Gå til innhold

Skulderskade


_subzero_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tror jeg har dratt på meg en strekk eller en senebetennelse i skulderen.

Har vondt på baksiden av skulderleddet kan trykke på et punkt som gjør vondt, og hvis jeg tøyer skulderen så strekker det og smerten stråler ned bakside av triceps og ut innsiden av underarmen. Hvis jeg trykker på innsiden av underarmen på senen der så er det ømt og smertene i skulderen letter hvis jeg trykker her.

Det kom plutselig dagen etter en litt tung rygg/skulderøkt. Kjente ingen smerter eller noe lignende under økten. Skal sies at jeg også har en jobb som kansje belaster skuldre og rygg endel.

Har hatt vondt i en ukes tid og hadde blitt litt bedre i dag og tenkte at jeg skulle ta litt lett trening. Varmet opp med pushups og jeg måtte gi meg etter en 4-5 stykker da jeg merket det i skulderen. Like etterpå så ble det ganske vondt igjen og smerten strålte litt rundt ned skulderbladet og jeg følte meg litt kvalm. Det er ekstremt ømt å trykke på baksiden av skulderleddet. 

Hva slags skade kan det være og hvor lenge må jeg vente før jeg trener igjen??

Siden jeg ikke merket noe under treningen og det vondt kom dagen etterpå så kan jeg vell ikke ha revet av en muskel/sene?

Endret av _subzero_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei.

Radialnerven passerer akkurat her, i mellom teres major og rotatorcuffen.

Antakeligvis har denne fått seg en smell. Antakeligvis fordi cuffen er stram, og du har pushet forbi mobiliteten din. Det er ekstremt vanlig å ha dårlig skuldermobilitet og pushe forbi dette, ved å shrugge opp skulderen eller anteriort rotere skulderbladet.

 

 

Jeg kan kun gi deg generelle råd ut ifra det du sier her, jeg har jo ikke sett på deg.

Tren opp rotatorcuffen. Srekk teres major og latsen din. Sørg for god opprotasjon av scapula når du trener.

 

Har skrevet to skulderartikler. Legger dem ved nedenfor.

http://treningogrehab.no/stabilisering-skulderbladene/

http://treningogrehab.no/selvhjelpsguide-skulderplager/

 

triangles13271982169631360181827669.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...