Gå til innhold

Ikke bare bla forbi dette er dere snill!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er jo egentlig veldig sikker i min sak. Men det hjelper veldig på å høre hva dere andre tror! Har spurt eksperter som også står på sitt på dette.

Hadde et samleie 7 september med en god venn av meg. Det betydde altså ingenting. Jeg tok angrepille ca 1-2 dager etterpå og fikk det jeg tror var mensen 20 september, 13 dager etter sameleie. Husker ikke hvor mye eller hvor lenge jeg blødde da. Men husker jeg blødde og jeg skrev på mld til en venninne at jeg fikk mensen akkurat den datoen. Jeg møtte SÅ min nåværende kjæreste igjen rundt 30 september. Hadde da samleie med han mellom 30 sep og 4 oktober. Med tanke på at jeg hadde mensen 20 sep vil det si at jeg hadde eggløsning 4 oktober. Gikk på tidlig ultralyd på Aleris i bergen ( der skal de være høytutdannede leger/gynekologer), fortalte da denne damen som utførte ultralyden på meg om situasjonen min og at jeg måtte vite at det ikke var han første som var far til barnet. Hun lovde meg at det var det ikke og at alt stemte med mens og fikk termin 30 juni av hun. Det vil si jeg ble befruktet 4-5 oktober som stemmer helt perfekt med samleiet med kjæresten. MEN så kom jeg på ordinær ultralyd og fikk termin 22 juni. Noe som tilsier at jeg ble sittet fram 8 dager. Dette stemmer da IKKE med noen av samleiene faktisk. På kalkulatorene på nettet så vil det si at jeg ble befruktet mellom 27-28 september. Er det en sjanse for at han 7 september kan være faren? Det er jo faktisk snakk om 3-4 uker mellom samleiene egentlig. Alle sier tidlig ultralyd er den mest riktige med tanke på befruktningsdatoen og at ordinær er mest sikker på når barnet er klar til å bli født. Hva tror dere?! Kan jeg slappe av å nyte den siste måneden?  Har grublet over dette en god stund nå og det tar fra meg litt av gleden :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi hadde så sjelden sex at jeg vet nøyaktig dato for når begge barna ble laget. I følge mine beregninger stemte ikke dato for termin noen av gangene. Jeg ville hørt på den første ul.

Anonymous poster hash: 9e924...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tell 40 uker bakover fra 22. juni, så ser du at det er lite sannsynlig at du ble gravid allerede 7. september.

Tips: Hvis du føder før termin, be om at de vurderer svangerskapslengden nøyaktig, ut fra hvor utviklet den nyfødte er. Ellers skriver de kanskje bare f.eks. 39 uker i journalen din fordi babyen ikke er direkte prematur og det vanligvis ikke spiller noen særlig rolle, og så får du nye bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Her er det snakk om du ble gravid i syklus før menstruasjonen 20.9., og det er meget usannsynlig i og med at du fikk normal menstruasjon, kanskje litt påvirket av at du brukte angrepille. Etter mine beregninger er det samsvar med at du kan være blitt gravid 30.9. og den termin som er fastsatt til 22.juni. Det er absolutt det mest sannsynlige.

Lykke til, vennlig hilsen Mette Haase Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...