Gå til innhold

Lurer på om jeg kan ha endometriose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hei lurer på om jeg kan ha endometriose jeg fikk mensen når jeg var 11 er nå 19 har alltid vært plaget med forferdelige menstruasjonssmerter, får forferdelige kramper i mage kjennes ut som at smerten går fra nederst i magen og oppover, det gjør også vondt å sette meg ned når jeg har mensen. får forferdelig hodepine er også forferdelig vondt å gå på do under menstruasjonen. er vondt å gå og vondt og ligge får paralgin forte fra legenmen blir ganske sløv av de. høres det ut som at det kan være endometriose?? beklager for rotete innlegg..n

Anonymous poster hash: 10f96...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jo, det kan være endometriose, men det kan bare avklares ved laparoskopi, kikkhullsoperasjon i narkose. Jeg foreslår at du forsøker med p-pille uten pause for å stoppe menstruasjonen. Du kan evt forsøk p-sprøyte satt hver måned til blødningene stopper opp. Hvis det ikke hjelper, bør din fastlege henvise deg til gynekologisk avdeling for vurdering. I mellomtiden kan du forsøke med Ibux 400mg kombinert med Paracet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...