Gå til innhold

Stor rift inne i skjeden?


jente18

Anbefalte innlegg

Sist mandag(litt under en uke siden) hadde jeg samleie som gikk ganske hardt for seg. Han er også ganske godt utstyrt, og jeg var heller ikke så våt som jeg kanskje burde vært. Noen timer etter samleie oppdaget jeg rødlig utflod,  og iløpet av neste dag ble det mer og mer blod. Dette har vedvart nå i nesten en uke, men det er ikke mer enn at jeg behøver å bruke truseinnlegg...

 

Jeg er redd for at jeg kanskje kan ha fått en rift inne i skjeden, ettersom jeg har sett etter med speil, og jeg så ikke noe sår eller lignende. Jeg har heller ingen smerter/svie eller lignende. Kun blødning.

 

Jeg går på loette p-piller, så har begynt å tro at det kan hende det er mellomblødninger, men jeg vet ikke. Hvis det isåfall er rift, er det normalt at det blør i så mye som en uke? Jeg er veldig nervøs, og lurer på om jeg skal oppsøke lege eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at det kan oppstå en blødning fra livmorhalsen under samleie, det som betegnes som 'kontaktblødning'. Det ses ofte hos p-pillebrukere, at det er rikelig med blodkar på mormunnens overflate. De kan lett sprekke under påvirkning som samleie eller prøvetaking. At det skulle være rift i skjeden er mindre sannsynlig. Jeg synes at du kan se det an og hvis det ikke kommer mer blødning, så trenger du ikke kontroll. Hvis det gjentar seg, så bør du få en sjekk.

Vennlig hilsen Mette Haase Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...