Gå til innhold

Ekteskap med NT mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Det er på en sånn måte at veldig mye skal avgjøres i fellesskap.

Man sier ikke bare, ok gjør som du vil, eller gjør som du vil i din del av Hagen, men nei, man skal være enig.

Siden dette med samarbeide var et nytt konsept for meg...

Er mye gjort over min manns vilje, jeg trodde jo, at det som ikke skader, er ok.

Nå kunne jeg tenke meg en gris, en geit, en lama og en hest.

Det har jeg ønsket meg lenge...og jeg tror det ville gledet mange.

Ingen av delene, ikke en gang en bitteliten gris kan jeg skaffe meg, bare fordi jeg er gift med en NT mann.

Heller ikke en bitteliten geit. ( selv om jeg kan lage gjerder rundt alle blomstene mine)

Min mann er nokså A 4 og i A 4 hus og hager og hjem, skal man kun ha en hund, en katt hvis man er litt mer dyreopptatt og smådyr kan tillates en art av gangen hvis man har småbarn.

Men det kan så være, jeg liker griser og geiter MYE bedre enn noe tilfeldig menneske jeg har møtt.

Jeg syns bare det er vrient at man må være enig i så mye rart?, kan man ikke bare leve sine litt uavhengige liv, så lenge det ikke går ut over ansvar for barn og daglige plikter?

Anonymous poster hash: 59375...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • Trine

    11

  • laban

    6

  • frosken

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes mannen din er rimelig tolerant allerede, med tanke på at du har skrevet om både bikkjer og ender her før. Ingen mennesker som er ved sine fulle fem vil ha en lama i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Dere har jo så mange dyr fra før av, så jeg kan forstå mannen din akkurat her. Men griser er jo søte da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gris, en geit, en lama og en hest vil gå utover barn og daglige plikter i stor grad. Hvor mye vil det ikke koste, og hvor mye tid vil det ikke ta å stelle alle dem? I tillegg til de dyrene dere har fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten én eller begge er NT, evt. med eller uten diagnoser, så er man nødt til å samarbeide, bli enige om enkelte grunnleggende ting og inngå en god del kompromisser, når man lever sammen med noen.

Dere har opptil flere dyr fra før, såvidt jeg har forstått. Det virker som et greit kompromiss mellom én som jobber mye og ikke kan ta seg av dyra, og én som liker dyr bedre enn mennesker ;)

Det er et svært stort ansvar å eie en hest. Ikke minst økonomisk, men også på mange andre måter.

Du har erfaring med en hund som rømmer, ikke sant? En geit eller lama løs i et villastrøk vil garantert ikke vekke begeistring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med alpakka? Jeg vil ha alpakka. Men de er flokkdyr og man kan ikke bare ha en for da har de det ikke bra. Men jeg tenker at om man har alpakka så slipper man klippe plenen. Også er de fine. Men jeg vet ikke om hundene hadde satt pris på det. Skulle gjerne hatt en geit og en gris også, men da skulle jeg bodd på et småbruk slik at de kunne fått det godt. Tror ikke geiter ihvertfall har det bra i bare en hage. Desuten spiser de mer enn bare busker, de kan finne på å spise litt på husveggen også. Og hva gjør man med dyra på vinteren. Jeg tenker at om man skal ha slike dyr så må man ha mye plass, mer enn de 2 måla jeg har. Så jeg holder meg til de dyra jeg kan så mye om til at jeg vet jeg gir de alt de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har jeg vært for.mye på DOL! Hadde nemlig en lang drøm i natt om at jeg skulle passe pånen lama.Den rømte, og jeg løp etter den og prøvde å få tak i halsbåndet. Den løp forbi en lang rekke biler, og jeg måtte spørre hvor den var blitt av. Tror jeg fikk tak i den til slutt.

Og på tpppen av alt husker jeg at jeg tenkte, mens jeg drømte og løp etter lamaen, at jeg måtte fortelle om. dette på DOL etterpå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har jeg vært for.mye på DOL! Hadde nemlig en lang drøm i natt om at jeg skulle passe pånen lama.Den rømte, og jeg løp etter den og prøvde å få tak i halsbåndet. Den løp forbi en lang rekke biler, og jeg måtte spørre hvor den var blitt av. Tror jeg fikk tak i den til slutt.

Og på tpppen av alt husker jeg at jeg tenkte, mens jeg drømte og løp etter lamaen, at jeg måtte fortelle om. dette på DOL etterpå :-D

 

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har jeg vært for.mye på DOL! Hadde nemlig en lang drøm i natt om at jeg skulle passe pånen lama.Den rømte, og jeg løp etter den og prøvde å få tak i halsbåndet. Den løp forbi en lang rekke biler, og jeg måtte spørre hvor den var blitt av. Tror jeg fikk tak i den til slutt.

Og på tpppen av alt husker jeg at jeg tenkte, mens jeg drømte og løp etter lamaen, at jeg måtte fortelle om. dette på DOL etterpå :-D

 

Hehehehe....hørtes ut som en litt stressende drøm egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har jeg vært for.mye på DOL! Hadde nemlig en lang drøm i natt om at jeg skulle passe på en lama.Den rømte, og jeg løp etter den og prøvde å få tak i halsbåndet. Den løp forbi en lang rekke biler, og jeg måtte spørre hvor den var blitt av. Tror jeg fikk tak i den til slutt.

Det var jeg som skrev om rømningsfaren ovenfor her. Beklager at det gikk utover helgesøvnen din :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har jeg vært for.mye på DOL! Hadde nemlig en lang drøm i natt om at jeg skulle passe pånen lama.Den rømte, og jeg løp etter den og prøvde å få tak i halsbåndet. Den løp forbi en lang rekke biler, og jeg måtte spørre hvor den var blitt av. Tror jeg fikk tak i den til slutt.

Og på tpppen av alt husker jeg at jeg tenkte, mens jeg drømte og løp etter lamaen, at jeg måtte fortelle om. dette på DOL etterpå :-D

 

Morsomste innlegg jeg har lest på evigheter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor stor hage har dere egentlig? Har dere plass til stall og havnehage, geitefjøs, grisehus og grisesti og lama*hva nå en lama bor i* i "din del" av hagen?

Anonymous poster hash: 3e561...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår hva du mener, Madelenemie. Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg burde og ikke burde dele/diskutere. Nå ser jeg nok flere hindringer enn deg og kunne ikke tenkt meg alt hva du foreslår her, men prinsippet er likt. Det beste hadde vært om vi bare gjorde som passet oss og tok vår del av alt, men slik fungerer det visst ikke når man bor sammen. Jeg bestilte ferie uten å diskutere med samboer, men jeg tenkte at siden han ikke skulle være med, så var det jo ikke relevant å spørre hva han syntes. Nå vet jeg bedre.

 

I tillegg synes jeg faktisk det er litt fint å ha en som tenker langsiktig som jeg må snakke med. Hvis ikke hadde jeg tatt mange avgjørelser som ikke er spesielt kloke når man ser på helheten. Jeg ser ikke helheten, jeg ser kun prosjekter. Akkurat nå vil jeg ha hund, men samboer må tenke mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener, Madelenemie. Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg burde og ikke burde dele/diskutere. Nå ser jeg nok flere hindringer enn deg og kunne ikke tenkt meg alt hva du foreslår her, men prinsippet er likt. Det beste hadde vært om vi bare gjorde som passet oss og tok vår del av alt, men slik fungerer det visst ikke når man bor sammen. Jeg bestilte ferie uten å diskutere med samboer, men jeg tenkte at siden han ikke skulle være med, så var det jo ikke relevant å spørre hva han syntes. Nå vet jeg bedre.

 

I tillegg synes jeg faktisk det er litt fint å ha en som tenker langsiktig som jeg må snakke med. Hvis ikke hadde jeg tatt mange avgjørelser som ikke er spesielt kloke når man ser på helheten. Jeg ser ikke helheten, jeg ser kun prosjekter. Akkurat nå vil jeg ha hund, men samboer må tenke mer på det.

Dere ¨må tenke veeeeeeldig lenge før dere skaffer hund. Selv om det er kos, så er det masse jobb involvert (og det er sikkert du som må gjøre den jobben). I tillegg er det lite gunstig for en valp å være mye alene, og dere er jo borte på dagtid alle sammen - så jeg håper du finner ut at dette har du ikke tid til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ¨må tenke veeeeeeldig lenge før dere skaffer hund. Selv om det er kos, så er det masse jobb involvert (og det er sikkert du som må gjøre den jobben). I tillegg er det lite gunstig for en valp å være mye alene, og dere er jo borte på dagtid alle sammen - så jeg håper du finner ut at dette har du ikke tid til ;-)

 

Heh, har hatt flere hunder i oppveksten, så vet tidsbehovet. Nå er jeg hjemme inntil slutten av september, så det ville gitt en eventuell hund god tid på å vende seg til noen timer alenetid på hverdagene. Jeg tenker at en hund vil gi meg mer glede enn annet og at det ikke tapper meg for energi å kose, gå turer osv., så lenge ingen snakker til meg. Men får se hvor samboer faller i forhold til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, har hatt flere hunder i oppveksten, så vet tidsbehovet. Nå er jeg hjemme inntil slutten av september, så det ville gitt en eventuell hund god tid på å vende seg til noen timer alenetid på hverdagene. Jeg tenker at en hund vil gi meg mer glede enn annet og at det ikke tapper meg for energi å kose, gå turer osv., så lenge ingen snakker til meg. Men får se hvor samboer faller i forhold til dette.

Hvordan vil du løse det når du er på uni hele dagen? Passer det å legge inn enda mer som må gjøres før du følger barn til skolen om morgenen? Jeg har forresten lært at hunder skal være lite hjemme alene hele det første året...

 

*usedvanlig skeptisk akkurat nå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du løse det når du er på uni hele dagen? Passer det å legge inn enda mer som må gjøres før du følger barn til skolen om morgenen? Jeg har forresten lært at hunder skal være lite hjemme alene hele det første året...

 

*usedvanlig skeptisk akkurat nå"

 

Hunden kunne blitt med på gåturen til skolen, tenker jeg. Både levering og henting, dermed er det to halvtimes turer bare der. Jeg vil stort sett ha kortere dager enn åtte timer, i hvert fall i året som kommer, i tillegg til at jeg ofte drar litt senere enn de andre (slik at vi overlapper). Vi ser i utgangspunktet ikke på å anskaffe valp, men å adoptere en voksen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden kunne blitt med på gåturen til skolen, tenker jeg. Både levering og henting, dermed er det to halvtimes turer bare der. Jeg vil stort sett ha kortere dager enn åtte timer, i hvert fall i året som kommer, i tillegg til at jeg ofte drar litt senere enn de andre (slik at vi overlapper). Vi ser i utgangspunktet ikke på å anskaffe valp, men å adoptere en voksen hund.

 

Er det sånn at du går hjemme hele dagen nå og skal begynne på uni til høsten? Jeg har to hunder og de hjelper meg masse. Kanskje ikke sett i andres øyne, men det har alltid vært hunder som har holdt meg oppe. Jeg tenker at om du har hatt hunder før og du har tid og ork til å gå turer og gi den mental stimulanse så forstår jeg ikke hva frosken er så bekymret for. Det er ikke nok å bare gå til og fra skolen hver dag, den trenger litt mer. Samme turen hver dag blir bare kjedelig. Det høres jo ut som du har tenkt igjennom dette og har en plan. Om du skaffer en omplasseringshund så kan du jo også lettere finne en som dekker dine behov og som du også kan gi det den trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne jeg tenke meg en gris, en geit, en lama og en hest.

Det har jeg ønsket meg lenge...og jeg tror det ville gledet mange.

Anonymous poste r   c,mx hash: 59375...37b

Det er ikke mange ukene siden du var lei av de dyrene dere allerede har og syntes de bare var i veien og maste på deg! Griser lukter fort og jeg tviler veldig på at naboene i strøket ditt synes det er stas... Hest? Er du klar over hvor mye en hest krever? For at den skal være fornøyd trenger den trening minst 4-5 dager i uka + en stall og en luftegård, gjerne et beite også. Nei, nå må du roe deg ned og holde deg til de dyrene du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...