Gå til innhold

Skjelven i kroppen


Houdini

Anbefalte innlegg

Hei

 

Mann 30 år gammel. Siden jeg var barn har jeg vært litt skjelven i kroppen. Spesielt i armer og hender. Dette plager meg ikke noe særlig utover at folk iblant spør meg hvorfor jeg skjelver på hendene når jeg er i sosiale situasjoner, f.eks. om jeg sitter sammen med andre og spiser. I tillegg trener jeg 3 ganger i uka hard styrketrening med vekter og når jeg tar i ekstra hardt legger nok folk merke til at jeg rister litt i armene.

 

Sist jeg var på helsesjekk hos fastlegen min tok jeg opp dette med han, men det eneste han kunne gi meg til svar var: "Det er nok bare sånn du er skrudd sammen". Alle verdier på blodprøver osv var helt fine. Jeg vil også si jeg er en ganske avslappet person og det skal mye til for å stresse meg.

 

Hva kan være årsaken til denne skjelvingen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Mann 30 år gammel. Siden jeg var barn har jeg vært litt skjelven i kroppen. Spesielt i armer og hender. Dette plager meg ikke noe særlig utover at folk iblant spør meg hvorfor jeg skjelver på hendene når jeg er i sosiale situasjoner, f.eks. om jeg sitter sammen med andre og spiser. I tillegg trener jeg 3 ganger i uka hard styrketrening med vekter og når jeg tar i ekstra hardt legger nok folk merke til at jeg rister litt i armene.

 

Sist jeg var på helsesjekk hos fastlegen min tok jeg opp dette med han, men det eneste han kunne gi meg til svar var: "Det er nok bare sånn du er skrudd sammen". Alle verdier på blodprøver osv var helt fine. Jeg vil også si jeg er en ganske avslappet person og det skal mye til for å stresse meg.

 

Hva kan være årsaken til denne skjelvingen?

 

Kanskje denne informasjonen kan være til nytte for deg: http://nevro.legehandboka.no/sykdommer-og-symptomer/essensiell-tremor-35836.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Vurder magnesiumsupplement. Kun 1% av kroppens magnesium befinner seg i blodet, og vil derfor ikke avsløres på blodprøve. Kun intracellulære prøver viser reell magnesiumbeholdning. Magnesium bidrar til over 200 funksjoner i kroppen, blant annet å roe ned muskulaturen og energiproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...