Gå til innhold

Tidlig tegn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal ta en graviditetstest til helga. Er bare nyskjerrig;) det jeg lurer på er: er det mulig å få så tidlig tegn, som bare en uke + 2 dager etter befruktning?

Svimmel, småkvalm (ikke mye), hodepine, fryser og "rar" smak i munnen ("metall"? Er usikker)Aldri følt sånn før. Kan jo være pms, men spør som sagt av nyskjerrigert, om det er mulig å kjenne noe så tidlig?

Anonymous poster hash: 6ada2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen får symptomer veldig tidlig.  Kanskje særlig hvis det ikke er første gangen man er gravid, slik at man kjenner igjen noe spesielt.  Men mange merker absolutt ingenting så tidlig.

 

Mange får noen typiske, men ikke sterke, graviditetssymptomer rundt tidspunktet da de skulle fått mensen.  Men for svært mange er jo disse tegnene svært like de man kjenner når mensen er på vei. 

 

Og så "hjelper" det jo veldig å kjenne etter.  Hvis man ønsker å bli gravid - eller håper at man for enhver pris ikke har blitt det - er det utrolig hva man kan mane fram av både kvalme og andre tegn ;)

 

Lykke til - ikke test før omtrent når du venter mensen, det er bortkastede penger!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Ja, det er nok utrolig hva en kan kjenne, dersom en ønsker at det skal være slik...;)

Anonymous poster hash: 6ada2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en graviditetstest til helga. Er bare nyskjerrig;) det jeg lurer på er: er det mulig å få så tidlig tegn, som bare en uke + 2 dager etter befruktning?

Svimmel, småkvalm (ikke mye), hodepine, fryser og "rar" smak i munnen ("metall"? Er usikker)Aldri følt sånn før. Kan jo være pms, men spør som sagt av nyskjerrigert, om det er mulig å kjenne noe så tidlig?

Anonymous poster hash: 6ada2...489

Første gangen merket jeg vel ingenting før etter at mensen skulle kommet. Andre gangen gjenkjente jeg kvalmefølelsen to dager etter befruktning... :) Men det er liten vits å teste før mensen ikke kommer for å si det sånn, det er vanlig at man ikke får positivt svar før da. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du har fått mange gode svar. Noen får symptomer før de venter menstruasjon, men det er mye man kan innbille seg, hvis man tenker veldig sterkt på graviditet.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...