Gå til innhold

Jeg tror jeg har fått hjerteflimmer


Caylee

Anbefalte innlegg

Denne gangen har den ujevne hjerterytmen vart siden 01. tiden igår natt. Og det er slik ennå! Hjertet mitt dunker ujevnt etter noen sekunder og slik forsetter det uten stopp. Det kjennes som først noen vanlig slag så skikkelig lite slag som jeg merker som ubehag i hele brysten, nesten som om det ikke er et slag. Vanskelig å forklare.

 

Dette er ikke angst. Det starter når jeg er helt rolig og avslappet.Jeg har hatt mye panikk angst og annen angst før så vet dette er noe helt annet. Dette er fysisk. Jeg har naturlig et ekstra hjerteslag men legene sa det det ikke var farlig etter en stor sjekk av hjertet for noe få år siden. Men jeg begyner å undre om hjertet mitt har blitt verre. Kanskje hjerteflimmer har utviklet seg etter hjerteskjekken jeg hadde?

 

Det varer også i perioder. I noen måneder merker jeg ikke, andre ganger har jeg det endel med går fort over. Nå er det verre enn noengang. Det startet igjen på torsdag men ga seg på fredag helt frem til kvelden. Og det bare forsetter det gir seg ikke! Jeg er redd. Det gir seg absolutt ikke, og jeg har ikke angst engang når det dunker ujevnt.

 

Idag litt etter jeg sto opp fikk jeg plutselig skikkelig vondt der hjertet ligger. Fikk så vondt at jeg ikke klarte stå oppreist. Jeg måtte legge meg ned i sengen en god stund. Utrolig ubehagelig.

 

Burde jeg egentlig dra til lege? Blir usikker. Men skal innrømme jeg begynner å bli bekymret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur til legen du. Uregelmessig hjerte og smerter = legebesøk temmelig kjapt etter min mening.

Takk for svar Lillemus.

 

Jeg prøvde å se om det ble bedre idag men det bare forsetter. Nå har jeg også fått veldig kvalme, og kastet opp. Noe som gjør alt mye verre. Jeg drar tror å dra til legen er lurt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett i at hjertet mitt dunker ujevnt. Tok flere tester hos legen ikveld. Hjertet mitt dunker faktisk ujevnt. Heldigvis var det ikke farlig så de. Men uansett folk burde virkelig slutte tro alt er angst.. da kan det gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg hadde rett i at hjertet mitt dunker ujevnt. Tok flere tester hos legen ikveld. Hjertet mitt dunker faktisk ujevnt. Heldigvis var det ikke farlig så de. Men uansett folk burde virkelig slutte tro alt er angst.. da kan det gå galt.

Godt det ikke var farlig. Nei alt kan ikke skyldes på angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke var farlig. Nei alt kan ikke skyldes på angst. 

Ja:)

 

Det er sant. Virker som mange desverre får stemplet angst uten at det nødvendigvis er det

 

Takk for svar du^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja:)

Det er sant. Virker som mange desverre får stemplet angst uten at det nødvendigvis er det

Takk for svar du^^

Etter hva jeg selv erfarer, hører sånn uregelmessig puls (ekstraslag) sammen med en engstelig eller stresset eller ubalansert livssituasjon generelt. Det er ikke sånn at jo mer angst du har akkurat da, jo flere ekstraslag får du. Men når du engster deg for hjertet ditt, så irriteres nervene rundt hjertet og gir større tilbøyelighet for ekstraslag.

Men jeg er enig med deg. Jeg kan ha skikkelig angst og regelmessig puls, og lite angst og ekstraslag. Trøsten må jo være at det er som legen sier, det er heldigvis ikke farlig.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg selv erfarer, hører sånn uregelmessig puls (ekstraslag) sammen med en engstelig eller stresset eller ubalansert livssituasjon generelt. Det er ikke sånn at jo mer angst du har akkurat da, jo flere ekstraslag får du. Men når du engster deg for hjertet ditt, så irriteres nervene rundt hjertet og gir større tilbøyelighet for ekstraslag.

Men jeg er enig med deg. Jeg kan ha skikkelig angst og regelmessig puls, og lite angst og ekstraslag. Trøsten må jo være at det er som legen sier, det er heldigvis ikke farlig.

Det er sant. Kan være vanskelig skille det fordi angst blir endel av det samme.

Ja, det var en trøst. Det er ubehagelig, men bra det ikke var farlig iallfall

Takk forsvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...