Gå til innhold

Kredittkort - visa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hører på nyhetene om Hellas.Dem sier at de fleste der nede tar kredittkort men hva med visakort?

Anonymous poster hash: f275c...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visakort er også et kredittkort. Når du bruker det her hjemme er det vel oftest som debetkort, men så vidt jeg vet blir det som kredittkort i utlandet.

 

Tror ikke jeg ville turt å reise til Hellas med bare ett kort akkurat nå, i hvertfall bør de du reiser med også ha kort (og da gjerne annen type). Og masse kontanter, selvfølgelig.

 

Lommetyvene må ha det godt i Hellas for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Visa er kredittkort.  Norske banker bruker Visa på debetkortene, men det er ikke slik andre steder.  Visa og Mastercard er de største kredittkortselskapene.

 

Jeg ville ikke reist til Hellas med kun et kort, og ikke andre steder heller.  Hvis jeg reiser alene har jeg minst tre kort med meg.  Jeg ville også hatt mye kontanter med til Hellas for øyeblikket selv om jeg ikke pleier å gjøre det i Europa.



Anonymous poster hash: 9e3b9...a90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på nyhetene om Hellas.Dem sier at de fleste der nede tar kredittkort men hva med visakort?

Anonymous poster hash: f275c...7b3

Jeg bruker visa når vi er i syden + at vi alltid har med oss en god slump kontanter da. Jeg har med ett eller to kort og det samme har kjæresten så vi har ikke opplevd trøbbel ennå. Dvs. han skulle kjøpe en gave til meg, men kortet hans virket ikke så jeg måtte legge ut selv... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Visa og Mastercard kan brukes overalt i verden hvor det finnes bankterminaler.  Hvis det er flere sammen er det greit å ha med et kort, men jeg har ofte fått problemer med bankkort når jeg er ute og reiser og derfor har jeg alltid med flere kort når jeg er alene.  Jeg har betalt for venner når de har fått problemer med bankkortene, men aldri trengt hjelp selv.

 

Jeg har ingen planer om Hellas tur, men jeg tror jeg ville tatt med kontanter hvis jeg skulle dit nå.  Ellers pleier jeg å ta ut kontanter når jeg lander, men ikke mye.  Unntakene er når jeg har reist til land som ikke har bankterminaler, minibanker eller noe i den retningen.  Da har jeg dollar her og der bh'n, skoene, kofferten, ¨håndveska osv.



Anonymous poster hash: 9e3b9...a90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...