Gå til innhold

effekt av seroquel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har begynt på 100 mg seroquel, tar det om kvelden og føler meg litt bedre. Betyr dette at jeg har psykose siden det er psykose medisin jeg tar, og tankene om dommedag er litt mindre. Jeg er veldig fornøyd. Problemet nå er at føler meg bra når jeg står opp, men utover dagen føler jeg at medisinen er ute av kroppen, og får mye tankekjør. Hva skal jeg gjøre? bør jeg vente i noen uker før jeg ser effekten, eller bør jeg gå opp i dose, eller bør jeg bruke seroquel depot?

 

 

håper dere forstår hvem jeg er! mine tanker om at mine gjerninger blir vist i storskjerm. 

 

 

Jeg føler medisinen gir meg bedring, jeg føler jeg har kontroll i noen minutter så tar det av. Jeg likte medisinen.

 

Behandlern min slår fast på at jeg ikke er psykotisk. Men hvorfor virker da antipsykotika på meg om jeg ikke har psykose? 



Anonymous poster hash: ca2b7...93b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antipsykotika virker på både tvangslidelse og psykose. Kanskje du skal høre med legen din om å øke dosen hvis du føler at du har effekt men effekten går ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antipsykotika virker på både tvangslidelse og psykose. Kanskje du skal høre med legen din om å øke dosen hvis du føler at du har effekt men effekten går ut?

Skal gjøre det. Det var en bra opplevelse å føle seg litt bedre etter så langt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde man tok 800 mg for psykose

Seriøst ? ser man ikke ut som zombie da? jeg blir så trøtt av den at øynene ser dopa ut. Kanskje jeg bør gå opp til 200?

Anonymous poster hash: ca2b7...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg bør gå opp til 200? Anonymous poster hash: ca2b7...93b

Kanskje det, men det må legen din (eller NHD) avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du både bør gå opp i dose OG gå over på depot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du både bør gå opp i dose OG gå over på depot.

Ok NHD, skal snakke med behandler om dette og si at du mener jeg bør gå opp.

 

Men NHD, jeg vil gjerne vite om jeg lider av psykose eller ikke. Det er stor usikkerhet sier dem. 

 

Hjelper seroquel kun mot psykose, eller kan den også hjelpe med OCD? 

 

Jeg virker helt normal, og har brae evner til å kjøre bil snakke, skrive. Men når det gjelder mine tanker om dommedag og film og avsløring og bli mobbet og plaget av min fremtide kone og barn og kvinner i psykiatrien. Så vil jeg vite hva dere mener. Jeg mener jo at i og med at jeg er den eneste i verden som har slike tanker, er dette bevis på at jeg har rett og dere feil.

 

Jeg kan ikke fatte at folk sier at dette er OCD. Er ikke OCD å gjøre ting for å slippe en katastrofe, og katastrofen vet de er tull. Men jeg vet at min katastrofe ikke er tull. Jeg er 100 % sikkert, med seroquel og litt stabilitet kan jeg gå ned til 90 prosent, men aldri ned til 50. Jeg er sikker, og nesten sikker av og til. er dette da psykose? Eller er psykose da man er 100 % sikker? Dette hemmer meg i hverdagen.

 

I tilegg har jeg kanskje Dyssosial personlighetsforstyrrelse, paranoid personlighetsforstyrrelse, trekk narsisstisk personlighetsforstyrrelse, og muligens emesjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, og alvorlig ocd, og vrangforestillingslidelse i følge behandler, og kanskje psykose? er jeg veldig syk?  Går det ann å ha så mange personlighetsforstyrrelser samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok NHD, skal snakke med behandler om dette og si at du mener jeg bør gå opp.

 

Men NHD, jeg vil gjerne vite om jeg lider av psykose eller ikke. Det er stor usikkerhet sier dem. 

 

Hjelper seroquel kun mot psykose, eller kan den også hjelpe med OCD? 

 

Jeg virker helt normal, og har brae evner til å kjøre bil snakke, skrive. Men når det gjelder mine tanker om dommedag og film og avsløring og bli mobbet og plaget av min fremtide kone og barn og kvinner i psykiatrien. Så vil jeg vite hva dere mener. Jeg mener jo at i og med at jeg er den eneste i verden som har slike tanker, er dette bevis på at jeg har rett og dere feil.

 

Jeg kan ikke fatte at folk sier at dette er OCD. Er ikke OCD å gjøre ting for å slippe en katastrofe, og katastrofen vet de er tull. Men jeg vet at min katastrofe ikke er tull. Jeg er 100 % sikkert, med seroquel og litt stabilitet kan jeg gå ned til 90 prosent, men aldri ned til 50. Jeg er sikker, og nesten sikker av og til. er dette da psykose? Eller er psykose da man er 100 % sikker? Dette hemmer meg i hverdagen.

 

I tilegg har jeg kanskje Dyssosial personlighetsforstyrrelse, paranoid personlighetsforstyrrelse, trekk narsisstisk personlighetsforstyrrelse, og muligens emesjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, og alvorlig ocd, og vrangforestillingslidelse i følge behandler, og kanskje psykose? er jeg veldig syk?  Går det ann å ha så mange personlighetsforstyrrelser samtidig?

 

Hva har NHD svart deg tidligere på om du er psykotisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sakt at jeg er psykotisk...

Hvorfor spør du da: "Men NHD, jeg vil gjerne vite om jeg har psykose eller ikke"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor spør du da: "Men NHD, jeg vil gjerne vite om jeg har psykose eller ikke"?

Kanskje han har endra mening, og så er det en del av tvangslidelsen at jeg må spørre flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...