Gå til innhold

Bekymre seg for å dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bekymrer meg for å dø endel. Jeg har ganske høy BMI (45). Men jeg bruker kroppen endel nå for tiden, og er egentlig på vei nedover. Så jeg håper det ikke skjer... ja at jeg dør tidlig, mener jeg. Når som helst...

 

Men en typisk dag mtp. fysisk aktivitet er kanskje 1 times rask gange. Og jeg spiser aldri junkfood (av og til potetgull).

 

Men jeg er på vei ned, så jeg bare håper jeg rekker det. Såklart alle kan jo dø når som helst, men det er jo noen som har større sjanse for å få hjerteinfarkt eller slag enn andre...

 

Har begynt å spare penger og, med mål om å kjøpe et sted å bo etterhvert. Så jeg håper jeg ikke bare dør fra de pengene... hvis jeg skulle dø hadde det jo vært like greit å bruke pengene fortløpende...

 

Men ingen har garantier, såklart. Eneste garantien er vel at man før eller senere dør. Men forventet levealder er vel en 80 år, tror jeg. Og den kommer kanskje til å forlenges ettersom vi får flere og flere medisinske fremskritt. Ikke at jeg tror det er noe godt liv å være dement i mange år før man dør...

 

Men livet mitt? Det er ok det, selv om jeg har diagnoser og i den forstand er syk. Det har hjulpet med riktige medisiner.

 

Men er på vei ned i vekt, så får bare fortsette med det jeg holder på med. Og ikke mure seg inne og sløve hele dagen...



Anonymous poster hash: a8ff6...376
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

 

Jeg bekymrer meg for å dø endel. Jeg har ganske høy BMI (45). Men jeg bruker kroppen endel nå for tiden, og er egentlig på vei nedover. Så jeg håper det ikke skjer... ja at jeg dør tidlig, mener jeg. Når som helst...

 

Men en typisk dag mtp. fysisk aktivitet er kanskje 1 times rask gange. Og jeg spiser aldri junkfood (av og til potetgull).

 

Men jeg er på vei ned, så jeg bare håper jeg rekker det. Såklart alle kan jo dø når som helst, men det er jo noen som har større sjanse for å få hjerteinfarkt eller slag enn andre...

 

Har begynt å spare penger og, med mål om å kjøpe et sted å bo etterhvert. Så jeg håper jeg ikke bare dør fra de pengene... hvis jeg skulle dø hadde det jo vært like greit å bruke pengene fortløpende...

 

Men ingen har garantier, såklart. Eneste garantien er vel at man før eller senere dør. Men forventet levealder er vel en 80 år, tror jeg. Og den kommer kanskje til å forlenges ettersom vi får flere og flere medisinske fremskritt. Ikke at jeg tror det er noe godt liv å være dement i mange år før man dør...

 

Men livet mitt? Det er ok det, selv om jeg har diagnoser og i den forstand er syk. Det har hjulpet med riktige medisiner.

 

Men er på vei ned i vekt, så får bare fortsette med det jeg holder på med. Og ikke mure seg inne og sløve hele dagen...

Anonymous poster hash: a8ff6...376

 

Ja du må stå på videre, det skal jeg gjøre også. Vil ned 20 kilo. Og det er rett det, alle kan dø når som helst og ingen har noen garanti. Vi får leve mens vi kan. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det verste med døden er om den kommer før en har rukket å få levd skikkelig. Før en er klar.  :(

 

 



Anonymous poster hash: 011a8...6b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...