Gå til innhold

Konstant trøtt/sliten og vond i nakke/rygg.


mor-in

Anbefalte innlegg

Har helt siden barndommen vært plaget av trøtthet og utmattelse.

Prøvene hos legene ga intet svar, så man lot det bare ligge.

Prøver i nyere tid viser heller ingenting. Alle verdier ser bra ut.

 

I dag er jeg 32 år gammel og føler meg verre enn aldri før.

Alt i hverdagen har blitt et ork og jeg klarer omtrent ingenting lenger.

Aktiviteter og prosjekter hjemme må planlegges i god tid slik at jeg er forberedt og kan samle opp energi så jeg holder ut.

 

Enkle aktiviteter som husarbeid, handle inn mat, klippe gress, være sosial o.s.v tapper meg fullstendig for krefter så jeg har begynt å unngå dette.

Jeg kan lett sove 8-10 timer og fremdeles føle meg sliten når jeg våkner. Bruker lett en til to timer på å våkne opp skikkelig og klar til å bevege på meg.

 

For 3 år siden fikk jeg betennelse i hjertet og var sykmeldt i mange måneder p.g.a dette. 

Tok lang tid å hente seg inn igjen og sliter i dag med arytmi som følgene av dette.

 

Har også siden 18-19 år alderen vært plaget meg kronisk vond og ubehagelig smerte i nakke/skuldre/rygg.

Føles konstant stiv og det knekker hele tiden i nakken.

I Januar/Februar var det så ille at fastlegen min fikk meg inn på CatoSenteret i 4 uker for behandling.

Et fantastisk sted med mange bra mennesker, men jeg fikk heller liten eller ingen nytte av oppholdet.

I dag har jeg like vondt, om ikke verre enn før.

Smerten forsvinner ikke av å hvile og selv etter mange måneders sykmelding, så gjør det like vondt.

 

Har tatt røntgen, CT og MR av nakke/rygg, men bildene viser ingenting, bortsett ifra en liten prolaps i 4. nakkevirvel, men fastlegen mente at dette hadde ingen betydning og at det var ganske vanlig hos en stor prosentandel av befolkningen.

 

Føler at legene har gitt meg opp og at dette er bare noe jeg må leve med.

 

Jeg har en tung jobb, men mye fri og jobber mindre enn normalen. Ca 120t i mnd.

Fri hver 3. uke, men føler at jeg ikke blir uthvilt etter friuken. I friuken orker jeg ingenting heller, og holder meg inne.

 

Har lenge mistenkt ME og fibromyalgi, men legene er usikre.

Kun en som støttet dette, men dessverre så flyttet han til en annen del av landet og jeg mistet han som fastlege.

 

Noen ide hva andre sykdommer det kan være? En ting er sikkert, det er noe feil med kroppen min, men finner ikke ut hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det jeg egentlig lurte på er om det finnes noen flinke spesialister på ME, der ute å snakke med, med mulighet for en utredning.

Legene i min kommune har jeg gitt opp. Hver gang jeg er innom der tar de bare blodprøver og ikke noe mer.

Jeg befinner meg på østlandet, så et sted i nærheten hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg egentlig lurte på er om det finnes noen flinke spesialister på ME, der ute å snakke med, med mulighet for en utredning.

Legene i min kommune har jeg gitt opp. Hver gang jeg er innom der tar de bare blodprøver og ikke noe mer.

Jeg befinner meg på østlandet, så et sted i nærheten hadde vært fint.

Jeg skjønner deg veldig godt. Utmattelse er rett og slett ubehagelig. Jeg sliter med det samme.

Kan det være noe med søvnkvaliteten din?

 

Det fnnes et ME-senter enten på OUS Aker eller OUS Ullevål. Det er ganske mange kriterier som skal "oppfylles" for diagnosen, deriblant en rekke blodprøver. Du kan lese mer her:

 

http://me-foreningen.com/meforeningen/wp-content/uploads/2012/04/Canada-kriteriene.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...