Gå til innhold

Uteblitt mens i 17 dager!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle hatt menstruasjon for 17 dager siden.

Jeg har alltid hatt en stabil syklus. Jeg har tatt 3 hjemmetester for graviditet, alle var negative. For 4 dager siden tok jeg blodprøve hos legen, den var også negativ. Jeg kjenner litt stikking i venstre eggstokk og føler meg trett og sliten, gråter for ingenting osv.

Hva er det som foregår her? Kan det være at testene slår ut negativt fordi jeg evt bærer på ett dødt foster eller at det er svanger utenfor livmoren, kan det være en cyste som gir negativ test men at jeg kanskje er gravid alikevel? Jeg blir gal av å ikke vite. Føler livet mitt står på pause akkurat nå da jeg ikke tørr f.eks å drikke alkohol før jeg vet helt sikkert. Så hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: eb456...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan også legge til at jeg er 23 år. Har to barn fra før 6 og 7 år gamle. Hadde klamydia 3-4mnd for 5 år siden uten at jeg var klar over dette. Og satte inn horomonspiral like etter. Tok ut denne spiralen etter 6mnd. Kan det da også vær en mulighet for at jeg er blitt steril?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Grunnen til at du ikke har fått menstruasjon er at du ikke har hatt eggløsning, eller har hatt forsinket eggløsning. Mest nærliggende forklaring er at du har vært tidlig gravid og så er graviditeten gått i stå. Hvis det har skjedd så tidlig blir det ikke som en abort, men oppleves bare som en forsinket menstruasjon. Hvis det var aktiv graviditet utenfor livmoren, ville det også gi positiv graviditetstest. Det er ikke en cyste som forsinker menstruasjonen, og det er ikke tegn på sterilitet. Hva du skal gjøre? Vanlig er å se det an i tre måneder regnet fra siste menstruasjon. Legen kan da bestille en hormonstatus av deg. Men jeg regner med nok så sikkert at du får menstruasjon før den tid. Så ha litt tålmodighet. Det er ingen grunn til fortvilelse.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...