Gå til innhold

Forstår ingenting :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkuratt nå er jeg komt til et punkt hvor jeg er helt rådvill og ikke skjønner noenting.

Jeg har vært prøver i 8 mnd, og prøvd med eggløsningstester i 1 mnd, men fikk ingen positive så ga opp.

Denne mnd hadde jeg ett håp fordi det skjedde noe som jeg aldri har opplevd, jeg hadde det jeg tror er en festeblødning(fikk friskt blod på papiret 6 dager etter eggløsning, når jeg tørket meg.)

Jeg tok en billig strimmel test i dag, som selfølgelig var negativ.

Jeg forstår bare ingenting, har hatt mye symptomer som jeg trodde var tegn. Bl.a stikking i nederste del av magen, stråling i rumpe/lår, ømme bryster også denne lille blødningen. Men dette kan vel være vanlige ting mellom eggløsning og mensen.

Jeg er så frustrert fordi jeg har vært gravid før for ca 1 år siden( med samme mann som nå), som endte med MA i uke 8. Og jeg føler nå at det er noe gale med meg, så jeg ikke kan bli gravid.

Hva bør jeg gjøre..

Anonymous poster hash: a0223...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har regelmessig menstruasjon behøver du ikke å bruke eggløsningstester. De er ikke alltid til å stole på, og har du samleie 2-3 ganger per uke, så treffer du de fruktbare dager. . Husk at de mest fruktbare dager er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er to uker før ventet menstruasjon. Du opplyser ikke din alder. Med årene, spesielt når kvinnen har passert ca 35 år, så tar det lengre tid å bli gravid og det er større risiko for abort i forhold til 10 år tidligere. Det at du har vært gravid er positivt, så er det stor sjanse for at du kan bli gravid igjen.

Det du beskriver kan jo like gjerne være de symptomer som mange har før menstruasjonen kommer. Da du ikke har oppnådd graviditet på ett år, kan du be om henvisning til gynekolog.

Lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...