Gå til innhold

20mg provera i 20 dager, ingen blødning :((


Fortvilet-ida

Anbefalte innlegg

Fortvilet-ida

Hei!!

Det startet så her:

28.01.15 måtte ta ut Mirena etter 4 år pga. Spotting. Ble satt på Yasminelle.

Fikk ekstreme blødninger 12 timer etter inntak av yasminelle, og etter 5 dager stoppet jeg å ta disse P-Pillene. Fikk også Cyklokapron..

Den 05.05 sendte gyn. Meg på KK for evt utskrapning av resterende slimhinne, men KK gav meg 20 mg. provera daglig i 20 dager. Denne kuren stoppet blødningene på en dag, og var nå ferdig for 8 dager siden - ikke sett noe til bortfallsblødningen :-/

Hvorfor kommer ikke blødningen ?? Tatt to tester - negative

Satt inn spiral 28.02.15 - mirena

27 år, pcos og 2 barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror at jeg kan forklare det som skjedde. Mirena, spiral med hormonet gestagen, kan påvirke livmorslimhinnen på ulike måter, hos mange blir det en graviditetspreget slimhinne som utstøtes når spiralen fjernes, det som betegnes som en ‘bortfallsblødning’. Hos deg ble det nesten som en abort (uten foster selvsagt) å få slimhinnen ut. Det var altså ikke p-pillen som var årsak. Du fikk mer gestagen (Provera) for å rense ut, men det ville være nærmest som ‘smør på flesk’. Denne prosess hadde allerede foregått.  Det var ikke mer å tømme ut, derfor ingen ‘bortfallsblødning’. Du kan gjerne starte med p-pillen på nytt. Det var sannsynligvis ikke den som var årsak til blødning.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...