Gå til innhold

Astma og allergi


Elli21

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei.

 

Har vært å sjekket meg for astma hos en spesialist (utredning for astma), han sa jeg ikke har astma.. Glad for det.Men når gressallergien kom fotfullt nå, så er jeg tett nesten hele tiden... Tett i brystet,masse slim som jeg kjenner når jeg puster,  tett i nesen, klør i øynene. Det som plager meg mest er tettheten i brystet og det slimet. 

 

Jeg bruker symbicort og ventolin. Dey hjelper til en grad. Har ikke den samme tetthetsfølelsen hele tiden i hvertfall.. Så jeg skjønner ikke hvorfor det hjelper når jeg tydelighvis ikke har astma.. 

 

Jeg ringte tilbake til lungespesialisten og forklarte situasjonen, Og da sa de at jeg skulle fortsette på symbicort og ventolin ved behov til etter ferien. så jeg skal tilbake sit i august.. 

 

Jeg har også fått en PEF måler. som skal måle lungekapasiteten, eller for å se hvor mye luft som kommer ut.. 

Jeg blåser mellom 500- 550. når jeg ikke føler meg tett. Noe som er helt normalt. 

Men jeg blåser ikke noe dårligere når jeg føler meg tett heller, så jeg vet ikke helt. 

Så syntes det er rart at astma medisiner fungerer i det hele tatt. 

 

Og jeg er veldig redd for astma, pappaen min hadde astma da han var liten,og han var masse på sykehuset. 

 

Er det noen her som har astma? eller har noe erfaring med symbicort? 

hørt at det kan være farlig å  bruke.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har ikke erfaring med medisinene du bruker, men, et tips, man kan vaksinere seg mot gressallergi med smeltetabletter, hvis du er mye plaget, og vanlige allergitabletter/antihistaminer ikke hjelper. Man starter gjerne opp etter at sesongen er slutt. Ellers er det mulig å be om en allergisprøyte med kortison som demper symptomene ved pollenallergi. Hvis det er det du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...