Gå til innhold

18 måneder med smerter i armer og ben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en gutt på 18 måneder som de siste ukene har vært veldig slapp og forkjølet, tidvis forhøyet temperatur og lett feber. Vanligvis er gutten i fin form og kun slapp når han har feber, mens nå er av veldig av og på i formen, selv uten feber. Ofte trøttere enn vanlig synes jeg, spesielt en del timer før han vanligvis bruker å sove på dagen. Ellers er søvnmønsteret som tidligere. Han har også litt mindre apetitt, men spiser greit, men ellers spiser han særdeles godt, både hjemme og i barnehagen.

 

I tillegg har han de siste tre-fire dagene klaget og grått over verk, han tar seg til hendene og underarmene, samt av og til bena/leggene og tærne. Det går ofte fort over, men kan komme noen ganger i løpet av en time. Han sover fint, ellers ville jeg tenkt voksesmerter som hans eldre bror har om natten 1-2 to ganger det siste året. Det virker likevel annerledes.

 

Rundt oss er det jo masse forkjølelser og sykdom, men det med langvarig slapphet og verkene i armene/bena, gjør meg oppmerksom på at jeg skal følge med. Likevel er han ofte kvikk og i full fres mesteparten av dagen. Men med gjevne mellomrom faller han ned og virker særdeles utilpass, trøtt og slapp. Det har også vært mye mer gråting og klaging på ham de siste to ukene. Også barnehagen har kommentert rett før påske at han virket redusert og de hadde målt temperaturen, men han hadde ikke feber.

 

Er det bare et virus som går over, og de lette smertene er bare et tegn på vanlig forkjølelses-ubehag, eller bør jeg få sjekket ham opp hos legen?



Anonymous poster hash: f660c...119
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...