Gå til innhold

Tisser blod og store smerter


Thera38

Anbefalte innlegg

Jeg har smerter og Tisser blod. jeg er livredd leger pga at jeg dissosierer etter overgrep når jeg er hos leger. Men kan det være farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja det kan være farlig. Bestill time hos lege og ta med urinprøve.



Anonymous poster hash: cfbae...2f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smerter og Tisser blod. jeg er livredd leger pga at jeg dissosierer etter overgrep når jeg er hos leger. Men kan det være farlig?

Urinveisinfeksjon. Kom deg til legen i dag. Det er innmari vondt og om det går opp til nyrene kan det blir alvorlig. Kuren er enkel, noen dager på antibiotika og om det er utslag i urinen din trengs ingen nærmere undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan bare bekrefte at det holder med å levere en urinprøve hos lege. Forhåpentlig har du nå fått hjelp.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nei, dessverre . Dette har fortsatt og jeg har levert prøver og de sier det ikke viser annet enn blod og at jeg skal ta det med ro.

Ingen gjør noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke normalt med blod i urin, jeg synes du skal snakke med din fastlege igjen og evt få henvisning til urolog, spesialist i urinveissykdommer.

 

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Jeg har fått time den 7 august. Men fastlegen sa også at det ikke var noe å bry seg om og mente jeg hadde menstruasjon. Noe jeg ikke hadde på det tidspunktet.

Mitt problem er at jeg ekstremt sjeldent går til lege om jeg får problemer i underlivet. Det kommer av min psykiske historie med overgrep og DID. Men desto viktigere er det for meg at de tar meg på alvor de gangene jeg reagerer på noe. Jeg tror de trøster meg med at ikke noe er galt.

Jeg har vært hos lege tre ganger på to år. Så jeg får ikke mer enn jeg bør, gynogolgen jeg hadde i mange år var utrolig dyktig, dessverre har jeg flyttet så jeg ikke kan bruke henne mer.

Og for ordens skyld er heller ikke symtomtrykket mitt nevneverdig de siste årene og jeg har et greit liv , så jeg vil helst ikke at en slik ting som dette skal trigge frem mer enn nødvendig.

Er det noe jeg kan si til legen slik at han tar dette på alvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet på sykehuset på fredag med diagnosen nyrebekkenbetennelse og var blitt ganske dårlig m med høy CRP. Har fått Selexid med hjem etter to døgn på obsposten. Fikk intravenøst antibiotika først og mye væske. Legen ble irritert over at det ikke hadde blitt tatt på alvor hos fastlegen før jeg fikk både feber og veldig vondt. Nå skal jeg visst videresendes til poliklinisk undersøkelser og div ct osv i løpet av to uker sa de. Tok ultralyd på sykehuset. Jeg kom hjem i går og er fortsatt syk,men føler en lettelse over at de har funnet ut hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen. Håper på svar på dette. Etter den runden på sykehuset som ble i to omganger , fikk jeg beskjed om at de skal ta Cysteskopi fordi de ikke fant nyrestein på CT og mistenker kreft og derfor skulle jeg undersøkes slik i løpet av to uker . Noe de kalte pakkeforløp.

Problemet mitt er at jeg to ganger nå har avlyst timen jeg har fått fordi jeg får helt hetta. Jeg er fryktelig redd for den undersøkelsen fordi det aktiveres mye psykisk også hos meg og dessverre har jeg ingen til å være med meg. Men de sier den må gjøres i lokalbedøvelse og har ringt å maset på meg at jeg må komme. Nå fikk jeg en ny time som jeg vet jeg ikke klarer å gå på. Men kan jeg be om narkose? Går det an å gjøre en slik undersøkelse på noen som sover?

Fastlegen mener de ikke kan det fordi at jeg mø samarbeide under undersøkelsen. Jeg har googlet det, men finner ikke noe info om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er en veldig enkel undersøkelse som du ikke behøver å frykte. Det er som å få lagt opp et kateter i urinrøret, noe som ofte gjøres i forbindelse med fødsler for å tømme ut urin av blæren.

 

Det går sikkert fint, hilen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Håper på svar på dette. Etter den runden på sykehuset som ble i to omganger , fikk jeg beskjed om at de skal ta Cysteskopi fordi de ikke fant nyrestein på CT og mistenker kreft og derfor skulle jeg undersøkes slik i løpet av to uker . Noe de kalte pakkeforløp.

Problemet mitt er at jeg to ganger nå har avlyst timen jeg har fått fordi jeg får helt hetta. Jeg er fryktelig redd for den undersøkelsen fordi det aktiveres mye psykisk også hos meg og dessverre har jeg ingen til å være med meg. Men de sier den må gjøres i lokalbedøvelse og har ringt å maset på meg at jeg må komme. Nå fikk jeg en ny time som jeg vet jeg ikke klarer å gå på. Men kan jeg be om narkose? Går det an å gjøre en slik undersøkelse på noen som sover?

Fastlegen mener de ikke kan det fordi at jeg mø samarbeide under undersøkelsen. Jeg har googlet det, men finner ikke noe info om dette?

 

Jeg gjennomgikk cystoskopi for noen år siden, og syntes ikke det var smertefullt. Var ganske likt en vanlig GU, men mindre ubehagelig.

 

Jeg synes du skal ringe dem og si at du ønsker å gjennomføre undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ikke på smerter ved en undersøkelse, det er psyken som skremmer meg. GU er noe jeg får i narkose til vanlig.

 

Slik jeg husker cystoskopien, så var det noen spørsmål underveis hvor jeg trengte å være våken. Dersom det i ditt tilfelle er mistanke om kreft, så vil jeg anta at disse spørsmålene er mindre relevante. Hvis du er overbevist om at du ikke kommer til å gjennomføre uten narkose, så bør du ringe dem og høre om dette er en mulighet. Vanligvis må man vente mye lenger om narkose er nødvendig, men siden det er mistanke om alvorlig sykdom, så kan det hende de får det til.

 

Generelt sett så tror jeg at de fleste ville ha vært bedre hjulpet av leger som tok seg tid til å få til gjennomføring av f.eks. GU uten narkose (noe jeg tror ofte vil være mulig gjennom "langsom" eksponering), det å være i stand til å gjennomføre medisinske undersøkelser uten narkose gjør ting mye enklere i det lange løp. Men akkurat i ditt tilfelle her og nå, så kan det være at det beste vil være om du får narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint svar! Takk.

Jeg er enig i GU biten også. Jeg har hatt en god gynogolg så da fikk vi det til på et vis, men har nettopp flyttet og min fastlege tar ikke GU på overgrepsutsatte så han sender meg andre steder med ulike leger og narkose"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...