Gå til innhold

Du som har uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler du skyld/skam om du foretar deg noe som kan tolkes som at du er i stand til å arbeide? F.eks. hvis du jogger en lang tur. Eller drar på konsert. Føler du at andre mennesker er imot deg pga. dette?



Anonymous poster hash: 16807...514
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    49

  • laban

    2

  • Trine

    2

  • Bokormen123

    2

Mest aktive i denne tråden

Bokormen123

 

Føler du skyld/skam om du foretar deg noe som kan tolkes som at du er i stand til å arbeide? F.eks. hvis du jogger en lang tur. Eller drar på konsert. Føler du at andre mennesker er imot deg pga. dette?

Anonymous poster hash: 16807...514

 

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei.

 

Det gjør jeg. Både skam/skyld, og at andre er imot. Men på en måte så tenker jeg også at det jeg gjør egentlig ikke betyr at jeg er i stand til å jobbe. Jeg har endel "sosiale" problemer, som på en banal måte beskriver hva jeg har fått uføretrygd for. Men kroppen min fungerer veldig bra, selv om jeg er stor... burde jeg ikke da få meg en sjauejobb? Men jeg er ikke så flink på kritikk/latterliggjøring, derfor er jeg sky. Og jeg blir alltid kritisert og latterligjort, uansett hvor jeg går.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går på aap og får dårlig samvittighet hvis jeg har en god dag og orker å gjøre noe.

Anonymous poster hash: 87edc...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går på aap og får dårlig samvittighet hvis jeg har en god dag og orker å gjøre noe.

Anonymous poster hash: 87edc...1cf

 

Hva vil det si å ikke gjøre noe en dag?

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg er ikke opptatt av hvordan andre evnt måtte "fortolke" min situasjon og jeg tror heller ikke det er så mange som bryr hodet sitt med tanker om meg og mitt.



Anonymous poster hash: a93b0...434
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Jeg er ikke opptatt av hvordan andre evnt måtte "fortolke" min situasjon og jeg tror heller ikke det er så mange som bryr hodet sitt med tanker om meg og mitt.

Anonymous poster hash: a93b0...434

 

Det tror jeg mange gjør, spesielt de som har slitsomme jobber med dårlig lønn, f.eks. på Rema 1000. De har nok ikke stort mer enn meg... lønna kan komme ned i 100 kr/t, hvis det er en liten stilling (for timelønnen må ned siden det koster å ha folk i arbeid). Tenk deg en person som bare får 70% stilling. Vedkommende jobber 30 timer hver uke, mot 0 hos meg, og får mindre penger enn meg. Jeg syns ikke det er det minste rart om mange av disse reagerer.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Føler du skyld/skam om du foretar deg noe som kan tolkes som at du er i stand til å arbeide? F.eks. hvis du jogger en lang tur. Eller drar på konsert. Føler du at andre mennesker er imot deg pga. dette?

Anonymous poster hash: 16807...514

 

Jeg synes det er rart viss noen går på konsert ja, men ikke viss de jogger seg en tur feks.

Anonymous poster hash: 03b67...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er rart viss noen går på konsert ja, men ikke viss de jogger seg en tur feks.

Anonymous poster hash: 03b67...d9a

 

Ja, forstår. Men tror ikke alle som er psykiske har konsertgåing som problem. Antageligvis de fleste, dog.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er delvis uføretrygdet pga psykiske problem. Jeg tenker lite på hva andre mener om min aktivitet. Jeg prøver å gjøre det som holder meg friskest mulig. Men jeg må innrømme at jeg ikke bruker honnørkortet når det er folk som vet hvem jeg er tilstede. Ønsker ikke å la andre vite at jeg er delvis uføretrygdet.

Anonymous poster hash: 694c6...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er delvis uføretrygdet pga psykiske problem. Jeg tenker lite på hva andre mener om min aktivitet. Jeg prøver å gjøre det som holder meg friskest mulig. Men jeg må innrømme at jeg ikke bruker honnørkortet når det er folk som vet hvem jeg er tilstede. Ønsker ikke å la andre vite at jeg er delvis uføretrygdet.

Anonymous poster hash: 694c6...995

 

Jeg har aldri brukt honnørkortet, skammen er for høy til det. Betaler heller dobbel pris (nå er det i utgangspunktet få slike utgifter jeg har, da). Jeg kan ikke gå inn i en matvarebutikk uten at jeg sanser at når noen "harker", så er det liksom som om de markerer at de spytter på meg. Det er ganske guffent når hele verden er imot en. Hvis noen er snille/hyggelige så er det ikke ekte.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Hva vil det si å ikke gjøre noe en dag?

 

 

Ikke gjøre noe "produktivt".

Anonymous poster hash: 87edc...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gjøre noe "produktivt".

Anonymous poster hash: 87edc...1cf

 

Kan vel si det er produktivt å pusse tenner, spise mat, drikke vann, gå på toalettet til og med. Jeg vet ikke hvor du legger lista for din definisjon...

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Kan vel si det er produktivt å pusse tenner, spise mat, drikke vann, gå på toalettet til og med. Jeg vet ikke hvor du legger lista for din definisjon...

 

 

Jeg legger vel lista litt høyere enn det helt grunnleggende og nødvendige som man MÅ gjøre. 

Anonymous poster hash: 87edc...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det tror jeg mange gjør, spesielt de som har slitsomme jobber med dårlig lønn, f.eks. på Rema 1000. De har nok ikke stort mer enn meg... lønna kan komme ned i 100 kr/t, hvis det er en liten stilling (for timelønnen må ned siden det koster å ha folk i arbeid). Tenk deg en person som bare får 70% stilling. Vedkommende jobber 30 timer hver uke, mot 0 hos meg, og får mindre penger enn meg. Jeg syns ikke det er det minste rart om mange av disse reagerer.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

 

Jobber for 65 kr timen:

 

http://www.sa.no/sadirekte/nyhet/far-65-kroner-i-timen-dette-er-rett-og-slett-sosial-dumping/s/5-46-83787

 

 

Anonymous poster hash: 87edc...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Ja, der ser man. Lurer på hva hun hadde ment om meg.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

 

Det der er bare slavearbeid. Det gir en årslønn som er 50.000 mindre enn minstepensjon. Det burde vært lovfestet minstelønn her i landet. Men dette er vel noe som applauderes av høyresiden.

Anonymous poster hash: 30edf...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der er bare slavearbeid. Det gir en årslønn som er 50.000 mindre enn minstepensjon. Det burde vært lovfestet minstelønn her i landet. Men dette er vel noe som applauderes av høyresiden.

Anonymous poster hash: 30edf...6d9

 

Hm, mja, du sier noe. Det er jo litt pussig at "kommunist-diktaturet" (jfr. idiot-freppere) Norge ikke har det, i motsetning til USA.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det tror jeg mange gjør, spesielt de som har slitsomme jobber med dårlig lønn, f.eks. på Rema 1000. De har nok ikke stort mer enn meg... lønna kan komme ned i 100 kr/t, hvis det er en liten stilling (for timelønnen må ned siden det koster å ha folk i arbeid). Tenk deg en person som bare får 70% stilling. Vedkommende jobber 30 timer hver uke, mot 0 hos meg, og får mindre penger enn meg. Jeg syns ikke det er det minste rart om mange av disse reagerer.

Anonymous poster hash: 16807...514

 

Det er ingen i matvarebutikker rundt her jeg bor som vet at jeg er uføretrygdet. Og jeg ville heller ikke skammet meg om de visste. Jeg hadde gjerne byttet plass med dem. Heller frisk og jobb på Rema enn uføretrygdet pga sykdom.

Anonymous poster hash: a93b0...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ingen i matvarebutikker rundt her jeg bor som vet at jeg er uføretrygdet. Og jeg ville heller ikke skammet meg om de visste. Jeg hadde gjerne byttet plass med dem. Heller frisk og jobb på Rema enn uføretrygdet pga sykdom.

Anonymous poster hash: a93b0...434

 

Tror de fleste som jobber der er syke. Det må jo være en grunn til at de ikke fikk karret til seg en mer lukrativ jobb (les: mindre slitsom, bedre betalt, bedre prestisje, mer interessant). Men de holder koken, for ekte arbeidere er ikke redde for å jobbe.

Anonymous poster hash: 16807...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...