycoplasma. f.legen sier det er gammelt men prøvene er veldig høye på antistoffer. 

 

har ikke blitt noe bedre, hjertet mitt er  litt bedre men hode symptomene mine blir verre, blir helt nervevrak ut av det blå, lyser opp forran øynene mine,brenner i kroppen og alt det jeg har nevnt. redd jeg holder på å bli gal. jeg vet ikke hvasom feiler meg, men føler det er for intenst for m.e. en lege nevnte p.a.n.d.a.s til meg og om jeg kan ha noe autoimmunt,men vet ikke hvordan jeg skal gå videre med dette.f.legen bryr seg ikke og legevakt har jeg vært så mye. aner ikke hva som feiler meg, eneste positive er at jeg ikke er positiv på borrelia. mensen er også helt uregelmessig.

 

men jeg skjønner ikke hvordan er psykriater kan si jeg er hypokonder og en stund etter på har jeg betennelse i hjertet?

 

er det noen i samme båt her? lurer på om jeg skal legge med meg inn på psykriaterisk men jeg vet at det er noe fysisk som gjør dette. 

 

mvh ann 

Jeg antar legen har sjekket deg for mulig høyt stoffskifte/hyperthyreose? Om ikke bør følgende prøver tas: TRAS, Tsh, frittT4, FT3 og ANTI-TPO. 

 

 

Min historie er veldig lik din. Jeg ble behandlet for angst/utbrenthet i 2 år før det ved en akutt innleggelse pga høy puls ble avdekket for høyt stoffskifte. 

 

Anonymous poster hash: 12996...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en dag av gangen<3

har tatt stoffskifte, og ganske mange prøver. jeg har  blodutredelser på kroppen, hovne lymfer, rast ned 15kg etc vedsiden av all den hjertebanken,har hatt noen ekg forandringer men ikke alvorlig, noe på ehhh eed? eller eeg?men lite, noe reduserte immuglobiner også. er litt i ørska... vet liksom ikke helt, å ligge hjemme og bare godta at man er syk uten at de finner det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
en dag av gangen<3

jeg ble diagnosert med m.e, men jeg har høye anti-dnase b prøver,streptokokk antistoffer, men f.legen kan ikke noe om det, der jeg tok prøven sier de jg skal ta dt med f.legen. har lest at de prøvene kan + at jg har hatt betennelse i hjertet kann tyde på revmatisk feber? usikker, jeg føler mg så dåååårlig....! vet ikke hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...