Gå til innhold

Det tar aldri slutt


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Når jeg ser tilbake på livet mitt består det av mye psykisk sykdom, årene var slitsomme og på en måte bortkastet. Helt fra jeg var barn har jeg trodd jeg skal dø snart, sånn er det fremdeles...maner vel frem min egen død og sykdom. Men har ikke vært så mye fysisk syk selv om jeg har trodd det, det føles jo så fysisk. Er det når vi ser tilbake vi ser hvordan fremtiden vil bli? Hva kan vi som sliter psykisk gjøre for å få et best mulig liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg ser tilbake på livet mitt består det av mye psykisk sykdom, årene var slitsomme og på en måte bortkastet. Helt fra jeg var barn har jeg trodd jeg skal dø snart, sånn er det fremdeles...maner vel frem min egen død og sykdom. Men har ikke vært så mye fysisk syk selv om jeg har trodd det, det føles jo så fysisk. Er det når vi ser tilbake vi ser hvordan fremtiden vil bli? Hva kan vi som sliter psykisk gjøre for å få et best mulig liv?

 

Du er en tøff dame som har hatt mye å streve med i løpet av livet ditt. Ja, mye føles nok fysisk, men det er diagnosen din som utfolder seg, kropp og sjel henger nært sammen.

 

Iblant skulle jeg ønske at du brukte fortiden din mer aktivt når det kommer til hvike valg som kan være fornuftige å ta istedet for å tenke "her og nå".

Fortiden gir deg kunnskap og verdifull erfaring. Selv om man ikke kan bli 100% frisk kan denne kunnskapen lære et menneske mye om forebygging, vedlikehold, og hva som er nyttige handlinger på lang sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Du er en tøff dame som har hatt mye å streve med i løpet av livet ditt. Ja, mye føles nok fysisk, men det er diagnosen din som utfolder seg, kropp og sjel henger nært sammen.

 

Iblant skulle jeg ønske at du brukte fortiden din mer aktivt når det kommer til hvike valg som kan være fornuftige å ta istedet for å tenke "her og nå".

Fortiden gir deg kunnskap og verdifull erfaring. Selv om man ikke kan bli 100% frisk kan denne kunnskapen lære et menneske mye om forebygging, vedlikehold, og hva som er nyttige handlinger på lang sikt. 

Tror jeg har lært noe også av fortiden, blir aldri kvitt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har lært noe også av fortiden, blir aldri kvitt dette. 

 

Om du mener sykdommen din så kommer du dessverre til å ha den resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Om du mener sykdommen din så kommer du dessverre til å ha den resten av livet.

Ja dessverre  :( Bare jeg hadde taklet det bedre, da hadde det ikke vært noen sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener sykdommen din så kommer du dessverre til å ha den resten av livet.

 

Hvordan vet man om man er syk, og om diagnosen er korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan vet man om man er syk, og om diagnosen er korrekt?

 

Hvordan vet man om man overhodet er i live? Kanskje alt er en drøm / illusjon.

Anonymous poster hash: 49741...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hvordan vet man om man overhodet er i live? Kanskje alt er en drøm / illusjon.

Anonymous poster hash: 49741...c03

 

Det er det, en drøm/illusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man om man overhodet er i live? Kanskje alt er en drøm / illusjon.

Anonymous poster hash: 49741...c03

 

Så man må bare anta at man er syk og har den og den diagnosen, når "psykiatrien" sier det? Hva om de kommer med forskjellige diagnoser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så man må bare anta at man er syk og har den og den diagnosen, når "psykiatrien" sier det? Hva om de kommer med forskjellige diagnoser?

 

Man kan late som man er frisk.

Anonymous poster hash: 49741...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

Hva er poenget da?

Anonymous poster hash: 49741...c03

 

Det er vanskelig å forstå hele meningen bak, men alt er vel som det skal være. Vi kommer til å forstå det når vi våkner/dør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanskelig å forstå hele meningen bak, men alt er vel som det skal være. Vi kommer til å forstå det når vi våkner/dør. 

 

Da tror jeg du blir skuffet.

Anonymous poster hash: 5ff1a...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Da tror jeg du blir skuffet.

Anonymous poster hash: 5ff1a...e37

 

Ikke jeg, jeg vet det er noe etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke jeg, jeg vet det er noe etterpå. 

 

Hvordan kan du vite det?

Anonymous poster hash: 5ff1a...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hvordan kan du vite det?

Anonymous poster hash: 5ff1a...e37

 

Har opplevd så mye åndelig i livet, til og med besøkt tidligere liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dessverre  :( Bare jeg hadde taklet det bedre, da hadde det ikke vært noen sykdom. 

 

Der er vi uenige og det er vel egentlig dette som gjør det så vanskelig for deg (blant annet) å fortsette med medisiner. Det blir en evig kamp med å håndtere denne "gaven", og så føler du deg mislykket når du ikke, i dine øyne, klarer det.  Du er, dessverre, ikke alene om å ha det synet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Der er vi uenige og det er vel egentlig dette som gjør det så vanskelig for deg (blant annet) å fortsette med medisiner. Det blir en evig kamp med å håndtere denne "gaven", og så føler du deg mislykket når du ikke, i dine øyne, klarer det.  Du er, dessverre, ikke alene om å ha det synet.

Det er godt jeg ikke er alene da, vi er nok flere med evner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...